Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AJK 2.7 230 KM] Ezektor (zdjęcia)

Silniki benzynowe
gonzlez
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 26 gru 2010, 17:21
Lokalizacja: słupsk

Post autor: gonzlez » 13 cze 2013, 22:56

A czy ktoś z was Panowie orientuje się czy wszystkie 2.7T maja ezektor? Bo ja u siebie nie moge znalezc. Wyjąłem odme i szukałem po połączeniach od niej i nic. Na forum zagranicznym przeczytałem że pierwsze wersje silnika 2.7T były w niego wyposażone, czy to prawda? Nie wiem czy mam sie martwić o jego brak czy nie.

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 18 cze 2013, 14:43

Jeśli twój kod silnika to AJK (tak jak masz w opisie) to musisz mieć ezektor na forum były jego zdjęcia, jest z tyłu silnika na środku powinieneś go dojrzeć bez zdemontowania czegokolwiek. Spójrz na servo, i idÂź po przewodzie od niego, poprowadzi cię prosto do ezektora.

gonzlez
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 26 gru 2010, 17:21
Lokalizacja: słupsk

Post autor: gonzlez » 19 cze 2013, 12:02

Kod silnika to AJK. W internecie znalazłem takie zdjęcie:
Obrazek
ezektor widać jak na dłoni i można go znaleÂźć po przewodzie od serwa tylko że u mnie przewód od serwa wygląda tak i pod siwa rurą Y jest wsadzony w króciec który wychodzi z silnika i nic po drodze nie ma:
Obrazek

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 01 lip 2013, 14:12

Od razu widać że coś było kombinowane u ciebie, przewód od serva jest zastąpiony zbrojonym przewodem.

Podejrzewam też że masz założoną złe przewody odmy, w katalogu ASO jest błąd i do silnika AJK jest przypisana odma od jakiegoś innego silnika (nie pamiętam kodu AZ... cos takiego) taka odma nie pasuje, ja pojechałem do aso z moją starą i nową odmą i znale?li mi odpowiednią. Prawdopodobnie ktoś zrobił pare przeróbek żeby ta odma pasowała, oraz postanowił złożyć silnik bez ezektora bo jest dość drogi (kompletny ezektor ponad 400 pln).

Nie wiem jak Ci pomóc masz dwie opcje, albo zostawić tak jak jest i je?dzić albo zamowić prawdiłową odme i ezektor i założyć, nie jest to jakieś straszne trudne mi się tu udało zrobić a żaden ze mnie mechanik, z tym że jest to nie mały koszt bo odma (a raczej pare plastikowych rurek) kosztuje nie całe 400 plus ezektor troche ponad 100 pln.

Dzieje się wogóle coś niepokojącego z silnikiem?
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2016, 22:36 przez SoloZiP, łącznie zmieniany 1 raz.

gonzlez
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 26 gru 2010, 17:21
Lokalizacja: słupsk

Post autor: gonzlez » 01 lip 2013, 17:38

Samochodem od kupna zrobiłem już 16 tys km i oprócz eksploatacyjnych rzeczy nic w nim nie wymieniałem. Silnik chodzi równo, przyspiesza elegancko i bez problemu do 240 km/h, hamulce też dobrze działają, jak mocniej przyhamuje to kobieta na mnie krzyczy że lata jak worek ziemniaków ;) no to będę musiał się przejechać do aso i dowiedzieć co gdzie kiedy i za ile i czemu tak drogo. A jazda bez ezektora może mieć jakiś negatywny wpływ na silnik lub inne podzespoły bo nie wiem czy mam się bać jeÂździć autem...

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 02 lip 2013, 10:35

Ezektor to tylko plastikowy trójnik z dwoma zaworkami zwrotnymi w środku, sam bym chętnie wyrzucił to badziewie bo tylko problemy przez to.

Na twoim miejscu sprawdziłbym tylko czy w odmie nie ma szlamu, bo jeśli jest to prędzej czy póÂźniej ezektor ci się zapcha i będą problemy z wyciekami oleju, a jak w zimie zamarznie ci szlam w odmie to będzie jeszcze gorzej bo w ciągu kilku minut jazdy wyrzuci ci 2 litry oleju wszystkimi możliwymi miejscami dlatego polecam zrobić to przed zimą! Jeżeli odma nie jest popękana to nie musisz jej wymieniać wystarczy że ją wyczyścisz.

pozdro.

gonzlez
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 26 gru 2010, 17:21
Lokalizacja: słupsk

Post autor: gonzlez » 02 lip 2013, 12:08

Odmę zdemontowałem i była drożna ale i tak spędziła noc w misce z benzyną. To w takim razie jeszcze przed zimą ją sprawdzę a do tego czasu jeśli nic nie będzie się działo to zostawię jak jest. Dzięki za info ;)

matt4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 01 wrz 2013, 12:38
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: matt4 » 12 paź 2013, 09:24

a czy występuje ezektor w 2.7T (250) BES (2002r chyba druga połowa) ? czy warto profilaktycznie zajrzeć w odmę, cieknie mi na od pasażera i mam zamiar wymienić uszczelki ale, chciałbym posprawdzać odmy i zawory żeby nowych nie wydmuchało

czytałem gdzieś ze w poźniejszych latach system ten był zmodyfikowany, czy to prawda?

może podrzuci ktoś fote ze wskazaniem na odme, ktora to rurka?

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 29 sty 2014, 10:14

Witam, ja uzyslakem odpowiedz, że ezektor wystepuje tylko w autach wyposażonych w automatyczną skrzyniw biegów?
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

golfik1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 13 wrz 2013, 08:05
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

[AJK 2.7 230 KM] ezektor

Post autor: golfik1980 » 01 wrz 2014, 16:45

u mnie też nie ma ezektora, ze schematu wychodzi że tylko automaty miały owy ezektor.

Awatar użytkownika
Blondyn988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 14 wrz 2011, 19:34
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Blondyn988 » 30 mar 2016, 16:22

Panowie macie już jakieś patenty na zastąpienie tych "plastikowych" przewodów od ezektora?? Bo u mnie podczas czyszczenie samego ezektora połamały sie <wnerw>

Awatar użytkownika
CykCyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 15 gru 2014, 17:09
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Trzcińsko-Zdrój

Post autor: CykCyk » 30 mar 2016, 17:28

Było 100 razy. Dobierasz odpowiednie przewody odporne na olej i temperatury tak aby średnicą pasowały na króćce ze starej odmy i składasz do kupy.
Możesz też kupić nową odmę.
Przewody o takie:
Obrazek

Awatar użytkownika
Blondyn988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 14 wrz 2011, 19:34
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Blondyn988 » 30 mar 2016, 17:39

Obrazek
chodziło mi o te przewody bo one są mocno powyginane i czy te co Ty podałeś zdadzą egzmin

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 30 mar 2016, 21:04

Nie zakładaj tego dławika - jak pisał ktoś wcześniej bo z jego powodu są tylko problemy.
Po zapchaniu się wydmuchuje uszczelnienia. Silnik z każdego możliwego miejsca pluje olejem. Eżektora to przedłużenie rurki od wspomagania pompy hamulcowej/serwa a drugi mały zaworek - ten cienki przepust do ODPOWIETRZENIA SILNIKA.
Starczy założyć zwykły trójnik, jeden koniec do wspomagania hamulca drugi na odmę silnika i masz swięty spokój.
Popatrz ostatnie zdjecie - trzymasz w reku nie eżektor tylko trójnik i postepuj z podłączeniem jak z eżektorem/jak z trójnikiem.
Jarek-LT

Awatar użytkownika
Blondyn988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 14 wrz 2011, 19:34
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Blondyn988 » 30 mar 2016, 21:30

Tylko jak zastąpię trójnikiem nie będzie problemu bo on będzie puszczał we wszystkie strony a ezektor tak:
Obrazek
Dla mnie faktycznie lepiej by było tak jak mówisz zastąpić trójnikiem

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga