Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BMK 3.0 224 KM] Bloki w tłoku 3.0 tdi bmk 2005

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Peres1992
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 08 wrz 2015, 19:15
Lokalizacja: Warszawa

[ BMK 3.0 224 KM] Bloki w tłoku 3.0 tdi bmk 2005

Post autor: Peres1992 » 13 kwie 2016, 20:36

Witam ponownie. Jakiś czas temu pisałem o prawdopodobnej wymianie rozrządu, która była wynikiem luźnego paska. Samochód oddałem do mechanika, luz na łańcuchu był, napinacze w fatalnym stanie. Nie byłoby problemu gdyby nie fakt, że po rozkręceniu wyszło na jaw, że bloki zamiast gładkiej powierzchni były chropowate/pozdzierane, najgorzej na 4tym. Robota chwilowo stanęła, a ja mam czas na napisanie, bo sam nie wiem co teraz robić. Z jednej strony znalazłem silnik używany za 8.500, też BMK 224 km (mechanik mówi, żeby założyć ten sam bo wiązka itp itd /ja się nie znam się na tym /) Gdzieś kiedyś czytalem, że zamieniają ludzie silniki na nowsze i nie ma problemu bo cały osprzęt pasuje bez grzebania dodatkowego. Interesują mnie trzy zagadnienia:
1) Jak ma się sprawa z silnikami używanymi, warto wydawać takie pieniądze na silnik? (Jest on obecnie założony na innym samochodzie i można sprawdzić; Nie jest wykluczone że to chwilowe łatanie dziury i będzie trzeba i tak połowe osprzętu w niedalekiej przyszłości wymieniać)
2) Ile kosztuje nowa jednostka (Można taką dostać np. w ASO / serwisie Audi, jeśli tak to jakie to koszta)
3) Remont kapitalny tego silnika (i jakie to niesie za sobą koszta), wg mnie najlepsza z tych wszystkich opcji, bo wiem co było zmieniane

co do opcji numer 3:
Mechanik mówił mi o problematycznym regenerowaniu/naprawianiu bloków w tłokach (szlifowaniu i dobieraniu czegośtam) Jak to się ma w praktyce, robił to ktoś? Jeśli tak to gdzie? Najlepiej mazowieckie


Byłbym wdzięczny za wszelkie podpowiedzi, jak myślalem, że już będzie dobrze, to się tylko gorzej zdołowałem stanem faktycznym silnika
Pozdrawiam

przemaspoll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 29 kwie 2015, 18:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: przemaspoll » 13 kwie 2016, 21:04

Silnik ASB pasuje idealnie. Ja do swojego taki kupiłem rok temu,i wszystko jest ok.

marstooq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 02 lut 2016, 16:18
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marstooq » 14 kwie 2016, 00:08

Przy jakim rzeczywistym przebiegu zdecydowałeś się na ingerencję w rozrząd? Czy mechanik wyciągał silnik na stół, czy odkręcona została skrzynia, żeby dostać się do rozrządu?

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 14 kwie 2016, 06:58

@Peres1992,

"...wymianie rozrządu, która była wynikiem luźnego paska..." - jakiego paska, chyba masz na myśli łańcuch ?
"...bloki zamiast gładkiej powierzchni były chropowate/pozdzierane..." - blok silnika jest jeden w nim znajdują się tuleje cylindra i domyślam, że o nie ci chodziło... .

Gdybyś trochę przeedytował post to może więcej osób spróbowało by ci pomóc.

Awatar użytkownika
Peres1992
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 08 wrz 2015, 19:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peres1992 » 14 kwie 2016, 07:14

@MaTyS dokładnie, mówię słaby jestem w te klocki

nie powiem jaki jest rzeczywisty przebieg, ale stan silnika który został wyłożony na stół jest zupełnie nieadekwatny do tego co było na liczniku
Samochód od 2006 roku w Polsce w rękach jednego właściciela

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja