Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Stopień maksymalnego wzniesienia dla zdrowiutkiego Tiptronic

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Empirator
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 10 mar 2016, 17:36
Lokalizacja: Podkarpacie

Stopień maksymalnego wzniesienia dla zdrowiutkiego Tiptronic

Post autor: Empirator » 04 maja 2016, 22:46

Witam. Jaki jest maksymalny stopień wzniesienia dla zdrowiutkiego Tiptronica w sensie ze nie powinien stoczyć się wstecz? Znalazłem dosyć stromą górkę w moim mieście, ustawiłem samochód, puściłem hamulec a auto w tył... Pojechałem na troszkę łagodniejsze, puszczam hamulec, a auto powolutku się wspina. Czy może zdrowiutki tip w ogóle nie ma prawa się stoczyć?
Był - VW Passat B5 1.8T,
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.

Gość.

Post autor: Gość. » 04 maja 2016, 23:58

Toczyc sie może. Wzniesienie to zalezne jest od jego stopnia oraz cienienia jakie masz na pompie i sprawnosci konwertera.
Skrzynie 6hp miały juz takie jakies systemy hamulca że wykrywając wzniesienie odpowiednio zwiekszały cisnienie. W D3 przynajmniej to zaobserwowałem.

Empirator
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 10 mar 2016, 17:36
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Empirator » 05 maja 2016, 08:34

Postaram się jutro podjechać i zrobić zdjęcie tego wzniesienia, ale jest dość strome i w zasadzie nie jest to jakiś dłuższy odcinek tego wzniesienia tylko taki jakby podjazd, na którego odcinku mieści się cały samochód. Dzięki w każdym bądź razie za odpowiedź :)
Był - VW Passat B5 1.8T,
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.

tb303
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 13 mar 2015, 16:49
Imię: Robert
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

Post autor: tb303 » 05 maja 2016, 12:34

Jaka górka czy podjazd by nie był to nie spotkałem, aby mi się staczał, nie mówie tu o wsniesieniach rzędu 25% czy 30% bo to już sporo...

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 05 maja 2016, 13:03

Może czas zmienić olej i filtr w skrzyni.

Gość.

Post autor: Gość. » 05 maja 2016, 15:03

Jaka górka czy podjazd by nie był to nie spotkałem, aby mi się staczał, nie mówie tu o wsniesieniach rzędu 25% czy 30% bo to już sporo...
To faktycznie sporo,mechanicznie moja ASB była ok bo po remoncie kapitalnym ale takich 30% wzniesień to nie utrzymywała na jałowym biegu.

tb303
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 13 mar 2015, 16:49
Imię: Robert
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

Post autor: tb303 » 05 maja 2016, 15:24

Apophis pisze:
Jaka górka czy podjazd by nie był to nie spotkałem, aby mi się staczał, nie mówie tu o wsniesieniach rzędu 25% czy 30% bo to już sporo...
To faktycznie sporo,mechanicznie moja ASB była ok bo po remoncie kapitalnym ale takich 30% wzniesień to nie utrzymywała na jałowym biegu.
czytamy ze zrozumieniem ;)

Gość.

Post autor: Gość. » 05 maja 2016, 15:26

Wiem,własnie o takich wzniesieniach miałem na mysli że nie ma bata i tego np w D3 juz nie ma tam stoi :)

tb303
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 13 mar 2015, 16:49
Imię: Robert
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

Post autor: tb303 » 05 maja 2016, 15:39

a to przepraszam cie Apophis, do autora może ty się probowałeś wspiąć pod te 25% to się nie dziwię, że zjeżdzałeś, a tak poważnie to
mwx pisze:Może czas zmienić olej i filtr w skrzyni.

Empirator
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 10 mar 2016, 17:36
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Empirator » 05 maja 2016, 15:43

tb303 pisze:Jaka górka czy podjazd by nie był to nie spotkałem, aby mi się staczał, nie mówie tu o wsniesieniach rzędu 25% czy 30% bo to już sporo...
O właśnie kolego, chodzi o procenty i liczby :) Podjazd który testowałem sądzę że miał kąt pochylenia w granicach 25-35 stopni. Co do oleju i filtra to był wymieniany maksymalnie 15-20 tyś km temu.
Był - VW Passat B5 1.8T,
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 05 maja 2016, 16:11

Empirator pisze:pochylenia w granicach 25-35 stopni.
:shock: Gdzie Ty znalazłeś taką stromiznę? To będzie jakieś 60% nachylenia, normalne drogi zwykle nie przekraczają 20% (ok 10°).

W takich ekstremalnych warunkach to może się powoli zsuwać, ale w normalnych warunkach drogowych nie powinno Ci auto cofać na biegu.

Olej warto wymienić 2 razy - przy jednej wymianie usuwasz ok połowy całej oliwy a reszta zostaje w obiegu i miesza się z nowym.
Ostatnio zmieniony 05 maja 2016, 16:29 przez mwx, łącznie zmieniany 1 raz.

Empirator
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 10 mar 2016, 17:36
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Empirator » 05 maja 2016, 16:27

To jest taki niedługi podjazd można powiedzieć z jezdni w drogę polną, dlatego postanowiłem sprawdzić jak zachowa się auto i mnie to trochę zdziwiło bo do tej pory czy był jakiś podjazd nawet pod przejazd kolejowy, czy do kogoś na posesje, czy sygnalizacje świetlną, tam autko mi się wspina, no chyba że jest ciężko to stanie i nie drgnie ;)
Jeśli chodzi o oliwę to wymieniona była przez poprzedniego właściciela który nawet gości na tym forum i opisywał autko w swojej prezentacji. Wymiana była zrobiona w sposób dynamiczny. Poza tym uważam że automacik chodzi elegancko, świetnie zmienia biegi, nie szarpie, pięknie redukuje i reaguje na głębsze wciśnięcie pedału gazu :) Odpukać, oby jak najdłużej :) Ale oczywiście MWX, olej zmienię wcześniej niż po tych ustawowych 60 tyś. km :)
Ostatnio zmieniony 05 maja 2016, 16:37 przez Empirator, łącznie zmieniany 2 razy.
Był - VW Passat B5 1.8T,
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 05 maja 2016, 16:33

Maksymalne dopuszczalne pochylenie podjazdu w garażach to 25%.
Nie martwiłbym się tym, że w jakimś hardkorowym offroadzie zjeżdża, bo nie natrafisz na taką sytuację nigdzie na drodze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja