[A6 C5] 2,8 Q Błędy 16804 16814 Katalizatory?
[A6 C5] 2,8 Q Błędy 16804 16814 Katalizatory?
Pojawiają się błędy takie jak w temacie.Czy napewno katalizatory? Oba? Jak sprawdzić?Samochód chodzi raczej dobrze.Katalizatorów nie słychać.Mułowaty czy ja wiem raczej nie chociaż 2,7 BiTurbo to to nie jest.Podpowiedzcie co robic?
16804/P0420/001056 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
Possible Causes
* Leakage in Intake and/or Exhaust System
* Catalyst faulty
* Oxygen Sensor(s) faulty
* Oxygen Sensor(s) Control faulty
Possible Solutions
* Check Intake and Exhaust System for Leaks
* Check Catalyst
* Check Oxygen Sensor(s)
* Check Oxygen Sensor(s) Control
o Perform Oxygen Sensor(s) Aging Check
------------------------
16814/P0430/001072 - Catalyst System; Bank 2: Efficiency Below Threshold
Possible Symptoms
* Malfunction Indicator Light (MIL) active
Possible Causes
* Oxygen Sensor(s) Bank 2 faulty
* Oxygen Sensor(s) Control Bank 2 faulty
* Catalyst Bank 2 faulty
Possible Solutions
* Check Oxygen Sensor(s) Bank 2
* Check Oxygen Sensor(s) Control Bank 2
* Perform Oxygen Sensor(s) Bank 2 Aging Check
* Check Catalyst Bank 2
o Set Readiness
* Replace Catalyst Bank 2
Possible Causes
* Leakage in Intake and/or Exhaust System
* Catalyst faulty
* Oxygen Sensor(s) faulty
* Oxygen Sensor(s) Control faulty
Possible Solutions
* Check Intake and Exhaust System for Leaks
* Check Catalyst
* Check Oxygen Sensor(s)
* Check Oxygen Sensor(s) Control
o Perform Oxygen Sensor(s) Aging Check
------------------------
16814/P0430/001072 - Catalyst System; Bank 2: Efficiency Below Threshold
Possible Symptoms
* Malfunction Indicator Light (MIL) active
Possible Causes
* Oxygen Sensor(s) Bank 2 faulty
* Oxygen Sensor(s) Control Bank 2 faulty
* Catalyst Bank 2 faulty
Possible Solutions
* Check Oxygen Sensor(s) Bank 2
* Check Oxygen Sensor(s) Control Bank 2
* Perform Oxygen Sensor(s) Bank 2 Aging Check
* Check Catalyst Bank 2
o Set Readiness
* Replace Catalyst Bank 2
AEL C4 AEL quattro ... sprzedałem
...jest S6 C4 PLUS 4.2 v8 326km 6gang
![Obrazek]()
DIAGNOSTYKA VAG przed i po kupnie

...jest S6 C4 PLUS 4.2 v8 326km 6gang
DIAGNOSTYKA VAG przed i po kupnie

Sondy sprawdzasz Vag jakie maja wartosci, katalizator sprawdzisz jadac na analize spalin. Teraz co do awari katow to bledy wychodza jak on traci parametry oczyszczania spalin mozna z czyms takim jezdzic przy aucie z 2 sondami ale z 4 nie wiem jak komp ma to sie zapatruje. Sprawdz sondy najpierw , katy beda drogie bo podejda tylko orginaly. Poszukaj moze ktos wymyslil cos inneg moze sa emaluatory na tylne sondy zakladasz wywalasz katy i smigasz dalej.
- Toranaga
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
- Lokalizacja: Alkmaar/Holandia
Nie wiem, czy w przypadku Twojego auta też tak jest, ale w przypadku mojego niekoniecznie te błędy świadczą o niedziałaniu katalizatora. W pierwszych rocznikach Allroad soft w sterowniku silnika od czasu do czasu żle oblicza sprawność progową katalizatorów i wywala ten błąd. Znalazłem to w oficjalnym biuletynie Audi:
http://toranaga_sama.w.interii.pl/Audi_TB_01-03-05.pdf
Zawsze to trochę podejrzane, jakby dwa katalizatory siadły w tym samym momencie ...
pozdrawiam!
http://toranaga_sama.w.interii.pl/Audi_TB_01-03-05.pdf
Zawsze to trochę podejrzane, jakby dwa katalizatory siadły w tym samym momencie ...
pozdrawiam!
skasuj blad, pojezdzzij i zobacz vagiem jeszcze raz czy wyskocza te same bledy, a co do ostatnich sad to widzialem jak wkladaja podkladki ustawiaja na pewnej wysokosci i niewywala dzieki temu bledow. jak mnie kryzys niedopadnie na wiosne to wywalam dwa ostatnie katy
[ Dodano: 2009-03-14, 01:10 ]
a takie bledy mialem jak mi pekly siatki przed katalikiem... tak na marginesie
[ Dodano: 2009-03-14, 01:10 ]
a takie bledy mialem jak mi pekly siatki przed katalikiem... tak na marginesie
Jeżdze tym samochodem dwa lata ściągnełem sam z USA i nikt tam niczego nie dotykał zreszta to widac po układzie wydechowym.Wszystkie 4 katalizatory sa na miejscu.pawelk600 pisze:fhroma pisze:W vagu blok 31 wszystkie cztery sondy chodzą tak od 0.15v do 0.75v
sądząc po tym to katalizatorów w ogóle nie ma, czyli np zostały wycięte lub środek wyrzucony, może strumienice wstawione. Bo sondy przed katem są to sondy regulacyjne i ich napięcie powinno oscylować między 0.1-0.9V natomiast sondy za katem są to sondy diagnostyczne i ich zadaniem jest kontrola efektywności katalizatora i napięcie powinno oscylować między 0.7-0.9V
fhroma chyba bede wiedzial skad masz te bledy!!!!! bo niezgadniesz ale zalapalem wlasnie te dwa wczoraj....
! a dlaczego...? bo przedwczoraj wymienialem te wszytskie rureczki co sa ta tyle silnika na ezektorem tam sa takie male filterki, pare trojnikow i te dwa zawory, jedna rurka dluga idzie do przodu silnika do inteku... no jest troche tych rureczek... i w kilku miejscach mi spadly te rurki wiec podoczepialem scisnelem opaskami i GRA!!!! check engine mi sie juz niewlacza. a wlaczal mi sie po kilku milach, zajechalem do kumpla na warsztat i mu powiedzialem o kodach a ten powiedzial zebym sprawdzil te wezyki co wczoraj robilem bo albo zle podpielem albo spadly.. i rzeczywiscie spadly. wiec dobrze sprawdze te wezyki bo wiekszosc przy wymianie sie rozsypywaly w mak. moze masz popekane. i SPRAWDZ DOKLADNIE CALY DOLOT ZA SENSOREM POWIETRZA BO MOZE CI BRAC NA LEWO!!!!
pspawelk600, katalik nie ma prawa zabic sie od kilku struzek niespalonego paliwa.moze sie jedynie przypchac jak ktos ma lekka noge, i zamula auto.
moja rada:
jesli w polsce macie dostep do preparatow czyszczacych uklad dolotowy z wtryskami w takich malych buteleczkach u mnie np " lucas" zalejcie jedna taka butelczyne potem pol baku paliwa przejechac sie delikatnie ok 2 kilometrow a potem ostro mu dawac w p..zde. ale naprawde ostro gaz do dechy!!!! i jak niewiezycie to wezcie kolege drugim samochodem niech jedzie za wami z kamera to zobaczycie co sie bedzie dzialo, przez pierwsze pare ostrych przyduszen bedzie siwo za wami potem stopniowo mniej.. po wyjechaniu baku mozna ta operacje powtorzyc tym razem z calym zbiornikiem ale bez ostrej juz tak jazdy. po tych zabiegach gwarantuje roznice to tak jakby nagle dostac z 40 koni wiecej..

pspawelk600, katalik nie ma prawa zabic sie od kilku struzek niespalonego paliwa.moze sie jedynie przypchac jak ktos ma lekka noge, i zamula auto.
moja rada:
jesli w polsce macie dostep do preparatow czyszczacych uklad dolotowy z wtryskami w takich malych buteleczkach u mnie np " lucas" zalejcie jedna taka butelczyne potem pol baku paliwa przejechac sie delikatnie ok 2 kilometrow a potem ostro mu dawac w p..zde. ale naprawde ostro gaz do dechy!!!! i jak niewiezycie to wezcie kolege drugim samochodem niech jedzie za wami z kamera to zobaczycie co sie bedzie dzialo, przez pierwsze pare ostrych przyduszen bedzie siwo za wami potem stopniowo mniej.. po wyjechaniu baku mozna ta operacje powtorzyc tym razem z calym zbiornikiem ale bez ostrej juz tak jazdy. po tych zabiegach gwarantuje roznice to tak jakby nagle dostac z 40 koni wiecej..