Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BMK 3.0 224 KM] Bloki w tłoku 3.0 tdi bmk 2005

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Peres1992
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7

[ BMK 3.0 224 KM] Bloki w tłoku 3.0 tdi bmk 2005

Post autor: Peres1992 » 13 kwie 2016, 20:36

Witam ponownie. Jakiś czas temu pisałem o prawdopodobnej wymianie rozrządu, która była wynikiem luźnego paska. Samochód oddałem do mechanika, luz na łańcuchu był, napinacze w fatalnym stanie. Nie byłoby problemu gdyby nie fakt, że po rozkręceniu wyszło na jaw, że bloki zamiast gładkiej powierzchni były chropowate/pozdzierane, najgorzej na 4tym. Robota chwilowo stanęła, a ja mam czas na napisanie, bo sam nie wiem co teraz robić. Z jednej strony znalazłem silnik używany za 8.500, też BMK 224 km (mechanik mówi, żeby założyć ten sam bo wiązka itp itd /ja się nie znam się na tym /) Gdzieś kiedyś czytalem, że zamieniają ludzie silniki na nowsze i nie ma problemu bo cały osprzęt pasuje bez grzebania dodatkowego. Interesują mnie trzy zagadnienia:
1) Jak ma się sprawa z silnikami używanymi, warto wydawać takie pieniądze na silnik? (Jest on obecnie założony na innym samochodzie i można sprawdzić; Nie jest wykluczone że to chwilowe łatanie dziury i będzie trzeba i tak połowe osprzętu w niedalekiej przyszłości wymieniać)
2) Ile kosztuje nowa jednostka (Można taką dostać np. w ASO / serwisie Audi, jeśli tak to jakie to koszta)
3) Remont kapitalny tego silnika (i jakie to niesie za sobą koszta), wg mnie najlepsza z tych wszystkich opcji, bo wiem co było zmieniane

co do opcji numer 3:
Mechanik mówił mi o problematycznym regenerowaniu/naprawianiu bloków w tłokach (szlifowaniu i dobieraniu czegośtam) Jak to się ma w praktyce, robił to ktoś? Jeśli tak to gdzie? Najlepiej mazowieckie

Byłbym wdzięczny za wszelkie podpowiedzi, jak myślalem, że już będzie dobrze, to się tylko gorzej zdołowałem stanem faktycznym silnika
Pozdrawiam

przemaspoll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7