SWAP 2.4 w miejsce 2.8 + modyfikacje (fura na offroad)
- marchewa1924
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 21 lut 2016, 20:52
- Lokalizacja: Bisztynek
SWAP 2.4 w miejsce 2.8 + modyfikacje (fura na offroad)
Witam. Postaram się krótko opisać co mi w głowie siedzi. Zamierzam wrzucić słupek 2.4. do budy z osprzętem z 2.8 manual quattro. Chciałbym wyeliminować sondy, immo i inne nie potrzebne graty. Tu od razu napiszę że auto jest do celów "rekreacyjno offroadowych" i nie musi cykać jak zegarek ale powinno zapier****ć przy 5000 rpm.
Ogólnie ma być buda, silnik, skrzynia, zawieszenie i jak najmniej reszty.
Na początek kilka pytań, i na pewno na tym się nie skończy.
1. Czy przepustnica i wtryski pasują z 2.8 ?
2. Czy jest możliwość ominięcia sond tak aby silnik nie gasł, czy to kwestia programowania ecu? Jeżeli będzie palił 2x więcej nie ma to znaczenia.
3. Chciałbym wyeliminować immobiliser, wiem że się da ale nie ma jasnych instrukcji więc gdyby ktoś chciał pomóc byłbym wdzięczny.
Łatwo nie będzie ogarnąć wszystkiego do końca ale mam czas, sporo gratów do C5 i determinację.
Ogólnie ma być buda, silnik, skrzynia, zawieszenie i jak najmniej reszty.
Na początek kilka pytań, i na pewno na tym się nie skończy.
1. Czy przepustnica i wtryski pasują z 2.8 ?
2. Czy jest możliwość ominięcia sond tak aby silnik nie gasł, czy to kwestia programowania ecu? Jeżeli będzie palił 2x więcej nie ma to znaczenia.
3. Chciałbym wyeliminować immobiliser, wiem że się da ale nie ma jasnych instrukcji więc gdyby ktoś chciał pomóc byłbym wdzięczny.
Łatwo nie będzie ogarnąć wszystkiego do końca ale mam czas, sporo gratów do C5 i determinację.
- marchewa1924
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 21 lut 2016, 20:52
- Lokalizacja: Bisztynek
Po prostu mam budę z angola, a do tematu podchodzę raczej hobbystycznie, nic profesjonalnego, chociaż zobaczymy do czego mnie to auto doprowadzi....yaszczur pisze:Przepraszam, ze poza tematem, ale dziwną sobie bazę wybrałeś, jeśli ma to być offroad z prawdziwego zdarzenia
Gdzie automat... manual quattro to jedyna słuszna opcja do auta w offroad, czysta mechanika a z tym tipem to silnik musi cykać, dochodzi komputer, kupa instalacji i niepotrzebnych pierdół, nie no nawet nie ma tematu.szkoda że akurat benzyna i w manualu ma być bo miał bym dla ciebie gotowca z 2,5 tdi ,tiptronikiem i quattro
Słupek ze skrzynią już siedzi, teraz uzbrajam górę, proszę o podpowiedź czy wtryski i przepustnica w 2.4 i 2.8 są takie same. I czy komputer może zostać od 2.8 czy muszę wsadzić ten z 2.4 ?
[ Dodano: 2016-04-30, 22:02 ]
Wszystko złożone do kupy, i teraz zaczyna się zabawa... na początek nie ma iskry i nie chodzi pompka paliwa. bezpiecznik ok, sądze że immo blokuje wszystko mam rację??
- marchewa1924
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 21 lut 2016, 20:52
- Lokalizacja: Bisztynek
- marchewa1924
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 21 lut 2016, 20:52
- Lokalizacja: Bisztynek
wywalenie immo polega na lekkiej modyfikacji programu ecu. Nie jest to jakieś bardzo trudne. Wystarczy, że programem ściągnie się wsad, następnie prześlesz go do mnie, sprawdzimy co tam z immo, może już jest wyłączony (sądząc po tym że samochód odpaliłeś). Cała operacja polega na wstawieniu kilku zer w odpowiednie miejsce. Najgorszym momentem jest wlanie nowego wsadu, ale może nie trzeba :D
Jaki masz sterownik silnika?
Jaki masz sterownik silnika?
- marchewa1924
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 21 lut 2016, 20:52
- Lokalizacja: Bisztynek
- marchewa1924
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 21 lut 2016, 20:52
- Lokalizacja: Bisztynek
silnik tam siedział 2.8 ACK manual, sądze że sterownik nie był zmieniany... Tak 2.4 słupek, reszta osprzętu pozostała z tego 2.8, auto odpaliło i chodzi równo, wkręca się do końca i bardzo żwawo. Sam byłem w lekkim szoku że odpalił od tak, sklepany różnych podzespołów.bendzji pisze:to sterownik z 2.8 APR manual , na nim chodzi 2.4?
Nie wiem jakie ma oznaczenie silnik 2.4, na krawędzi głowicy nic nie ma.