Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] wahacze wytrzymałość, kto kiedy i za ile.

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
redpoint
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 26 lip 2015, 20:42
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: PL

Post autor: redpoint » 15 kwie 2016, 11:12

Byłem u mechanika i stwierdził, że wszystkie tuleje na wahaczach są do wymiany. Jak stwierdził wymiana ich starczy może na pół roku i zaleca wymianę całego zawieszenie.... Nie wiem co o tym sądzić czy wymienić te tuleje i czekać na wymianę całego zawieszenia. Jeśli wymiana do na FEBI czy Lemforder jeszcze SWAG albo TRW ( mam obecnie ) ? Czytałem też o regenerowanych....ale nie mam opinii.

Empirator
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 10 mar 2016, 17:36
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Empirator » 17 kwie 2016, 02:19

Ja bym pchał albo Meyle HD, albo Lemfordera <okok>
Był - VW Passat B5 1.8T,
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 17 kwie 2016, 14:06

Dokładnie obie opcje powyżej są jedynym rozsądnym rozwiązaniem jeżeli chodzi o markę zawieszenia... Te febi itd są dużo tańsze no ale i mniej żywotne lemfordera za 1300/1400 można już mieć komplet przód.

glaudis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 04 sie 2014, 20:24
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: glaudis » 17 kwie 2016, 21:31

A możecie podać aukcje, z której wiadomo, że to nie są podróby lemfordera? A może ktoś z forum ma zawieszenie w przystępnej cenie?

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 18 kwie 2016, 10:46

Ja to jak już coś jest grubszego np rozrząd jak robiłem to części że sklepu brałem już troszkę może i drożej ale pewniej.

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 18 kwie 2016, 11:31

PiterekQuattro, Też do końca nie piszesz prawdy. Febi wcale takie tanie nie są i też długo pojeżdżą przy poprawnym montażu. TRW szły na pierwszy montaż w początkach produkcji i kosztują podobnie jak Lemfordery. Oczywiście mówimy cały czas o oryginałach. Osobiście też jestem raczej za Meyle HD i taki zestaw będę niedługo pchał do siebie.

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 18 kwie 2016, 13:09

Ale z czym prawdy nie pisze niby? Ja narazie nie mam problemow z zawiecha ale jak bedzie trzeba robic to tylko Meyle HD?/Lemforder jedno z dwoch. A jezeli mam np zamawiac z allegro zestaw za 1400 zl i niewiem tak do konca co przyjdzie bo to roznie bywa tam a jak w sklepie mam np za 1450 zl i widze za co place no to wole doplacic te 50 zl i miec widok na to.

redpoint
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 26 lip 2015, 20:42
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: PL

Post autor: redpoint » 18 kwie 2016, 13:12

Dzisiaj dzwoniłem do firmy "REGUM" pod Poznaniem. Firma regeneruje wahacze ale tylko oryginalne/TRW/LEM. Oddajesz swoje płacisz 480 zł i masz komplet 8 zregenerowanych wahaczy. Z tego co czytałem to ludzie sobie chwalą i regeneracje i tą firmę. I szczerze powiem mam dylemat :D Czy zregenerować czy nówki.

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 18 kwie 2016, 13:14

Hmm. Za te 500 nie cale by sie i oplacalo jak ktos juz to robil i jest ok... zawsze to powiedzmy 1/3 ceny niz za nowy zestaw :D

fenek82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 03 kwie 2016, 18:47
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: fenek82 » 20 kwie 2016, 21:59

ludzie czegoś nie rozumiem, za 500 robić regeneracje jak za 450zł można kupić zestaw?
Jak pisałem sporo w roku robię km (prawie 100 000) fakt, że część po niemieckich drogach, ale na wahaczach SKV zrobiłem ponad 70 000 i nie ma żadnych złych objawów.
Komu się chce bawić w regeneracje?

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 20 kwie 2016, 23:52

Pytanie czy ta regeneracja obejmuje tuleje i sworznie, czy tylko tuleje. Jeśli tylko tuleje, to szkoda zachodu.

Odnośnie wahaczy przypomnę tylko wpis jednego z userów (nie pamiętam nicka), który przewinął mi się wiele wiele stron temu w tym temacie.

O wytrzymałości wielowahacza decydują dwa najważniejsze czynniki:
1. prawidłowy montaż z dokręceniem śrub pod ciężarem własnym auta (nigdy na podnośniku!)
2. sprawne amortyzatory, najlepiej wymienione na nowe razem z kompletem wahaczy

Z doświadczenia (na kilku autach) powiem, że sprawdza się to w 100% i nawet najtańsze zamienniki wytrzymają wtedy grube przebiegi.
Pozdrawiam...

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7167
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 21 kwie 2016, 00:00

regeneruja sworznie też przynajmniej w tym Regumie , górnne wahacze od nich przelatały u mnie 70 tys km na A4 B5 i teraz 35 tys km na A6 ( razem ponad 100 tyś km ) - brak luzów ciągle <okok>

ale fakt zawsze załozone przy nowych amorkach

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 21 kwie 2016, 00:13

Dokładnie tak, poprawny montaż decyduje o sukcesie. A niestety większość mechaników nawet nie zagląda do instrukcji serwisowych, tylko skręca na pałkę. W niektórych warsztatach nawet nie słyszano o kluczach dynamometrycznych, bo wszystko robi się kluczem udarowym albo 'na czuja' :P A najwygodniej skręca się takie zawieszenie na kanale... niestety (ponownie) w większości warsztatów są teraz podnośniki :) Oczywiście ogarnięty mechanik i z tym sobie poradzi... co nie zmienia faktu, że ludzie psioczą po internetach, że im po 20 tysiącach Lemfordery padają ;) Albo MS 'na 5 tysięcy ledwo wystarczają'. Hehehe...

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7167
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 21 kwie 2016, 00:16

ja wymieniałem sam bez kanału czy podnośnika - wystarczy podłożyć pod zwrptnicę jakiś klocek i opuścić samochód aż się wahacze ugną do pozycji pracy i wtedy dokręcić ;)

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 21 kwie 2016, 00:32

bendzji, O tym właśnie mowa ;) Jak kto ogarnięty, to sobie poradzi. Hehe. Z resztą, wałkowane to jest na forum od dawna i aż do znudzenia, jak poprawnie powinno być wymienione zawieszenie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga