Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AEB 1.8 150 KM] Wariujące obroty po wciśnięciu sprzęgła

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Kukis0908
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:01
Lokalizacja: Lublin

[AEB 1.8 150 KM] Wariujące obroty po wciśnięciu sprzęgła

Post autor: Kukis0908 » 25 mar 2016, 12:33

Witam, szukałem sporo w tematach, jednakże albo nie potrafię szukać, albo nie było takiego wątku. Do rzeczy:

Przy obciążeniu, np. gdy cofam czy ruszam pod górkę, lub np. na światłach, gdy ruszam i wcisnę sprzęgło zdarza się, że obroty wahają się w granicach 200-900, lub nawet więcej, czasami zdarza się, że silnik zgaśnie. Jak mówię, takie coś dzieje się tylko na obciążeniu, na biegu jałowym jest wszystko ok.

Komputer wykazał błąd czujnika wałka rozrządu G40, czujnik wymieniłem, błędu nie ma, lecz problem nadal pozostał. Obroty wariują na benzynie i na LPG, choć na LPG chyba delikatnie bardziej. Do tego za każdym razem gdy przekręcę zapłon słychać silniczek krokowy z przepustnicy.

Próbowałem Adaptacji w taki sposób:
1. Odłączyłem wtyczkę od przepustnicy.
2. Podłączyłem ją.
3. Włączyłem zapłon, i czekałem aż silniczek krokowy przestanie pracować i będzie słychać przekaźnik.
4. Odczekałem jeszcze 30 sek.
5. Wyłączyłem zapłon.

Taki opis znalazłem gdzieś na forum, jednak po takim zabiegu nadal to samo. Za każdym przekręceniem kluczyka słychać silniczek krokowy.

Adaptacji VAGiem nie próbowałem, bo mam tylko Polski Vag 4.9 i VWTool, jednak opisu adaptacji do tych programów nie znalazłem.

Ktoś może miał podobny problem i wie jak go rozwiązać, lub co może być przyczyną?

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
marchewa1924
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 21 lut 2016, 20:52
Lokalizacja: Bisztynek

Post autor: marchewa1924 » 26 mar 2016, 00:08

Kiedyś miałem podobne objawy ale w 1.8 i falowanie nie było tak mocne, przyczyna banalna - nagar na przepustnicy... wyczyściłem porządnie, podłączyłem kompa i jak ręką odjął. Ale Ty masz 1.8 T i gaz więc raczej to nie będzie takie oczywiste... ale zobacz może akurat...

Kukis0908
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:01
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Kukis0908 » 02 kwie 2016, 14:28

Zajrzę do przepustnicy, jak będzie nagar to wyczyszczę i zobaczymy. Problemy z LPG raczej wykluczam, bo falowanie obrotów występuje na benzynie i na gazie, więc raczej gaz tutaj nie będzie ponosił winy.

[ Dodano: 2016-04-02, 14:28 ]
Wreszcie znalazłem trochę czasu, przepustnica po rozebraniu nie wyglądała na bardzo zabrudzoną nagarem, jednak po jej dokładnym wyczyszczeniu i adaptacji obroty trzyma jak należy, niezależenie od obciążenia :D

Jednym zdaniem, czyszczenie przepustnicy pomogło. :)

Awatar użytkownika
marchewa1924
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 21 lut 2016, 20:52
Lokalizacja: Bisztynek

Post autor: marchewa1924 » 09 kwie 2016, 23:19

No proszę, strzał w dziesiątkę. Cieszę się że pomogłem, troszkę skomplikowałeś sprawę opisując problem ale grunt że udało się go rozwiązać. Pozdrawiam

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 10 kwie 2016, 01:36

Kukis0908 pisze:Zajrzę do przepustnicy, jak będzie nagar to wyczyszczę i zobaczymy. Problemy z LPG raczej wykluczam, bo falowanie obrotów występuje na benzynie i na gazie, więc raczej gaz tutaj nie będzie ponosił winy.

[ Dodano: 2016-04-02, 14:28 ]
Wreszcie znalazłem trochę czasu, przepustnica po rozebraniu nie wyglądała na bardzo zabrudzoną nagarem, jednak po jej dokładnym wyczyszczeniu i adaptacji obroty trzyma jak należy, niezależenie od obciążenia :D

Jednym zdaniem, czyszczenie przepustnicy pomogło. :)
U mnie są lekkie wahnięcia obrotów między +- 100rpm więc podejrzewam, że u mnie temat z przepustnicą może się dopiero zaczynać lub zaczynają się już przygody z sondami. Dzięki ogólnie za info, zachęciłeś mnie do zajrzenia do przepustnicy i zainteresowaniem się tym tematem.

Ja od siebie dodam, że ponoć ten problem jest całkowicie eliminowany po zainstalowaniu oil catch tank, tak jedna z osób widziałem na tutejszym forum, że polecała aby to dorzucić do naszych A6 i temat przepustnicy idzie w niepamięć wtedy. A przeglądając serwis aukcyjny z tymi rzeczami to są naprawdę groszowe sprawy. A jak to ma zapewnić, że but pod nogą będzie zawsze to wydaje mi się temat warty również uwagi i drobnego wydatku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja