Witam, szukałem sporo w tematach, jednakże albo nie potrafię szukać, albo nie było takiego wątku. Do rzeczy:
Przy obciążeniu, np. gdy cofam czy ruszam pod górkę, lub np. na światłach, gdy ruszam i wcisnę sprzęgło zdarza się, że obroty wahają się w granicach 200-900, lub nawet więcej, czasami zdarza się, że silnik zgaśnie. Jak mówię, takie coś dzieje się tylko na obciążeniu, na biegu jałowym jest wszystko ok.
Komputer wykazał błąd czujnika wałka rozrządu G40, czujnik wymieniłem, błędu nie ma, lecz problem nadal pozostał. Obroty wariują na benzynie i na LPG, choć na LPG chyba delikatnie bardziej. Do tego za każdym razem gdy przekręcę zapłon słychać silniczek krokowy z przepustnicy.
Próbowałem Adaptacji w taki sposób:
1. Odłączyłem wtyczkę od przepustnicy.
2. Podłączyłem ją.
3. Włączyłem zapłon, i czekałem aż silniczek krokowy przestanie pracować i będzie słychać przekaźnik.
4. Odczekałem jeszcze 30 sek.
5. Wyłączyłem zapłon.
Taki opis znalazłem gdzieś na forum, jednak po takim zabiegu nadal to samo. Za każdym przekręceniem kluczyka słychać silniczek krokowy.
Adaptacji VAGiem nie próbowałem, bo mam tylko Polski Vag 4.9 i VWTool, jednak opisu adaptacji do tych programów nie znalazłem.
Ktoś może miał podobny problem i wie jak go rozwiązać, lub co może być przyczyną?
Pozdrawiam.
[AEB 1.8 150 KM] Wariujące obroty po wciśnięciu sprzęgła
- marchewa1924
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 21 lut 2016, 20:52
- Lokalizacja: Bisztynek
Zajrzę do przepustnicy, jak będzie nagar to wyczyszczę i zobaczymy. Problemy z LPG raczej wykluczam, bo falowanie obrotów występuje na benzynie i na gazie, więc raczej gaz tutaj nie będzie ponosił winy.
[ Dodano: 2016-04-02, 14:28 ]
Wreszcie znalazłem trochę czasu, przepustnica po rozebraniu nie wyglądała na bardzo zabrudzoną nagarem, jednak po jej dokładnym wyczyszczeniu i adaptacji obroty trzyma jak należy, niezależenie od obciążenia :D
Jednym zdaniem, czyszczenie przepustnicy pomogło.
[ Dodano: 2016-04-02, 14:28 ]
Wreszcie znalazłem trochę czasu, przepustnica po rozebraniu nie wyglądała na bardzo zabrudzoną nagarem, jednak po jej dokładnym wyczyszczeniu i adaptacji obroty trzyma jak należy, niezależenie od obciążenia :D
Jednym zdaniem, czyszczenie przepustnicy pomogło.

- marchewa1924
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 21 lut 2016, 20:52
- Lokalizacja: Bisztynek
U mnie są lekkie wahnięcia obrotów między +- 100rpm więc podejrzewam, że u mnie temat z przepustnicą może się dopiero zaczynać lub zaczynają się już przygody z sondami. Dzięki ogólnie za info, zachęciłeś mnie do zajrzenia do przepustnicy i zainteresowaniem się tym tematem.Kukis0908 pisze:Zajrzę do przepustnicy, jak będzie nagar to wyczyszczę i zobaczymy. Problemy z LPG raczej wykluczam, bo falowanie obrotów występuje na benzynie i na gazie, więc raczej gaz tutaj nie będzie ponosił winy.
[ Dodano: 2016-04-02, 14:28 ]
Wreszcie znalazłem trochę czasu, przepustnica po rozebraniu nie wyglądała na bardzo zabrudzoną nagarem, jednak po jej dokładnym wyczyszczeniu i adaptacji obroty trzyma jak należy, niezależenie od obciążenia :D
Jednym zdaniem, czyszczenie przepustnicy pomogło.
Ja od siebie dodam, że ponoć ten problem jest całkowicie eliminowany po zainstalowaniu oil catch tank, tak jedna z osób widziałem na tutejszym forum, że polecała aby to dorzucić do naszych A6 i temat przepustnicy idzie w niepamięć wtedy. A przeglądając serwis aukcyjny z tymi rzeczami to są naprawdę groszowe sprawy. A jak to ma zapewnić, że but pod nogą będzie zawsze to wydaje mi się temat warty również uwagi i drobnego wydatku.