Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Jakie ET felgi do A6?

Koła, felgi i opony
ODPOWIEDZ
Bex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:21
Lokalizacja: Hilgertshausen-Tandern

Post autor: Bex » 11 kwie 2016, 09:25

Postaram sie jutro temat ogarnąć dźwigne go na lewarku i zobacze gdzie ocieralo. Moze faktycznie nadkole zle złożone:/
VAG 4Ever!!!

maniocek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 28 lut 2016, 14:06
Lokalizacja: Mrągowo/Olsztyn

Post autor: maniocek » 11 kwie 2016, 16:33

Panowie i Panie, można prosić o pomoc? :>
Temat trafił i do mnie.

Zmieniłem koła na letnie i autko zaczęło myszkować na koleinach, na prostej drodze ładnie cacy, gdzie na zimówkach tu i tu ładnie się prowadziło autko.

Zimówki 205/55 R16 na felgach od meśka 7,5Jx16H2 ET 35 plus na tyle miałem dystanse 15mm czyli ET na tyle miałem 20. Nic nie obcierało.

W dobrej cenie dorwałem całe orginalne koła, oponki takie same jak zimówki 205/55R16 i felgi 7Jx16H2 ET42 , czyli zrobiłem sobie rozstaw Cinquecento ...
Nie dość że pół cale węższe (12,7mm) to na odsadzeniu spora różnica.

Pytanie do Was jak teraz to naprawić.

Przednia oś:

Dystans 7mm by wyrównać do ET35, poszerzony jeszcze o tą różnicę szerokości pomiędzy felgami (pół cala) ?

Tył:

To samo co przód, plus 15mm do szerokości dystansu?
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 11 kwie 2016, 16:39

Jeśli dystanse to najlepiej minimum 13mm (te z kołnierzem centrującym). Jako, że tył stabilizuje tor jazdy załóż na razie te 15mm na tył i zobacz jak to się prowadzi. Jak dalej źle to te 15mm dasz na przód, a na tył większe dystanse trzeba będzie dać.

maniocek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 28 lut 2016, 14:06
Lokalizacja: Mrągowo/Olsztyn

Post autor: maniocek » 11 kwie 2016, 16:47

Mazdomania, mądrze prawisz, tak bym zrobił w pierwszej kolejności, jednak dystanse uległy zniszczeniu. Kołnierz mocujący ułamał się podczas prób demontażu i został w feldze, jednej i drugiej.

Stąd pytanie, bym zamówił odpowiednie dystanse, nie musiał płacić 2x.
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 12 kwie 2016, 10:50

A zależy Ci na wyglądzie, czy na prowadzeniu?

Bo ET42 w tych felgach jest idealne dla dobrego prowadzenia, a podejrzewam że gdybyś szukał lepszego wyglądu to rozglądałbyś się za większymi i szerszymi obręczami.

maniocek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 28 lut 2016, 14:06
Lokalizacja: Mrągowo/Olsztyn

Post autor: maniocek » 12 kwie 2016, 16:04

mwx, na prowadzeniu i komforcie jazdy.

Samo gołe ET42 (bez dystansów) narazie przyjemnie się nie prowadzi... Nie po naszych , polskich drogach.
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 13 kwie 2016, 00:36

To na Twoim miejscu nie kombinowałbym za bardzo. ET w okolicach 42 jest optymalne. Zmniejszanie go dystansami pogorszy prowadzenie, promień zataczania będzie inny niż wymyślili to konstruktorzy, może pojawić się tzw. "torque steer" i nerwowe zachowanie kierownicy. To optymalne ET daje Ci efekt stabilizacji toru jazdy podczas hamowania i generalnie podczas jazdy. Nie ma sensu psuć kilku z podstawowych zalet wielowahacza na przedniej osi.
Moim zdaniem rozstawiając szerzej koła możesz aktualnie jedynie pogorszyć komfort i sprawić że prowadzenie będzie bardziej nerwowe. Mniejsze ET zarezerowane są dla szerszych kół, takich, które po prostu inaczej nie wejdą.
Poczytaj o geometrii zawieszenia, o promieniu zataczania ujemnym i dodatnim i o tym co je cechuje. Zastanów się dlaczego zwrotnica ma na górze 2 mocowania wahaczy zamiast jednego, jaki to ma wpływ na położenie osi skrętu koła, no i czy warto poprawiać konstruktorów VAG.
Koła z mniejszym ET na koleinach i dziurach to jedynie gorsze, a nie lepsze prowadzenie, bo mniej stabilne.

Bex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:21
Lokalizacja: Hilgertshausen-Tandern

Post autor: Bex » 13 kwie 2016, 11:50

Witam jutro ogarne zdjecia z tych nadkoli bo dzis u mnie pada:/ a niestety nie mam garażu normalnego tylko duplex garaż i zeby lewarek podłożyć to musze przed garaż wyjechać. Pozdrawiam
VAG 4Ever!!!

maniocek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 28 lut 2016, 14:06
Lokalizacja: Mrągowo/Olsztyn

Post autor: maniocek » 13 kwie 2016, 19:29

mwx, z całym szacunkiem, bo widzę że wiedze masz sporą, ale fakty są faktami.

Zimówki miałem 205/55 R16, teraz mam letnie 205/55 R16. Stopień zużycia zbliżony.

Felgi do zimówek 7,5Jx16H2 ET 35 a do letnich 7Jx16H2 ET42 , czyli pomijając szerokość felgi, te pół cala, koła lato-zima różnią się tylko ET.
Na kołach zimowych nie ciągało mną na koleinach, a na letnich tak i to czasami bardzo mocno.

Dodatkowo przypomnę że na tyle miałem jeszcze 15mm dystanse.
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 13 kwie 2016, 21:40

Najlepiej będzie jak wypróbujesz i opiszesz efekty. Dystanse to nie jest droga zabawa a i łatwo je w razie czego puścić dalej więc ryzyko niewielkie.
Ja piszę nie tylko o teorii ale o własnych, zgoła odmiennych od Twoich doświadczeniach.

Na zimę mam opony 235 na felgach 7.5J z ET45, na lato też 235, ale na felgach 8J ET43, które niestety nie wchodzą na zaciski bez dystansów. Musiałem dać 13mm (bo to najciensze z kołnierzem), więc zrobiło mi się ET30. Na zimówkach jest extra, na letnich ciąga mnie po koleinach, ciężej się steruje, auto wydaje się mniej stabilne (opony nowe, wysokiej klasy).

Nie zapomnij opisać efektów ;) Niewykluczone że będzie lepiej, choć nie zrozumiem wtedy dlaczego.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 13 kwie 2016, 21:59

W weekend wrzucam 235/45/17 8J ET35 zobaczymy jaka będzie różnica z seryjnymi 16 cali

Bex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:21
Lokalizacja: Hilgertshausen-Tandern

Post autor: Bex » 14 kwie 2016, 16:03

Witam wlasnie wrocilem z garazu i iii niestety pomylilem sie to przod trze:/ tyl idealny nietknięty, wrzucam fotki opony jedna wytarta do zera a druga mniej ale rowniez widac slady tarcia.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Podejrzewam ze moze trzec o to

Obrazek

Ewentualnie o przegub i raczej to jest bardziej mozliwe za szeroka fela i wyciera.. a jak waszym zdaniem?

Obrazek

Zostanie sprzedac i kupic 8J:/
VAG 4Ever!!!

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 14 kwie 2016, 20:47

Przegub jest w piaście i o niego nic nie trze. Mi to wygląda, że o zwrotnicę ociera.

Bex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:21
Lokalizacja: Hilgertshausen-Tandern

Post autor: Bex » 14 kwie 2016, 21:24

Czyli felgi na sprzedaż jedynie?
VAG 4Ever!!!

Awatar użytkownika
dziii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 25 kwie 2013, 12:54
Lokalizacja: wlkp

Post autor: dziii » 14 kwie 2016, 21:59

info dla innych 20x8,5 cala et 33 będzie na -30mm obcierać - także nie stosować, potwierdzam !
project by dziii

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja