Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

SWAP 2.4 w miejsce 2.8 + modyfikacje (fura na offroad)

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
marchewa1924
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 21 lut 2016, 20:52
Lokalizacja: Bisztynek

SWAP 2.4 w miejsce 2.8 + modyfikacje (fura na offroad)

Post autor: marchewa1924 » 29 kwie 2016, 23:39

Witam. Postaram się krótko opisać co mi w głowie siedzi. Zamierzam wrzucić słupek 2.4. do budy z osprzętem z 2.8 manual quattro. Chciałbym wyeliminować sondy, immo i inne nie potrzebne graty. Tu od razu napiszę że auto jest do celów "rekreacyjno offroadowych" i nie musi cykać jak zegarek ale powinno zapier****ć przy 5000 rpm.

Ogólnie ma być buda, silnik, skrzynia, zawieszenie i jak najmniej reszty.
Na początek kilka pytań, i na pewno na tym się nie skończy.

1. Czy przepustnica i wtryski pasują z 2.8 ?
2. Czy jest możliwość ominięcia sond tak aby silnik nie gasł, czy to kwestia programowania ecu? Jeżeli będzie palił 2x więcej nie ma to znaczenia.
3. Chciałbym wyeliminować immobiliser, wiem że się da ale nie ma jasnych instrukcji więc gdyby ktoś chciał pomóc byłbym wdzięczny.

Łatwo nie będzie ogarnąć wszystkiego do końca ale mam czas, sporo gratów do C5 i determinację.

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 29 kwie 2016, 23:50

Przepraszam, ze poza tematem, ale dziwną sobie bazę wybrałeś, jeśli ma to być offroad z prawdziwego zdarzenia :)
Pozdrawiam...

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 30 kwie 2016, 10:53

marchewa1924 pisze:Ogólnie ma być buda, silnik, skrzynia, zawieszenie i jak najmniej reszty.
szkoda że akurat benzyna i w manualu ma być bo miał bym dla ciebie gotowca z 2,5 tdi ,tiptronikiem i quattro

Awatar użytkownika
marchewa1924
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 21 lut 2016, 20:52
Lokalizacja: Bisztynek

Post autor: marchewa1924 » 30 kwie 2016, 22:02

yaszczur pisze:Przepraszam, ze poza tematem, ale dziwną sobie bazę wybrałeś, jeśli ma to być offroad z prawdziwego zdarzenia :)
Po prostu mam budę z angola, a do tematu podchodzę raczej hobbystycznie, nic profesjonalnego, chociaż zobaczymy do czego mnie to auto doprowadzi....
szkoda że akurat benzyna i w manualu ma być bo miał bym dla ciebie gotowca z 2,5 tdi ,tiptronikiem i quattro
Gdzie automat... manual quattro to jedyna słuszna opcja do auta w offroad, czysta mechanika a z tym tipem to silnik musi cykać, dochodzi komputer, kupa instalacji i niepotrzebnych pierdół, nie no nawet nie ma tematu.

Słupek ze skrzynią już siedzi, teraz uzbrajam górę, proszę o podpowiedź czy wtryski i przepustnica w 2.4 i 2.8 są takie same. I czy komputer może zostać od 2.8 czy muszę wsadzić ten z 2.4 ?

[ Dodano: 2016-04-30, 22:02 ]
Wszystko złożone do kupy, i teraz zaczyna się zabawa... na początek nie ma iskry i nie chodzi pompka paliwa. bezpiecznik ok, sądze że immo blokuje wszystko mam rację??

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 maja 2016, 08:43

Immo wyłącza silnik chwilę po odpaleniu. Spraedź przekaźnik pompy paliwa.

Zegary masz podpięte?

Awatar użytkownika
marchewa1924
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 21 lut 2016, 20:52
Lokalizacja: Bisztynek

Post autor: marchewa1924 » 01 maja 2016, 15:13

Sukces :) Auto odpaliło i o dziwo chodzi równo. Rzeczywiście przekaźnik nie zwierał, pomogłem palcem i pompka ruszyła, brak iskry to moje przeoczenie nie zamontowałem czujnika położenia wału...
Zostają pytania dotyczące sondy i immobilizera...

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 maja 2016, 22:20

skoro działa to immo się nie musisz przejmować , co do sond - chcesz wywalić wszystkie sondy? czy tylko te tylne?

Awatar użytkownika
marchewa1924
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 21 lut 2016, 20:52
Lokalizacja: Bisztynek

Post autor: marchewa1924 » 01 maja 2016, 23:37

No niby nie ale wolałbym usunąć bo to różnie bywa, auto będzie użytkowane w sposób inny niż mu to przeznaczono, czasem akumulator się odłączy, czasem jakieś spięcie i immo może zrobić psikus. Sondy mam tylko dwie i wolałbym żeby ich też nie było..

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 maja 2016, 23:52

sondy zotsawiłbym w spokoju , jednak ecu robi po nich korekty , są w kolektorach wysoko wiięc nie bałbym się że zostaną uszkodzone

co do immo , odezwij się do kolegi grysza14 on cos tam działał <okok>

Gość.

Post autor: Gość. » 02 maja 2016, 01:00

Mozna wywalic sobdy softowo i ustawić na sztywną mapę. namiastke jak to bedzie pracowało możesz zrobic sobie już teraz poprzez wypięcie wtyczek :)

grysza14
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 11 lut 2016, 15:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: grysza14 » 17 maja 2016, 20:19

wywalenie immo polega na lekkiej modyfikacji programu ecu. Nie jest to jakieś bardzo trudne. Wystarczy, że programem ściągnie się wsad, następnie prześlesz go do mnie, sprawdzimy co tam z immo, może już jest wyłączony (sądząc po tym że samochód odpaliłeś). Cała operacja polega na wstawieniu kilku zer w odpowiednie miejsce. Najgorszym momentem jest wlanie nowego wsadu, ale może nie trzeba :D

Jaki masz sterownik silnika?

Awatar użytkownika
marchewa1924
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 21 lut 2016, 20:52
Lokalizacja: Bisztynek

Post autor: marchewa1924 » 20 maja 2016, 23:55

sterownik silnika mam taki:

Obrazek

Reszty nie bardzo rozumiem szczerze mówiąc ;)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 21 maja 2016, 00:05

to sterownik z 2.8 APR manual , na nim chodzi 2.4?

Awatar użytkownika
marchewa1924
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 21 lut 2016, 20:52
Lokalizacja: Bisztynek

Post autor: marchewa1924 » 21 maja 2016, 09:55

bendzji pisze:to sterownik z 2.8 APR manual , na nim chodzi 2.4?
silnik tam siedział 2.8 ACK manual, sądze że sterownik nie był zmieniany... Tak 2.4 słupek, reszta osprzętu pozostała z tego 2.8, auto odpaliło i chodzi równo, wkręca się do końca i bardzo żwawo. Sam byłem w lekkim szoku że odpalił od tak, sklepany różnych podzespołów.
Nie wiem jakie ma oznaczenie silnik 2.4, na krawędzi głowicy nic nie ma.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 21 maja 2016, 10:18

no rzeczywiście numer krosuje na ACK manual tez <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga