Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ INNY] Pęknięty korbowód Allroad C6 2.7 TDI, rok 2009

Silniki wysokoprężne
Postluk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 11 kwie 2016, 20:27
Lokalizacja: Kr

[ INNY] Pęknięty korbowód Allroad C6 2.7 TDI, rok 2009

Post autor: Postluk » 11 kwie 2016, 20:50

Witam wszystkich na forum bardzo serdecznie.
Nie mam zwyczaju korzystania z for internetowych, niemniej jednak potrzebuję fachowej porady odnośnie mojego problemu, stąd trafiłem tutaj.

Kilka dni temu w moim samochodzie, przy prędkości 170kmh coś strzeliło, poszedł dym spod maski i jak się później okazało, strzelił korbowód. Z tego co zdążyłem się dowiedzieć podobno była to przypadłość tych silników, w co trochę nie chciało mi się wierzyć.

Samochód użytkuję od nowości, w chwili usterki na liczniku dokładnie 155000km.
Na chwilę obecną silnik do wymiany, a samochód w takim stanie przedstawia nieporównywalnie niską wartość do tego co sobą reprezentował...

Domyślam się, że na forum znajdują się fachowcy, którzy wiedzieliby co w takiej sytuacji robić.
Czy jest możliwość wymiany silnika i cieszenia się dalszą bezproblemową jazdą, czy to pasmo kłopotów i problemów, z którymi nie ma sensu się mierzyć?
Co w takiej sytuacji robić?
Bardzo będę wdzięczny za konstruktywne odpowiedzi.

Pozdrawiam,
Łukasz

masud

Post autor: masud » 11 kwie 2016, 22:34

dziwne ze silnik sie rozsypal przy tak niskim przebiegu. tymbardziej ze silniki o 4 literowym kodzie slinika uwaza sie za lepsze i po lifcie. ale widac ze szalu nie robia.
ja na twoim miejscu kupilbym inny silnik i przelozyl go. oblukaj firme wymien silnik.pl oni przeprowadzaja wymiany ale maja ten na allegro wystawione silniki na sprzedaz

żybis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 163
Rejestracja: 01 sty 2011, 14:05
Imię: Przemo
Rocznik: 2016
Moje auto: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Krak

Post autor: żybis » 13 kwie 2016, 23:48

Witam

Czy twoje pytanie brzmi:
Jest sens naprawiać auto?
Czy
Jak naprawić auto?

Na pierwsże pytanie sam musisz sobie odpowiedzieć. Zawsze możesz sprzedać tak jak jest i problem z głowy.

Odpowiedz na drugie jest skomplikowana. Wszystko zależy jakie zniszczenia w silniku. Masz dwie opcje kupić nowy/używany motor i przekładka lub remont swojego.
Tu już pomocny będzie jakiś demontaż twojego motoru i wstępny klasztorys.

Pozdro
Przemo

Postluk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 11 kwie 2016, 20:27
Lokalizacja: Kr

Post autor: Postluk » 19 kwie 2016, 10:50

Jest sens naprawiać auto?


Gdybym miał pewność, że po naprawie wszystko będzie działać jak należy, nie zastanawiałbym się. Chcę korzystać z samochodu, który wiem, że mnie nie zawiedzie. Dlatego zastanawiam się co zrobić.

Do awarii doszło przy bardzo dużej prędkości, stąd wiem, że remont tego motoru jest nieopłacalny, tylko wymiana wchodzi w grę.

Pozdrawiam!

DariuszKR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 10 lis 2015, 09:10
Lokalizacja: Czeladź

Post autor: DariuszKR » 19 kwie 2016, 18:03

Ja nie polecam zadnych remontow silnika , co fabryka to fabryka , szukac motoru ASB przy okazji wymienic wtryski i rozrzad , tanio nie bedzie ale coz bedzie na lata

Awatar użytkownika
NORD84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 11 lis 2014, 20:28
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: NORD84 » 19 kwie 2016, 18:26

Postluk, Znajdz goły silnik przełóż swoje graty i to wyjdzie najtaniej. I oczywiście mechanika który robi takie rzeczy i zna sie na robocie. Inne wyjście to sprzedać po zaniżonej cenie.

Takie silniki są nawet obecnie wystawione na allegro, jeden z 2009r podobno w stanie idealnym z możliwością montażu.

Ja nie polecam zadnych remontow silnika , co fabryka to fabryka , szukac motoru ASB przy okazji wymienic wtryski i rozrzad , tanio nie bedzie ale coz bedzie na lata


EDIT

On ma silnik 2,7 CANA a Ty mu proponujesz szukać silnika 3,0 ASB <mysli>
____________
wirus aktywny.......

Kilt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kilt » 19 kwie 2016, 19:54

Postluk pisze: Przy prędkości 170kmh coś strzeliło, poszedł dym spod maski i jak się później okazało, strzelił korbowód.
Samochód użytkuję od nowości, w chwili usterki na liczniku dokładnie 155000km.
Faktycznie, jak zauważył kolega masud, to dziwne, że korbowód strzela przy takim przebiegu. Prędkość może i duża, ale do bardzo dużej jeszcze jej daleko.
Kolego Postluk ... jak często zmieniasz olej w silniku? Czyżby LL i interwały po 30 kkm?

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 19 kwie 2016, 20:21

Jeżeli kolega tak jak pisze jest pierwszym właścicielem więc i przebieg nie podlega wątpliwości. Jak dla mnie miał na prawdę dużego pecha i dotknęła go jakaś wada fabryczna.
150k to przecież nowy samochód... !?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja