Witam!
Ja również miałem problem z zamkiem bagażnika, przy czym polegał on na tym, że po naciśnięciu otwierania na polocie siłownik wydawał z siebie - jakby - dwa delikatne tyknięcia (zamka oczywiście nie otwierał). Wykręciłem siłownik i przyjrzałem mu się z bliska - po włączeniu otwierania z kluczyka coś w środku delikatnie pstrykało, ale ramię ani drgnęło. Siłownik jest nierozbieralny, tj. jest sklejony, więc żeby zobaczyć co w środku się zepsuło musiałem go rozciąć w miejscu sklejenia nożem do tapet. Po otwarciu okazało się, że wszystko jest nasmarowane i ładnie pracuje - kręcąc kółkiem zębatym ramię ładnie się wysuwa, po czym sprężyna chowa je na swoje miejsce. Zadziwiło mnie to, że mechanizm nie nosi żadnych śladów zużycia, ale cóż - pomyślałem - niemiecka robota. Rozebrany siłownik podłączyłem do zasilania i okazało się, o dziwo, że silnik pracuje bez jakichkolwiek oporów. Patrząc na wirującą zębatkę na oście silnika - o zgrozo - stwierdziłem, że kręcie się w przeciwnym kierunku aniżeli powinna, żeby wypchnąć ramię siłownika. Wszystko złożyłem, tak jak było, z tym że dwa elementy korpus mechanizmu siłownika ponownie połączyłem taśmą elastyczną (wcześniej był sklejony). Następnie rozebrałem kostkę złączeniową i zamieniłem miejscami przewody - po tym zabiegu silnik zmienił kierunek obrotów i ramię zaczęło się wysuwać. Wszystko poskładałem do kupy, i otwieranie bagażnika z pilota działa.
Nie wiem jak to jest możliwe, że przewody miejscami były zamienione - wszystko wyglądało na niedotykane od czasu wyjazdu z fabryki. Może ktoś ma podobny problem, więc od razu proponuję spróbować zamienić miejscami kabelki - może zadziała.
[A6 C5] otwieranie bagaznika przu uzyciu pilota - nie dziala
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 03 maja 2012, 17:53
- Lokalizacja: małopolska/k.Wadowic
U mnie problem jest taki, że w ogóle nie słychać pracującego silnika. Po sprawdzeniu miernikiem mam cały czas 7.5V, a po naciśnięciu pilota (otwarcie bagażnika) spada do 5.2V. Ktoś wcześniej napisał że ma 12V i nie wiem czy jest problem z zasilaniem czy po prostu spalony silniczek. Czy mógłby ktoś to jeszcze sprawdzić jakie jest zasilanie i jaki jest numer części tego silniczka? Wielkie dzięki