[A6 C5] Jakie ET felgi do A6?
Panowie i Panie, można prosić o pomoc?

Temat trafił i do mnie.
Zmieniłem koła na letnie i autko zaczęło myszkować na koleinach, na prostej drodze ładnie cacy, gdzie na zimówkach tu i tu ładnie się prowadziło autko.
Zimówki 205/55 R16 na felgach od meśka 7,5Jx16H2 ET 35 plus na tyle miałem dystanse 15mm czyli ET na tyle miałem 20. Nic nie obcierało.
W dobrej cenie dorwałem całe orginalne koła, oponki takie same jak zimówki 205/55R16 i felgi 7Jx16H2 ET42 , czyli zrobiłem sobie rozstaw Cinquecento ...
Nie dość że pół cale węższe (12,7mm) to na odsadzeniu spora różnica.
Pytanie do Was jak teraz to naprawić.
Przednia oś:
Dystans 7mm by wyrównać do ET35, poszerzony jeszcze o tą różnicę szerokości pomiędzy felgami (pół cala) ?
Tył:
To samo co przód, plus 15mm do szerokości dystansu?
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Mazdomania, mądrze prawisz, tak bym zrobił w pierwszej kolejności, jednak dystanse uległy zniszczeniu. Kołnierz mocujący ułamał się podczas prób demontażu i został w feldze, jednej i drugiej.
Stąd pytanie, bym zamówił odpowiednie dystanse, nie musiał płacić 2x.
Stąd pytanie, bym zamówił odpowiednie dystanse, nie musiał płacić 2x.
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
To na Twoim miejscu nie kombinowałbym za bardzo. ET w okolicach 42 jest optymalne. Zmniejszanie go dystansami pogorszy prowadzenie, promień zataczania będzie inny niż wymyślili to konstruktorzy, może pojawić się tzw. "torque steer" i nerwowe zachowanie kierownicy. To optymalne ET daje Ci efekt stabilizacji toru jazdy podczas hamowania i generalnie podczas jazdy. Nie ma sensu psuć kilku z podstawowych zalet wielowahacza na przedniej osi.
Moim zdaniem rozstawiając szerzej koła możesz aktualnie jedynie pogorszyć komfort i sprawić że prowadzenie będzie bardziej nerwowe. Mniejsze ET zarezerowane są dla szerszych kół, takich, które po prostu inaczej nie wejdą.
Poczytaj o geometrii zawieszenia, o promieniu zataczania ujemnym i dodatnim i o tym co je cechuje. Zastanów się dlaczego zwrotnica ma na górze 2 mocowania wahaczy zamiast jednego, jaki to ma wpływ na położenie osi skrętu koła, no i czy warto poprawiać konstruktorów VAG.
Koła z mniejszym ET na koleinach i dziurach to jedynie gorsze, a nie lepsze prowadzenie, bo mniej stabilne.
Moim zdaniem rozstawiając szerzej koła możesz aktualnie jedynie pogorszyć komfort i sprawić że prowadzenie będzie bardziej nerwowe. Mniejsze ET zarezerowane są dla szerszych kół, takich, które po prostu inaczej nie wejdą.
Poczytaj o geometrii zawieszenia, o promieniu zataczania ujemnym i dodatnim i o tym co je cechuje. Zastanów się dlaczego zwrotnica ma na górze 2 mocowania wahaczy zamiast jednego, jaki to ma wpływ na położenie osi skrętu koła, no i czy warto poprawiać konstruktorów VAG.
Koła z mniejszym ET na koleinach i dziurach to jedynie gorsze, a nie lepsze prowadzenie, bo mniej stabilne.
mwx, z całym szacunkiem, bo widzę że wiedze masz sporą, ale fakty są faktami.
Zimówki miałem 205/55 R16, teraz mam letnie 205/55 R16. Stopień zużycia zbliżony.
Felgi do zimówek 7,5Jx16H2 ET 35 a do letnich 7Jx16H2 ET42 , czyli pomijając szerokość felgi, te pół cala, koła lato-zima różnią się tylko ET.
Na kołach zimowych nie ciągało mną na koleinach, a na letnich tak i to czasami bardzo mocno.
Dodatkowo przypomnę że na tyle miałem jeszcze 15mm dystanse.
Zimówki miałem 205/55 R16, teraz mam letnie 205/55 R16. Stopień zużycia zbliżony.
Felgi do zimówek 7,5Jx16H2 ET 35 a do letnich 7Jx16H2 ET42 , czyli pomijając szerokość felgi, te pół cala, koła lato-zima różnią się tylko ET.
Na kołach zimowych nie ciągało mną na koleinach, a na letnich tak i to czasami bardzo mocno.
Dodatkowo przypomnę że na tyle miałem jeszcze 15mm dystanse.
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Najlepiej będzie jak wypróbujesz i opiszesz efekty. Dystanse to nie jest droga zabawa a i łatwo je w razie czego puścić dalej więc ryzyko niewielkie.
Ja piszę nie tylko o teorii ale o własnych, zgoła odmiennych od Twoich doświadczeniach.
Na zimę mam opony 235 na felgach 7.5J z ET45, na lato też 235, ale na felgach 8J ET43, które niestety nie wchodzą na zaciski bez dystansów. Musiałem dać 13mm (bo to najciensze z kołnierzem), więc zrobiło mi się ET30. Na zimówkach jest extra, na letnich ciąga mnie po koleinach, ciężej się steruje, auto wydaje się mniej stabilne (opony nowe, wysokiej klasy).
Nie zapomnij opisać efektów
Niewykluczone że będzie lepiej, choć nie zrozumiem wtedy dlaczego.
Ja piszę nie tylko o teorii ale o własnych, zgoła odmiennych od Twoich doświadczeniach.
Na zimę mam opony 235 na felgach 7.5J z ET45, na lato też 235, ale na felgach 8J ET43, które niestety nie wchodzą na zaciski bez dystansów. Musiałem dać 13mm (bo to najciensze z kołnierzem), więc zrobiło mi się ET30. Na zimówkach jest extra, na letnich ciąga mnie po koleinach, ciężej się steruje, auto wydaje się mniej stabilne (opony nowe, wysokiej klasy).
Nie zapomnij opisać efektów

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:21
- Lokalizacja: Hilgertshausen-Tandern
Witam wlasnie wrocilem z garazu i iii niestety pomylilem sie to przod trze:/ tyl idealny nietknięty, wrzucam fotki opony jedna wytarta do zera a druga mniej ale rowniez widac slady tarcia.
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Podejrzewam ze moze trzec o to
![Obrazek]()
Ewentualnie o przegub i raczej to jest bardziej mozliwe za szeroka fela i wyciera.. a jak waszym zdaniem?
![Obrazek]()
Zostanie sprzedac i kupic 8J:/
Podejrzewam ze moze trzec o to
Ewentualnie o przegub i raczej to jest bardziej mozliwe za szeroka fela i wyciera.. a jak waszym zdaniem?
Zostanie sprzedac i kupic 8J:/
VAG 4Ever!!!
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy