[A6 C5] wahacze wytrzymałość, kto kiedy i za ile.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 26 lip 2015, 20:42
- Imię: Damian
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: PL
Byłem u mechanika i stwierdził, że wszystkie tuleje na wahaczach są do wymiany. Jak stwierdził wymiana ich starczy może na pół roku i zaleca wymianę całego zawieszenie.... Nie wiem co o tym sądzić czy wymienić te tuleje i czekać na wymianę całego zawieszenia. Jeśli wymiana do na FEBI czy Lemforder jeszcze SWAG albo TRW ( mam obecnie ) ? Czytałem też o regenerowanych....ale nie mam opinii.
- PiterekQuattro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
- Imię: Robert
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmińsko
- PiterekQuattro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
- Imię: Robert
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmińsko
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
PiterekQuattro, Też do końca nie piszesz prawdy. Febi wcale takie tanie nie są i też długo pojeżdżą przy poprawnym montażu. TRW szły na pierwszy montaż w początkach produkcji i kosztują podobnie jak Lemfordery. Oczywiście mówimy cały czas o oryginałach. Osobiście też jestem raczej za Meyle HD i taki zestaw będę niedługo pchał do siebie.
- PiterekQuattro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
- Imię: Robert
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmińsko
Ale z czym prawdy nie pisze niby? Ja narazie nie mam problemow z zawiecha ale jak bedzie trzeba robic to tylko Meyle HD?/Lemforder jedno z dwoch. A jezeli mam np zamawiac z allegro zestaw za 1400 zl i niewiem tak do konca co przyjdzie bo to roznie bywa tam a jak w sklepie mam np za 1450 zl i widze za co place no to wole doplacic te 50 zl i miec widok na to.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 26 lip 2015, 20:42
- Imię: Damian
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: PL
Dzisiaj dzwoniłem do firmy "REGUM" pod Poznaniem. Firma regeneruje wahacze ale tylko oryginalne/TRW/LEM. Oddajesz swoje płacisz 480 zł i masz komplet 8 zregenerowanych wahaczy. Z tego co czytałem to ludzie sobie chwalą i regeneracje i tą firmę. I szczerze powiem mam dylemat :D Czy zregenerować czy nówki.
- PiterekQuattro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
- Imię: Robert
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmińsko
- yaszczur
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Pytanie czy ta regeneracja obejmuje tuleje i sworznie, czy tylko tuleje. Jeśli tylko tuleje, to szkoda zachodu.
Odnośnie wahaczy przypomnę tylko wpis jednego z userów (nie pamiętam nicka), który przewinął mi się wiele wiele stron temu w tym temacie.
O wytrzymałości wielowahacza decydują dwa najważniejsze czynniki:
1. prawidłowy montaż z dokręceniem śrub pod ciężarem własnym auta (nigdy na podnośniku!)
2. sprawne amortyzatory, najlepiej wymienione na nowe razem z kompletem wahaczy
Z doświadczenia (na kilku autach) powiem, że sprawdza się to w 100% i nawet najtańsze zamienniki wytrzymają wtedy grube przebiegi.
Odnośnie wahaczy przypomnę tylko wpis jednego z userów (nie pamiętam nicka), który przewinął mi się wiele wiele stron temu w tym temacie.
O wytrzymałości wielowahacza decydują dwa najważniejsze czynniki:
1. prawidłowy montaż z dokręceniem śrub pod ciężarem własnym auta (nigdy na podnośniku!)
2. sprawne amortyzatory, najlepiej wymienione na nowe razem z kompletem wahaczy
Z doświadczenia (na kilku autach) powiem, że sprawdza się to w 100% i nawet najtańsze zamienniki wytrzymają wtedy grube przebiegi.
Pozdrawiam...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Dokładnie tak, poprawny montaż decyduje o sukcesie. A niestety większość mechaników nawet nie zagląda do instrukcji serwisowych, tylko skręca na pałkę. W niektórych warsztatach nawet nie słyszano o kluczach dynamometrycznych, bo wszystko robi się kluczem udarowym albo 'na czuja' :P A najwygodniej skręca się takie zawieszenie na kanale... niestety (ponownie) w większości warsztatów są teraz podnośniki
Oczywiście ogarnięty mechanik i z tym sobie poradzi... co nie zmienia faktu, że ludzie psioczą po internetach, że im po 20 tysiącach Lemfordery padają
Albo MS 'na 5 tysięcy ledwo wystarczają'. Hehehe...


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt: