Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] 2,8 Q Błędy 16804 16814 Katalizatory?

Silniki benzynowe
fhroma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 08 mar 2009, 21:27
Lokalizacja: Warszawa

[A6 C5] 2,8 Q Błędy 16804 16814 Katalizatory?

Post autor: fhroma » 12 mar 2009, 15:58

Pojawiają się błędy takie jak w temacie.Czy napewno katalizatory? Oba? Jak sprawdzić?Samochód chodzi raczej dobrze.Katalizatorów nie słychać.Mułowaty czy ja wiem raczej nie chociaż 2,7 BiTurbo to to nie jest.Podpowiedzcie co robic?

Awatar użytkownika
toms001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 169
Rejestracja: 15 cze 2008, 22:53
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Post autor: toms001 » 12 mar 2009, 16:21

16804/P0420/001056 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
Possible Causes

* Leakage in Intake and/or Exhaust System
* Catalyst faulty
* Oxygen Sensor(s) faulty
* Oxygen Sensor(s) Control faulty

Possible Solutions

* Check Intake and Exhaust System for Leaks
* Check Catalyst
* Check Oxygen Sensor(s)
* Check Oxygen Sensor(s) Control
o Perform Oxygen Sensor(s) Aging Check


------------------------

16814/P0430/001072 - Catalyst System; Bank 2: Efficiency Below Threshold
Possible Symptoms

* Malfunction Indicator Light (MIL) active

Possible Causes

* Oxygen Sensor(s) Bank 2 faulty
* Oxygen Sensor(s) Control Bank 2 faulty
* Catalyst Bank 2 faulty

Possible Solutions

* Check Oxygen Sensor(s) Bank 2
* Check Oxygen Sensor(s) Control Bank 2
* Perform Oxygen Sensor(s) Bank 2 Aging Check
* Check Catalyst Bank 2
o Set Readiness
* Replace Catalyst Bank 2
AEL C4 AEL quattro ... sprzedałem :(
...jest S6 C4 PLUS 4.2 v8 326km 6gang
Obrazek
DIAGNOSTYKA VAG przed i po kupnie ;)

fhroma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 08 mar 2009, 21:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: fhroma » 12 mar 2009, 21:31

Czy można Vag-iem sprawdzić kat albo sondy i ewentualnie JAK?

Arek_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 28 cze 2008, 01:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek_R » 13 mar 2009, 08:18

Sondy sprawdzasz Vag jakie maja wartosci, katalizator sprawdzisz jadac na analize spalin. Teraz co do awari katow to bledy wychodza jak on traci parametry oczyszczania spalin mozna z czyms takim jezdzic przy aucie z 2 sondami ale z 4 nie wiem jak komp ma to sie zapatruje. Sprawdz sondy najpierw , katy beda drogie bo podejda tylko orginaly. Poszukaj moze ktos wymyslil cos inneg moze sa emaluatory na tylne sondy zakladasz wywalasz katy i smigasz dalej.

fhroma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 08 mar 2009, 21:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: fhroma » 13 mar 2009, 09:02

W vagu blok 31 wszystkie cztery sondy chodzą tak od 0.15v do 0.75v czy to wystarcza aby stwierdzic że sa ok?

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 13 mar 2009, 12:55

tak, są ok. Walnięta sonda "stoi" na jednym napięciu albo wyłazi poza zakres 1V

fhroma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 08 mar 2009, 21:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: fhroma » 13 mar 2009, 13:55

Możecie mi powiedziec na podstawie tych błędów 16804 16814 czy to ewentualnie jeden czy oba katy

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 13 mar 2009, 15:28

Nie wiem, czy w przypadku Twojego auta też tak jest, ale w przypadku mojego niekoniecznie te błędy świadczą o niedziałaniu katalizatora. W pierwszych rocznikach Allroad soft w sterowniku silnika od czasu do czasu żle oblicza sprawność progową katalizatorów i wywala ten błąd. Znalazłem to w oficjalnym biuletynie Audi:

http://toranaga_sama.w.interii.pl/Audi_TB_01-03-05.pdf

Zawsze to trochę podejrzane, jakby dwa katalizatory siadły w tym samym momencie ...

pozdrawiam!

Arek_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 28 cze 2008, 01:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek_R » 13 mar 2009, 18:46

No ze sidaly dwa i to tak odrazu to troche dziwne.

Awatar użytkownika
DoRuS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 08 sty 2009, 13:10
Lokalizacja: Nowy Jork

Post autor: DoRuS » 14 mar 2009, 01:09

skasuj blad, pojezdzzij i zobacz vagiem jeszcze raz czy wyskocza te same bledy, a co do ostatnich sad to widzialem jak wkladaja podkladki ustawiaja na pewnej wysokosci i niewywala dzieki temu bledow. jak mnie kryzys niedopadnie na wiosne to wywalam dwa ostatnie katy

[ Dodano: 2009-03-14, 01:10 ]
a takie bledy mialem jak mi pekly siatki przed katalikiem... tak na marginesie

fhroma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 08 mar 2009, 21:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: fhroma » 14 mar 2009, 06:59

Witaj DoRuS.Te błędy kasowałem ze 20 razy ale po 50-100 km wyskakuja.Spróbuje z tymi łącznikami

Awatar użytkownika
DoRuS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 08 sty 2009, 13:10
Lokalizacja: Nowy Jork

Post autor: DoRuS » 15 mar 2009, 03:52

fhroma, to w takim razie jestem na 99% pewny ze masz "przeciek" na wydechu. ja tez myslelem ze cos z katami albo sadami, dopiero wyszlo na jaw jak zaczelo pierdziec. wspawalem nowe laczniki bledy pokasowalem i spokoj cisza! pozdrawiam!

fhroma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 08 mar 2009, 21:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: fhroma » 16 mar 2009, 20:08

Niestety układ wydechowy bez przecieków tak więc nadal nic nie wiem.Może jeszcze macie jakieś pomysły bo przyjdzie mi jeżdzić z zapalonym "checkiem".

fhroma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 08 mar 2009, 21:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: fhroma » 17 mar 2009, 07:36

pawelk600 pisze:
fhroma pisze:W vagu blok 31 wszystkie cztery sondy chodzą tak od 0.15v do 0.75v


sądząc po tym to katalizatorów w ogóle nie ma, czyli np zostały wycięte lub środek wyrzucony, może strumienice wstawione. Bo sondy przed katem są to sondy regulacyjne i ich napięcie powinno oscylować między 0.1-0.9V natomiast sondy za katem są to sondy diagnostyczne i ich zadaniem jest kontrola efektywności katalizatora i napięcie powinno oscylować między 0.7-0.9V
Jeżdze tym samochodem dwa lata ściągnełem sam z USA i nikt tam niczego nie dotykał zreszta to widac po układzie wydechowym.Wszystkie 4 katalizatory sa na miejscu.

Awatar użytkownika
DoRuS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 08 sty 2009, 13:10
Lokalizacja: Nowy Jork

Post autor: DoRuS » 19 mar 2009, 09:02

fhroma chyba bede wiedzial skad masz te bledy!!!!! bo niezgadniesz ale zalapalem wlasnie te dwa wczoraj....!!! a dlaczego...? bo przedwczoraj wymienialem te wszytskie rureczki co sa ta tyle silnika na ezektorem tam sa takie male filterki, pare trojnikow i te dwa zawory, jedna rurka dluga idzie do przodu silnika do inteku... no jest troche tych rureczek... i w kilku miejscach mi spadly te rurki wiec podoczepialem scisnelem opaskami i GRA!!!! check engine mi sie juz niewlacza. a wlaczal mi sie po kilku milach, zajechalem do kumpla na warsztat i mu powiedzialem o kodach a ten powiedzial zebym sprawdzil te wezyki co wczoraj robilem bo albo zle podpielem albo spadly.. i rzeczywiscie spadly. wiec dobrze sprawdze te wezyki bo wiekszosc przy wymianie sie rozsypywaly w mak. moze masz popekane. i SPRAWDZ DOKLADNIE CALY DOLOT ZA SENSOREM POWIETRZA BO MOZE CI BRAC NA LEWO!!!!

pspawelk600, katalik nie ma prawa zabic sie od kilku struzek niespalonego paliwa.moze sie jedynie przypchac jak ktos ma lekka noge, i zamula auto.
moja rada:
jesli w polsce macie dostep do preparatow czyszczacych uklad dolotowy z wtryskami w takich malych buteleczkach u mnie np " lucas" zalejcie jedna taka butelczyne potem pol baku paliwa przejechac sie delikatnie ok 2 kilometrow a potem ostro mu dawac w p..zde. ale naprawde ostro gaz do dechy!!!! i jak niewiezycie to wezcie kolege drugim samochodem niech jedzie za wami z kamera to zobaczycie co sie bedzie dzialo, przez pierwsze pare ostrych przyduszen bedzie siwo za wami potem stopniowo mniej.. po wyjechaniu baku mozna ta operacje powtorzyc tym razem z calym zbiornikiem ale bez ostrej juz tak jazdy. po tych zabiegach gwarantuje roznice to tak jakby nagle dostac z 40 koni wiecej..

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga