Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 2.8l] Przyspieszenie?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Dj_Lacz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 15 wrz 2008, 10:51
Imię: Lacz
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rybnik

[A6 C5 2.8l] Przyspieszenie?

Post autor: Dj_Lacz » 18 mar 2009, 23:54

Witam. Mam silnik 2.8l autko z 99r QUATTRO LPG i w porównaniu do 2.0TDI mojego ojca moje 193KM wychodzą blado :( Nie wiem teraz czy te silniki poprostu tak pracuja, czy moze z moim jest cos nie tak. W zaden sposób nie zaobserwowałem złej pracy silnika czy tp na gazie czy na bezynie, spalanie LPG około 13l/100km. Prosze użytkowników o opis odczuć podczas przyśpieszania czy podobnie jak u mnie auto najbardziej przyśpiesza w granicy 3000obr/min a potem powyżej 3500 juz nieco gorzej, dopiero około 5500, 6000 znowu czuć nieco wiekszy zryw. Dziwi mnie że 193KM nie robią zbyt wielkiego kopa. Aha czy na gazie czy na bezynie reakcja taka sama. Wysłałem PW do jednego z urzytkowników 4um ale prosze też innych o wypowiedz. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Piotr 13585
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 06 gru 2008, 23:04
Lokalizacja: Berlin/Szczecin/Nowe

Post autor: Piotr 13585 » 18 mar 2009, 23:59

Nie wazna jest ilosc kucy pod maska, ale wazny jest moment obrotowy.A dieselek twojego ojca ma prawie dwa razy tyle co twoj benzyniak.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 19 mar 2009, 00:00

jak na 2.8 13l gazu to moim zdaniem troszkę mało.

Dj_Lacz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 15 wrz 2008, 10:51
Imię: Lacz
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Dj_Lacz » 19 mar 2009, 00:08

Mniejsza o spalanie bo ostatnio to juz calkiem mnie zaskoczyl 11l z kalkulatorem w reku tankowane na tej samej stacji (SHELL) jazda oczywiście w wiekszości na krótkich odcinkach 8km jeden wypad dłuzszy 60km. W moim poście chodzi mi głownie o to czy mam sie czym martwić czy to normalna praca 2.8l, koledzy na forum chwaili ten silnik za osiągi wiec sie troche zmartwiłem bo po przesiadce z Golfa 60KM nie powiem jest dobrze dynamicznie ale bez jakiegoś niesamowitego kopa którego sie spodziewałem po tym silniku.

Awatar użytkownika
gumisv6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 341
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:04
Imię: Tomasz
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: gumisv6 » 19 mar 2009, 00:15

ja tam mam 2.6 i z nowszymi o 10 lat mietkami nie kucało moje 150KM w sumie to nie wiem czy on cisnął do końca i jaki tam miał silnik ale co nowszy to nowszy i tak i tak, poszliśmy na równo od świateł co mnie bardzo ten fakt cieszy. a ten 2.0 TDI nie wątpię że nie idzie ale zobacz co sie będzie działo po 120 :)

Dj_Lacz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 15 wrz 2008, 10:51
Imię: Lacz
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Dj_Lacz » 19 mar 2009, 00:18

Postaram jeszcze zrobić logi i wrzucic na forum audi klub, chyba że ktoś tu zna sie na logach to chetnie tu coś zapodam.

Awatar użytkownika
gumisv6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 341
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:04
Imię: Tomasz
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: gumisv6 » 19 mar 2009, 00:19

to może masz coś nie tak... bo mój to zrywa asfalt od początku do końca na całej jedynce :)
a o dwójce to już nie wspomnę bo często jest że nawet niema już gdzie... :)

chyba że startowaliście z 3 biegu to może i coś ten 2 razy większy moment obrotowy temu turbo dieselkowi daje :)

Awatar użytkownika
erick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 10 mar 2009, 21:11
Lokalizacja: Pruszków/mazowieckie

Post autor: erick » 19 mar 2009, 00:31

I ilość koni jak i moment ma znaczenie. Diesle mają faktycznie dobry start, bo maja nisko osadzone momenty, ale potem.... <ok> to już tylko wąchaja spaliny, no chyba, że jakiś z większym silnikiem się trafi. Ja mam 3.0 220 KM i 300 Nm z sześciobiegową skrzynią. Do 4200 RPM ciągnie nieźle, ale po przekroczeniu, to już jest rakieta. I ciągnie do samego odcięcia. :mrgreen:

Awatar użytkownika
gumisv6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 341
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:04
Imię: Tomasz
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: gumisv6 » 19 mar 2009, 00:34

no to ja przy 3.0 220KM powiem że wcale nie narzekam
:-D

Dj_Lacz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 15 wrz 2008, 10:51
Imię: Lacz
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Dj_Lacz » 19 mar 2009, 00:34

Najchetniej to porównał bym z przyspieszenie z kims kto ma ten sam silnik z okoloc Rybnika.

Awatar użytkownika
gumisv6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 341
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:04
Imię: Tomasz
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: gumisv6 » 19 mar 2009, 00:44

szukaj :)
albo filterki też sobie powymieniaj jak są zajechane to na pewno mają też decydujący wpływ

jakby to dieselki były dobre w te klocki to nie benzynka by przodowała na różnego typu zawodach proste :)
chociaż nie powiem na pewno nie jeden dzisiejszy dieselek zadziwiłby oko :)

albo może za dużo oczekujesz bo proste że przy starcie nie wyprzedzisz go na pół kilometra :)
ważne żeby nie miał przy Tobie polotu, a moim zdaniem 2.8 powinno już na 3 biegu zostawić go ładnie z tyłu tak popatrzeć na oko w wyobraźni :) i powinno dać mu do myślenia że nie tylko 2x większy moment obrotowy sie liczy, a też parę kucyków pod maska trzeba mieć :)
Ostatnio zmieniony 19 mar 2009, 00:57 przez gumisv6, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
erick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 10 mar 2009, 21:11
Lokalizacja: Pruszków/mazowieckie

Post autor: erick » 19 mar 2009, 00:48

Wybierz się na jakiś zlot. Tam organizowane są np. wyscigi na krótkich odcinkach, mozesz się wtedy sprawdzić i porównać.

Dj_Lacz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 15 wrz 2008, 10:51
Imię: Lacz
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Dj_Lacz » 19 mar 2009, 00:53

No moze to jedyne wyjście, zobaczymy co powiedza jeszcze innni kiedy przeczytają o problemie

Awatar użytkownika
gumisv6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 341
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:04
Imię: Tomasz
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: gumisv6 » 19 mar 2009, 01:14

jak Ci tak bardzo na tym zależy to sprawdź ile tak na prawde tych kucyków pod maska Ci zostało na hamowni czy jak to tam sie nazywa

ale co tu też dużo gadać 2.8 to nie jest maszyna o sportowym charakterze chyba że tego oczekujesz ale na pewno nie powinnieneś, bo nie jeden civic z 1.6 silnikiem będzie brał Cie i jeszcze objeżdżał wokoło jak chciał

moim zdaniem nie o to chodzi, po prostu 2.8 ma brać 2.0TDI bez żadnych problemów i tyle,
a przy 120 już DAWNO powinnien zdjąć nogę z gazu bo i tak musi dojść do niego że i tak z tego nic nie będzie :)

zresztą jakby to miało się dziać na ulicy uznałbym że 2.0TDI sieje tylko nie potrzebna kompromitację i dałbym mu pooglądać swoje tylne zderzaczki nawet przy swoim 2.6 :)

Shade
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 07 mar 2009, 01:41
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: Shade » 19 mar 2009, 02:00

elo że tak wtrącę, poprzednio jeździłem paskiem b53bg 1.9 tdi 131km, moim aktualnym audi robię tego Passata z dużym palcem od nogi w nosie od samego początku wyścigu, więc 193 kucyki chyba gdzieś u Ciebie kolego się zabunkrowały w stajence ;] Leć na hamownie taka moja rada...
www.shade.arrakis.pl - galeria moich wozideł ;-)
Idąc do przodu, patrz, czy zostawiasz ślady,
po których mógłbyś wrócić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl