[A6 C5 2.8Q] hamulce płyn hamulcowy
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
[A6 C5 2.8Q] hamulce płyn hamulcowy
Witam.
mam taki problem że podczas hamowania żeby dobrze samochód hamował to jakby 2x muszę wcisnąć pedał hamulca żeby faktycznie był twardy.....
myślałem że to może przez zużyte tarcze i klocki ale wstawione wszystko nowe i dalej jest to samo
i teraz chcę jeszcze wymienić płyn hamulcowy i teraz zastanawiam się jaką ilość go kupić.... i jaki wybrać
zastanawiam się nad takimi dwoma :
http://allegro.pl/plyn-hamulcowy-motul- ... 25648.html
http://allegro.pl/motul-dot-4-0-5l-rbf6 ... 54413.html
i nie wiem który lepszy czy ten dot 3i4 czy dot 4
i wymieniać na włączonym zapłonie czy nie ? mam ABS i jakieś EDS nie mam ESP
i w jakiej kolejności odpowietrzyć coś przy sprzęgle
zdarza mi się szybko jeździć czasami i chcę raz a porządnie to zrobić.
Pozdrawiam
mam taki problem że podczas hamowania żeby dobrze samochód hamował to jakby 2x muszę wcisnąć pedał hamulca żeby faktycznie był twardy.....
myślałem że to może przez zużyte tarcze i klocki ale wstawione wszystko nowe i dalej jest to samo
i teraz chcę jeszcze wymienić płyn hamulcowy i teraz zastanawiam się jaką ilość go kupić.... i jaki wybrać
zastanawiam się nad takimi dwoma :
http://allegro.pl/plyn-hamulcowy-motul- ... 25648.html
http://allegro.pl/motul-dot-4-0-5l-rbf6 ... 54413.html
i nie wiem który lepszy czy ten dot 3i4 czy dot 4
i wymieniać na włączonym zapłonie czy nie ? mam ABS i jakieś EDS nie mam ESP
i w jakiej kolejności odpowietrzyć coś przy sprzęgle
zdarza mi się szybko jeździć czasami i chcę raz a porządnie to zrobić.
Pozdrawiam
_________________________________ Audi Quattro______________________________
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 184
- Rejestracja: 14 paź 2015, 12:09
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Kup normalny płyn np z Boscha DOT 4 - kosztuje około 20 zł za litr - po co Ci Motul ponad dwa razy droższy ? Te płyny sie niczym nie różnią.
Na wyłączonym - jest Ci to niepotrzebne.
Do samej wymiany potrzebne sa dwie osoby.
Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi.
Jeden siedzi w aucie i pompuje naciskając pedał hamulca a drugi upuszcza przy kole i pilnuje stanu poziomu płynu w zbiorniczku dolewając aby nie doszło do sytuacji, ze zassało powietrze bo szkoda roboty.
Na moje oko to litr Ci nie wytarczy na dobra rotacje całego płynu w całym układzie.
xpbit pisze:i wymieniać na włączonym zapłonie czy nie
Na wyłączonym - jest Ci to niepotrzebne.
Do samej wymiany potrzebne sa dwie osoby.
xpbit pisze:i w jakiej kolejności odpowietrzyć coś przy sprzęgle
Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi.
Jeden siedzi w aucie i pompuje naciskając pedał hamulca a drugi upuszcza przy kole i pilnuje stanu poziomu płynu w zbiorniczku dolewając aby nie doszło do sytuacji, ze zassało powietrze bo szkoda roboty.
Na moje oko to litr Ci nie wytarczy na dobra rotacje całego płynu w całym układzie.
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
Chce motula bo wszystko akurat leje do auta motula bo mam dobre ceny wszystkiego do auta
Chodzi mi o to ze mechanizm sysprzeglania jest napędzany plynem hamulcowym i tez chyba wypada to zmienic skoro bierze plyn z tego samego zbiorniczka ?
A co do przekrecenia na zaplon to chodzi o zaworki w pompie abs one jednak tez pracują to może to tez przeszkodzić w dokladnym odpowietrzeniu...
Dodam ze zawsze mialem wymianę robiona tak jak przedmowca i hamulec od polowy dopiero hamuje i ogólnie lipa taki zwykly plyn jak ktos naprawde lubi przycisnąć i miec dobre hmulce to chyba te kilka zl różnicy juz nie zrobi.
Takze na te pytania chciałbym znac odposiedz żeby mi ktos lipy nie odwalil :D
Chodzi mi o to ze mechanizm sysprzeglania jest napędzany plynem hamulcowym i tez chyba wypada to zmienic skoro bierze plyn z tego samego zbiorniczka ?
A co do przekrecenia na zaplon to chodzi o zaworki w pompie abs one jednak tez pracują to może to tez przeszkodzić w dokladnym odpowietrzeniu...
Dodam ze zawsze mialem wymianę robiona tak jak przedmowca i hamulec od polowy dopiero hamuje i ogólnie lipa taki zwykly plyn jak ktos naprawde lubi przycisnąć i miec dobre hmulce to chyba te kilka zl różnicy juz nie zrobi.
Takze na te pytania chciałbym znac odposiedz żeby mi ktos lipy nie odwalil :D
_________________________________ Audi Quattro______________________________
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 184
- Rejestracja: 14 paź 2015, 12:09
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Uhm - to w takim razie moja wina, ze głupote napisałem. Nie wiedziałem o tymxpbit pisze:Chodzi mi o to ze mechanizm sysprzeglania jest napędzany plynem hamulcowym
Co do reszty - masz racje . Jak chcesz to zrobic bardzo dokładnie to jest we tym sens.
U siebie zrobiłem to tak jak napisałem powyżej. Wizualnie ten płyn się praktycznie nie różnił tego nowego. Ale one sa higroskopijne więc wymiana się ponoć przydała.
Może ktoś Ci cos jeszcze doradzi. Ja w tym temacie już nic nie wiem
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
no właśnie wysprzęglik też jest napędzany płynem hamulcowym i to raczej trzeba kompleksowo jakoś wymienić dopiero teraz się skumałem bo zawsze miałem zwyczajnie wymieniony i tyle....
ale cały czas dziwnie hamuje a jak jest wilgotniejsza pogoda to czasami w ogóle słabiutki hamulec....
i czy zalewając załóżmy ten płyn hamulcowy Motul RBF600 nic nie popsuje
ale cały czas dziwnie hamuje a jak jest wilgotniejsza pogoda to czasami w ogóle słabiutki hamulec....
i czy zalewając załóżmy ten płyn hamulcowy Motul RBF600 nic nie popsuje
_________________________________ Audi Quattro______________________________
- PiterekQuattro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmińsko
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
Motul lepszy przy mokrym wrzeniu a ja właśnie w mokre dni mam różnice w hamowaniu
także mam już zamowionego w sklepie tego Motul RBF 600
tylko teraz nie wiem jak to odpowietrzyć razem z wysprzeglikiem czy tu jakaś kolejność jest potrzebna czy nie ? i jak z pompa ABS ?
mechanik mi mówił że jest opcja w ustawieniach programu komputera żeby coś ustawiać na odpowietrzanie czy to możliwe żeby tak to robić ?
także mam już zamowionego w sklepie tego Motul RBF 600
tylko teraz nie wiem jak to odpowietrzyć razem z wysprzeglikiem czy tu jakaś kolejność jest potrzebna czy nie ? i jak z pompa ABS ?
mechanik mi mówił że jest opcja w ustawieniach programu komputera żeby coś ustawiać na odpowietrzanie czy to możliwe żeby tak to robić ?
_________________________________ Audi Quattro______________________________
- PiterekQuattro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmińsko
No jak tam uważasz z tym płynem ale u mnie w mokre dni też jest spoko. Ci powiem ze ja za dobrze nie pamiętam jak to szło ale wiem że hamulec przed spuszczaniem płynu był docisniety jakoś o fotel później chyba spuścił mi płyn nalal nowego no i odpowietrzanie z tego co pamiętam to szedł od lewego koła kierowcy i usuwal pęcherzyki później chyba prawy tył później prawy przód i kończył na lewym tyle. Niechce cie wprowadzić w błąd bo dobrze nie pamiętam ale jakoś tak to szło :D
[ Dodano: 2016-04-16, 20:21 ]
Aaa i jeszcze zapomniałem dodać gdy on odpowietrzal to ja siedziałem w aucie i pompowalem hamulcem dawał mi znać i wciskalem na komendę. Tyle że ja wtedy przewody hamulcowe zmieniałem wszystkie cztery to tak się to odbywało. Może w czymś Ci to tam pomoże
[ Dodano: 2016-04-16, 20:21 ]
Aaa i jeszcze zapomniałem dodać gdy on odpowietrzal to ja siedziałem w aucie i pompowalem hamulcem dawał mi znać i wciskalem na komendę. Tyle że ja wtedy przewody hamulcowe zmieniałem wszystkie cztery to tak się to odbywało. Może w czymś Ci to tam pomoże
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
standardowo to wiem że od koła które jest najdalej od serwa się zaczyna spuszczać i odpowietrzać i tak po kolei aż do lewego przodu się dojdzie.....
ale nie wiem jak to się ma do płynu który znajduje się w przewodach od sprzęgła....
i jestem ciekawy właśnie co z pompą ABS w której przecież są zaworki i tam też płynie ten płyn hamulcowy prawda ?
na jakimś forum pasata mignął mi taki wpis żeby przekręcać kluczyk na zapłon żeby te zaworki na pompie cykneły że niby sie otwierają czy coś i wtedy dopiero robić całą procedure
mechanikowi jednemu o tym mówiłem a on mi na to że ma opcje w swoim programie żeby odpalić "odpowietrzanie" w opcjach ABSu czy tam ogólnie hamulców i teraz nie wiem
a już parę razy wymieniałem płyn standardowo jak na początku napisałem i zawsze jakiś co był akurat na stacji benzynowej dot 4 i hamulec zawsze był kijowy że od połowy pedał dopiero hamował
ale nie wiem jak to się ma do płynu który znajduje się w przewodach od sprzęgła....
i jestem ciekawy właśnie co z pompą ABS w której przecież są zaworki i tam też płynie ten płyn hamulcowy prawda ?
na jakimś forum pasata mignął mi taki wpis żeby przekręcać kluczyk na zapłon żeby te zaworki na pompie cykneły że niby sie otwierają czy coś i wtedy dopiero robić całą procedure
mechanikowi jednemu o tym mówiłem a on mi na to że ma opcje w swoim programie żeby odpalić "odpowietrzanie" w opcjach ABSu czy tam ogólnie hamulców i teraz nie wiem
a już parę razy wymieniałem płyn standardowo jak na początku napisałem i zawsze jakiś co był akurat na stacji benzynowej dot 4 i hamulec zawsze był kijowy że od połowy pedał dopiero hamował
_________________________________ Audi Quattro______________________________
- PiterekQuattro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmińsko
- maliniak-100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 251
- Rejestracja: 11 kwie 2013, 15:01
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódż
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga