Witam ponownie. Jakiś czas temu pisałem o prawdopodobnej wymianie rozrządu, która była wynikiem luźnego paska. Samochód oddałem do mechanika, luz na łańcuchu był, napinacze w fatalnym stanie. Nie byłoby problemu gdyby nie fakt, że po rozkręceniu wyszło na jaw, że bloki zamiast gładkiej powierzchni były chropowate/pozdzierane, najgorzej na 4tym. Robota chwilowo stanęła, a ja mam czas na napisanie, bo sam nie wiem co teraz robić. Z jednej strony znalazłem silnik używany za 8.500, też BMK 224 km (mechanik mówi, żeby założyć ten sam bo wiązka itp itd /ja się nie znam się na tym /) Gdzieś kiedyś czytalem, że zamieniają ludzie silniki na nowsze i nie ma problemu bo cały osprzęt pasuje bez grzebania dodatkowego. Interesują mnie trzy zagadnienia:
1) Jak ma się sprawa z silnikami używanymi, warto wydawać takie pieniądze na silnik? (Jest on obecnie założony na innym samochodzie i można sprawdzić; Nie jest wykluczone że to chwilowe łatanie dziury i będzie trzeba i tak połowe osprzętu w niedalekiej przyszłości wymieniać)
2) Ile kosztuje nowa jednostka (Można taką dostać np. w ASO / serwisie Audi, jeśli tak to jakie to koszta)
3) Remont kapitalny tego silnika (i jakie to niesie za sobą koszta), wg mnie najlepsza z tych wszystkich opcji, bo wiem co było zmieniane
co do opcji numer 3:
Mechanik mówił mi o problematycznym regenerowaniu/naprawianiu bloków w tłokach (szlifowaniu i dobieraniu czegośtam) Jak to się ma w praktyce, robił to ktoś? Jeśli tak to gdzie? Najlepiej mazowieckie
Byłbym wdzięczny za wszelkie podpowiedzi, jak myślalem, że już będzie dobrze, to się tylko gorzej zdołowałem stanem faktycznym silnika
Pozdrawiam
[ BMK 3.0 224 KM] Bloki w tłoku 3.0 tdi bmk 2005
-
- Forum Audi A6 / A7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Imię: MaTyS
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
@Peres1992,
"...wymianie rozrządu, która była wynikiem luźnego paska..." - jakiego paska, chyba masz na myśli łańcuch ?