Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.8Q] hamulce płyn hamulcowy

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

[A6 C5 2.8Q] hamulce płyn hamulcowy

Post autor: xpbit » 14 kwie 2016, 21:47

Witam.

mam taki problem że podczas hamowania żeby dobrze samochód hamował to jakby 2x muszę wcisnąć pedał hamulca żeby faktycznie był twardy.....

myślałem że to może przez zużyte tarcze i klocki ale wstawione wszystko nowe i dalej jest to samo <uoee>

i teraz chcę jeszcze wymienić płyn hamulcowy i teraz zastanawiam się jaką ilość go kupić.... i jaki wybrać ??

zastanawiam się nad takimi dwoma :

http://allegro.pl/plyn-hamulcowy-motul- ... 25648.html

http://allegro.pl/motul-dot-4-0-5l-rbf6 ... 54413.html

i nie wiem który lepszy czy ten dot 3i4 czy dot 4

i wymieniać na włączonym zapłonie czy nie ? mam ABS i jakieś EDS nie mam ESP
i w jakiej kolejności odpowietrzyć coś przy sprzęgle ??

zdarza mi się szybko jeździć czasami i chcę raz a porządnie to zrobić.

Pozdrawiam :]
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Audi A6 Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 14 paź 2015, 12:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Audi A6 Polska » 15 kwie 2016, 08:22

Kup normalny płyn np z Boscha DOT 4 - kosztuje około 20 zł za litr - po co Ci Motul ponad dwa razy droższy ? :] Te płyny sie niczym nie różnią.
xpbit pisze:i wymieniać na włączonym zapłonie czy nie

Na wyłączonym - jest Ci to niepotrzebne.
Do samej wymiany potrzebne sa dwie osoby.
xpbit pisze:i w jakiej kolejności odpowietrzyć coś przy sprzęgle ??


Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi.

Jeden siedzi w aucie i pompuje naciskając pedał hamulca a drugi upuszcza przy kole i pilnuje stanu poziomu płynu w zbiorniczku dolewając aby nie doszło do sytuacji, ze zassało powietrze bo szkoda roboty.
Na moje oko to litr Ci nie wytarczy na dobra rotacje całego płynu w całym układzie.

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 15 kwie 2016, 10:34

Chce motula bo wszystko akurat leje do auta motula bo mam dobre ceny wszystkiego do auta :)

Chodzi mi o to ze mechanizm sysprzeglania jest napędzany plynem hamulcowym i tez chyba wypada to zmienic skoro bierze plyn z tego samego zbiorniczka ?

A co do przekrecenia na zaplon to chodzi o zaworki w pompie abs one jednak tez pracują to może to tez przeszkodzić w dokladnym odpowietrzeniu...

Dodam ze zawsze mialem wymianę robiona tak jak przedmowca i hamulec od polowy dopiero hamuje i ogólnie lipa taki zwykly plyn jak ktos naprawde lubi przycisnąć i miec dobre hmulce to chyba te kilka zl różnicy juz nie zrobi.

Takze na te pytania chciałbym znac odposiedz żeby mi ktos lipy nie odwalil :D
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Audi A6 Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 14 paź 2015, 12:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Audi A6 Polska » 15 kwie 2016, 11:18

xpbit pisze:Chodzi mi o to ze mechanizm sysprzeglania jest napędzany plynem hamulcowym
Uhm - to w takim razie moja wina, ze głupote napisałem. Nie wiedziałem o tym :]

Co do reszty - masz racje . Jak chcesz to zrobic bardzo dokładnie to jest we tym sens.
U siebie zrobiłem to tak jak napisałem powyżej. Wizualnie ten płyn się praktycznie nie różnił tego nowego. Ale one sa higroskopijne więc wymiana się ponoć przydała.

Może ktoś Ci cos jeszcze doradzi. Ja w tym temacie już nic nie wiem :-)

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 15 kwie 2016, 15:58

no właśnie wysprzęglik też jest napędzany płynem hamulcowym i to raczej trzeba kompleksowo jakoś wymienić dopiero teraz się skumałem bo zawsze miałem zwyczajnie wymieniony i tyle....

ale cały czas dziwnie hamuje a jak jest wilgotniejsza pogoda to czasami w ogóle słabiutki hamulec.... <uoee>

i czy zalewając załóżmy ten płyn hamulcowy Motul RBF600 nic nie popsuje ??
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 16 kwie 2016, 17:19

Ja mam u siebie ATE w takim niebieskim metalowym pojemniku. Nie pamietam ceny ale jest bardzo dobry.
Masz tu fotke:

Obrazek

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 16 kwie 2016, 18:33

Motul lepszy przy mokrym wrzeniu a ja właśnie w mokre dni mam różnice w hamowaniu <uoee>

także mam już zamowionego w sklepie tego Motul RBF 600

tylko teraz nie wiem jak to odpowietrzyć razem z wysprzeglikiem ?? czy tu jakaś kolejność jest potrzebna czy nie ? i jak z pompa ABS ?

mechanik mi mówił że jest opcja w ustawieniach programu komputera żeby coś ustawiać na odpowietrzanie czy to możliwe żeby tak to robić ?
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 16 kwie 2016, 20:21

No jak tam uważasz z tym płynem ale u mnie w mokre dni też jest spoko. Ci powiem ze ja za dobrze nie pamiętam jak to szło ale wiem że hamulec przed spuszczaniem płynu był docisniety jakoś o fotel później chyba spuścił mi płyn nalal nowego no i odpowietrzanie z tego co pamiętam to szedł od lewego koła kierowcy i usuwal pęcherzyki później chyba prawy tył później prawy przód i kończył na lewym tyle. Niechce cie wprowadzić w błąd bo dobrze nie pamiętam ale jakoś tak to szło :D

[ Dodano: 2016-04-16, 20:21 ]
Aaa i jeszcze zapomniałem dodać gdy on odpowietrzal to ja siedziałem w aucie i pompowalem hamulcem dawał mi znać i wciskalem na komendę. Tyle że ja wtedy przewody hamulcowe zmieniałem wszystkie cztery to tak się to odbywało. Może w czymś Ci to tam pomoże :)

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 16 kwie 2016, 23:45

standardowo to wiem że od koła które jest najdalej od serwa się zaczyna spuszczać i odpowietrzać i tak po kolei aż do lewego przodu się dojdzie.....

ale nie wiem jak to się ma do płynu który znajduje się w przewodach od sprzęgła....

i jestem ciekawy właśnie co z pompą ABS w której przecież są zaworki i tam też płynie ten płyn hamulcowy prawda ?

na jakimś forum pasata mignął mi taki wpis żeby przekręcać kluczyk na zapłon żeby te zaworki na pompie cykneły że niby sie otwierają czy coś i wtedy dopiero robić całą procedure

mechanikowi jednemu o tym mówiłem a on mi na to że ma opcje w swoim programie żeby odpalić "odpowietrzanie" w opcjach ABSu czy tam ogólnie hamulców i teraz nie wiem

a już parę razy wymieniałem płyn standardowo jak na początku napisałem i zawsze jakiś co był akurat na stacji benzynowej dot 4 i hamulec zawsze był kijowy że od połowy pedał dopiero hamował <uoee>
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 17 kwie 2016, 00:36

Wlasnie nie pamietam kolejnosci dokladnie moze i tak jak mowisz od tylu zaczyna sie niechce sklamac bo nie pamietam... Moge ewentualnie sprubowac zadzwonic do mojego magika i zapytac co i jak to idzie :D

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 17 kwie 2016, 22:15

mnie najbardziej ciekawi jak to jest z tym płynem który jest w pompie ABS i w wysprzegliku.... bo jednak to też trzeba wymienić żeby nie było lipy :)
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
maliniak-100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 251
Rejestracja: 11 kwie 2013, 15:01
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódż

Post autor: maliniak-100 » 26 maja 2016, 04:43

z pompą ABS odpowietrzamy od najbliższego kola pompy ,czyli lewy przód ,prawy przód ,lewy tył ,prawy tył

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 31 maja 2016, 06:29

xpbit,

_link

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga