Stopień maksymalnego wzniesienia dla zdrowiutkiego Tiptronic
Stopień maksymalnego wzniesienia dla zdrowiutkiego Tiptronic
Witam. Jaki jest maksymalny stopień wzniesienia dla zdrowiutkiego Tiptronica w sensie ze nie powinien stoczyć się wstecz? Znalazłem dosyć stromą górkę w moim mieście, ustawiłem samochód, puściłem hamulec a auto w tył... Pojechałem na troszkę łagodniejsze, puszczam hamulec, a auto powolutku się wspina. Czy może zdrowiutki tip w ogóle nie ma prawa się stoczyć?
Był - VW Passat B5 1.8T,
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.
Postaram się jutro podjechać i zrobić zdjęcie tego wzniesienia, ale jest dość strome i w zasadzie nie jest to jakiś dłuższy odcinek tego wzniesienia tylko taki jakby podjazd, na którego odcinku mieści się cały samochód. Dzięki w każdym bądź razie za odpowiedź 

Był - VW Passat B5 1.8T,
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.
-
Online
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 mar 2015, 16:49
- Imię: Robert
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubelszczyzna
- Kontakt:
czytamy ze zrozumieniemApophis pisze:To faktycznie sporo,mechanicznie moja ASB była ok bo po remoncie kapitalnym ale takich 30% wzniesień to nie utrzymywała na jałowym biegu.Jaka górka czy podjazd by nie był to nie spotkałem, aby mi się staczał, nie mówie tu o wsniesieniach rzędu 25% czy 30% bo to już sporo...

O właśnie kolego, chodzi o procenty i liczbytb303 pisze:Jaka górka czy podjazd by nie był to nie spotkałem, aby mi się staczał, nie mówie tu o wsniesieniach rzędu 25% czy 30% bo to już sporo...

Był - VW Passat B5 1.8T,
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
:shock: Gdzie Ty znalazłeś taką stromiznę? To będzie jakieś 60% nachylenia, normalne drogi zwykle nie przekraczają 20% (ok 10°).Empirator pisze:pochylenia w granicach 25-35 stopni.
W takich ekstremalnych warunkach to może się powoli zsuwać, ale w normalnych warunkach drogowych nie powinno Ci auto cofać na biegu.
Olej warto wymienić 2 razy - przy jednej wymianie usuwasz ok połowy całej oliwy a reszta zostaje w obiegu i miesza się z nowym.
Ostatnio zmieniony 05 maja 2016, 16:29 przez mwx, łącznie zmieniany 1 raz.
To jest taki niedługi podjazd można powiedzieć z jezdni w drogę polną, dlatego postanowiłem sprawdzić jak zachowa się auto i mnie to trochę zdziwiło bo do tej pory czy był jakiś podjazd nawet pod przejazd kolejowy, czy do kogoś na posesje, czy sygnalizacje świetlną, tam autko mi się wspina, no chyba że jest ciężko to stanie i nie drgnie 
Jeśli chodzi o oliwę to wymieniona była przez poprzedniego właściciela który nawet gości na tym forum i opisywał autko w swojej prezentacji. Wymiana była zrobiona w sposób dynamiczny. Poza tym uważam że automacik chodzi elegancko, świetnie zmienia biegi, nie szarpie, pięknie redukuje i reaguje na głębsze wciśnięcie pedału gazu
Odpukać, oby jak najdłużej
Ale oczywiście MWX, olej zmienię wcześniej niż po tych ustawowych 60 tyś. km 

Jeśli chodzi o oliwę to wymieniona była przez poprzedniego właściciela który nawet gości na tym forum i opisywał autko w swojej prezentacji. Wymiana była zrobiona w sposób dynamiczny. Poza tym uważam że automacik chodzi elegancko, świetnie zmienia biegi, nie szarpie, pięknie redukuje i reaguje na głębsze wciśnięcie pedału gazu



Ostatnio zmieniony 05 maja 2016, 16:37 przez Empirator, łącznie zmieniany 2 razy.
Był - VW Passat B5 1.8T,
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.