[ AJK 2.7 230 KM] Ezektor (zdjęcia)
A czy ktoś z was Panowie orientuje się czy wszystkie 2.7T maja ezektor? Bo ja u siebie nie moge znalezc. Wyjąłem odme i szukałem po połączeniach od niej i nic. Na forum zagranicznym przeczytałem że pierwsze wersje silnika 2.7T były w niego wyposażone, czy to prawda? Nie wiem czy mam sie martwić o jego brak czy nie.
Od razu widać że coś było kombinowane u ciebie, przewód od serva jest zastąpiony zbrojonym przewodem.
Podejrzewam też że masz założoną złe przewody odmy, w katalogu ASO jest błąd i do silnika AJK jest przypisana odma od jakiegoś innego silnika (nie pamiętam kodu AZ... cos takiego) taka odma nie pasuje, ja pojechałem do aso z moją starą i nową odmą i znale?li mi odpowiednią. Prawdopodobnie ktoś zrobił pare przeróbek żeby ta odma pasowała, oraz postanowił złożyć silnik bez ezektora bo jest dość drogi (kompletny ezektor ponad 400 pln).
Nie wiem jak Ci pomóc masz dwie opcje, albo zostawić tak jak jest i je?dzić albo zamowić prawdiłową odme i ezektor i założyć, nie jest to jakieś straszne trudne mi się tu udało zrobić a żaden ze mnie mechanik, z tym że jest to nie mały koszt bo odma (a raczej pare plastikowych rurek) kosztuje nie całe 400 plus ezektor troche ponad 100 pln.
Dzieje się wogóle coś niepokojącego z silnikiem?
Podejrzewam też że masz założoną złe przewody odmy, w katalogu ASO jest błąd i do silnika AJK jest przypisana odma od jakiegoś innego silnika (nie pamiętam kodu AZ... cos takiego) taka odma nie pasuje, ja pojechałem do aso z moją starą i nową odmą i znale?li mi odpowiednią. Prawdopodobnie ktoś zrobił pare przeróbek żeby ta odma pasowała, oraz postanowił złożyć silnik bez ezektora bo jest dość drogi (kompletny ezektor ponad 400 pln).
Nie wiem jak Ci pomóc masz dwie opcje, albo zostawić tak jak jest i je?dzić albo zamowić prawdiłową odme i ezektor i założyć, nie jest to jakieś straszne trudne mi się tu udało zrobić a żaden ze mnie mechanik, z tym że jest to nie mały koszt bo odma (a raczej pare plastikowych rurek) kosztuje nie całe 400 plus ezektor troche ponad 100 pln.
Dzieje się wogóle coś niepokojącego z silnikiem?
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2016, 22:36 przez SoloZiP, łącznie zmieniany 1 raz.
Samochodem od kupna zrobiłem już 16 tys km i oprócz eksploatacyjnych rzeczy nic w nim nie wymieniałem. Silnik chodzi równo, przyspiesza elegancko i bez problemu do 240 km/h, hamulce też dobrze działają, jak mocniej przyhamuje to kobieta na mnie krzyczy że lata jak worek ziemniaków no to będę musiał się przejechać do aso i dowiedzieć co gdzie kiedy i za ile i czemu tak drogo. A jazda bez ezektora może mieć jakiś negatywny wpływ na silnik lub inne podzespoły bo nie wiem czy mam się bać jeÂździć autem...
Ezektor to tylko plastikowy trójnik z dwoma zaworkami zwrotnymi w środku, sam bym chętnie wyrzucił to badziewie bo tylko problemy przez to.
Na twoim miejscu sprawdziłbym tylko czy w odmie nie ma szlamu, bo jeśli jest to prędzej czy póÂźniej ezektor ci się zapcha i będą problemy z wyciekami oleju, a jak w zimie zamarznie ci szlam w odmie to będzie jeszcze gorzej bo w ciągu kilku minut jazdy wyrzuci ci 2 litry oleju wszystkimi możliwymi miejscami dlatego polecam zrobić to przed zimą! Jeżeli odma nie jest popękana to nie musisz jej wymieniać wystarczy że ją wyczyścisz.
pozdro.
Na twoim miejscu sprawdziłbym tylko czy w odmie nie ma szlamu, bo jeśli jest to prędzej czy póÂźniej ezektor ci się zapcha i będą problemy z wyciekami oleju, a jak w zimie zamarznie ci szlam w odmie to będzie jeszcze gorzej bo w ciągu kilku minut jazdy wyrzuci ci 2 litry oleju wszystkimi możliwymi miejscami dlatego polecam zrobić to przed zimą! Jeżeli odma nie jest popękana to nie musisz jej wymieniać wystarczy że ją wyczyścisz.
pozdro.
a czy występuje ezektor w 2.7T (250) BES (2002r chyba druga połowa) ? czy warto profilaktycznie zajrzeć w odmę, cieknie mi na od pasażera i mam zamiar wymienić uszczelki ale, chciałbym posprawdzać odmy i zawory żeby nowych nie wydmuchało
czytałem gdzieś ze w poźniejszych latach system ten był zmodyfikowany, czy to prawda?
może podrzuci ktoś fote ze wskazaniem na odme, ktora to rurka?
czytałem gdzieś ze w poźniejszych latach system ten był zmodyfikowany, czy to prawda?
może podrzuci ktoś fote ze wskazaniem na odme, ktora to rurka?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 73
- Rejestracja: 13 wrz 2013, 08:05
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
[AJK 2.7 230 KM] ezektor
u mnie też nie ma ezektora, ze schematu wychodzi że tylko automaty miały owy ezektor.
- Blondyn988
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 19:34
- Lokalizacja: Gniezno
- Blondyn988
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 19:34
- Lokalizacja: Gniezno
Nie zakładaj tego dławika - jak pisał ktoś wcześniej bo z jego powodu są tylko problemy.
Po zapchaniu się wydmuchuje uszczelnienia. Silnik z każdego możliwego miejsca pluje olejem. Eżektora to przedłużenie rurki od wspomagania pompy hamulcowej/serwa a drugi mały zaworek - ten cienki przepust do ODPOWIETRZENIA SILNIKA.
Starczy założyć zwykły trójnik, jeden koniec do wspomagania hamulca drugi na odmę silnika i masz swięty spokój.
Popatrz ostatnie zdjecie - trzymasz w reku nie eżektor tylko trójnik i postepuj z podłączeniem jak z eżektorem/jak z trójnikiem.
Jarek-LT
Po zapchaniu się wydmuchuje uszczelnienia. Silnik z każdego możliwego miejsca pluje olejem. Eżektora to przedłużenie rurki od wspomagania pompy hamulcowej/serwa a drugi mały zaworek - ten cienki przepust do ODPOWIETRZENIA SILNIKA.
Starczy założyć zwykły trójnik, jeden koniec do wspomagania hamulca drugi na odmę silnika i masz swięty spokój.
Popatrz ostatnie zdjecie - trzymasz w reku nie eżektor tylko trójnik i postepuj z podłączeniem jak z eżektorem/jak z trójnikiem.
Jarek-LT
- Blondyn988
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 19:34
- Lokalizacja: Gniezno