wycieki spod silnika - uszczelka przy wałkach rozrządu
- krzysiekhhns
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 09 kwie 2013, 14:47
- Lokalizacja: Wrocław
wycieki spod silnika - uszczelka przy wałkach rozrządu
witam,
gnębią mnie wycieki oleju spod silnika, musze regularnie dolewać
mechanik zlokalizował i powiedział że brakuje uszczelki na wałkach rozrządu - w kształcie półksiężyca i przez to sie wylewa i że lepiej zrobić bo może zalać rozrząd i sie może zepsuć...
nie umiał mi odpowiedzieć ile to będzie kosztować - powiedział że nie pamięta że jak będzie robił to sie okaże czy trzeba rozrząd ściągać czy nie...
proszę o osoby zorientowane co trzeba po koleji zrobić aby dostac się tam i założyć tą uszczelke....
oraz co bardzo ważne o orientacyjny koszt tego....
dziękuje
gnębią mnie wycieki oleju spod silnika, musze regularnie dolewać
mechanik zlokalizował i powiedział że brakuje uszczelki na wałkach rozrządu - w kształcie półksiężyca i przez to sie wylewa i że lepiej zrobić bo może zalać rozrząd i sie może zepsuć...
nie umiał mi odpowiedzieć ile to będzie kosztować - powiedział że nie pamięta że jak będzie robił to sie okaże czy trzeba rozrząd ściągać czy nie...
proszę o osoby zorientowane co trzeba po koleji zrobić aby dostac się tam i założyć tą uszczelke....
oraz co bardzo ważne o orientacyjny koszt tego....
dziękuje
Lepiej zmień mechanika, bo ten nie ma bladego pojęcia o czym mówi. Z tyłu silnika masz napinacz łańcucha rozrządu, jest tam uszczelka blaszana+półksiężyc i nie ma mozliwości żeby go brakowało. Faktycznie jak spojrzysz, to wygląda jak by go tam nie było, bo jest osadzony głębiej, gdyby Twój mechanik choć raz to robił to wiedział by o tym i wiedział by też, że żadnego rozrządu nie trzeba rozpinać przy wymianie tych uszczelek. Musisz zakupić uszczelkę pod pokrywę zaworów, uszczelkę pod napinacz łańcucha+półksiężyc i proponuję też zamówić zaślepkę wałka rozrządu(tylko oryginał, bo w zamienniku zaślepka jest za mała i cieknie. I najważniejsze, zmień mechanika !krzysiekhhns pisze:mechanik zlokalizował i powiedział że brakuje uszczelki na wałkach rozrządu - w kształcie półksiężyca
A i co do kosztów, uszczelka pod pokrywę około100, uszczelka pod napinacz+półksiężyc(występuje w komplecie)jakieś 50 zł, zaślepka wałka coś koło 45 zł(dostaniesz ją w aso lub u SID-a) resztę kupisz w motoryzacyjnym. Tylko kup erling-a, a nie jakieś gówno, bo będziesz zaraz robił jeszcze raz.
Pozdrawiam.
- krzysiekhhns
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 09 kwie 2013, 14:47
- Lokalizacja: Wrocław
uszczelke pod pokrywą zaworów już wymieniłem w zeszłym roku
jak to nie ma takiej możliwości aby nie było tego pólksiężycza?
on własnie o nim mówił pod tą metalową podkładką że jest dziura wielkości 5 zł i normalnie sie olej przez nią wylewa
i to możliwe że z tego sie wylewa napewno ?
skoro on mówił że brakuje tego półksiężyca
jak to nie ma takiej możliwości aby nie było tego pólksiężycza?
on własnie o nim mówił pod tą metalową podkładką że jest dziura wielkości 5 zł i normalnie sie olej przez nią wylewa
i to możliwe że z tego sie wylewa napewno ?
skoro on mówił że brakuje tego półksiężyca
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Elwarka1, wszystko pięknie, ale nie ma czegoś takiego jak "erling". ...przynajmniej wśród producentów uszczelek. Natomiast co innego Elring. Ale tak czy siak, w uszczelki do silnika warto zaopatrywać się w ASO.
Nie wiem czemu, ale kilka tygodni temu, jak przymierzałem się do wymiany uszczelek pokrywy zaworów, to jakoś tak totalnie zapomniałem o ASO i w pobliskim sklepie zamówiłem komplet uszczelek Victor Reinz.
Potem podczas montażu uszczelka zewnętrzna okazała się trochę za długa w tej części co idzie nad nastawnikiem (przynajmniej tak to wyglądało). Jakoś ją tam upchnąłem przy zakładaniu pokrywy, a potem dokręciłem nakrętki i puki co (odpukać) nic sie nie sączy, ale jak długo to nie wiadomo.
Za komplet uszczelek (2 szt.) zapłaciłem stówę po zrabatowaniu, więc wcale nie jest taniej niż oryginały z ASO.
A propo mechanika, to Elwarka dobrze Ci radzi. Koniecznie go zmień bo to chyba jakiś druciarz.
Nie wiem czemu, ale kilka tygodni temu, jak przymierzałem się do wymiany uszczelek pokrywy zaworów, to jakoś tak totalnie zapomniałem o ASO i w pobliskim sklepie zamówiłem komplet uszczelek Victor Reinz.
Potem podczas montażu uszczelka zewnętrzna okazała się trochę za długa w tej części co idzie nad nastawnikiem (przynajmniej tak to wyglądało). Jakoś ją tam upchnąłem przy zakładaniu pokrywy, a potem dokręciłem nakrętki i puki co (odpukać) nic sie nie sączy, ale jak długo to nie wiadomo.
Za komplet uszczelek (2 szt.) zapłaciłem stówę po zrabatowaniu, więc wcale nie jest taniej niż oryginały z ASO.
A propo mechanika, to Elwarka dobrze Ci radzi. Koniecznie go zmień bo to chyba jakiś druciarz.
Moreno, dzięki za sprostowanie, oczywiście masz rację, wkradła mi się literowka
[ Dodano: 2016-03-19, 20:20 ]
[ Dodano: 2016-03-19, 20:20 ]
Napisałem Ci przecież dosyć wyraźnie, niczego nie brakuje, ten półksiężyc jest osadzony dosyć głęboko i wygląda,jakby go nie było, a jest na pewno, nie ma możliwości żeby sam wypadł. Gdyby go nie było to cały olej wyleciał by Ci z silnika w kilka minut. A uszczelke będziesz musiał i tak kupić nową, bo stara do ponownego montażu się nie nadaje, a żeby wymienić półksiężyc trzeba dekiel zdjąć.skoro on mówił że brakuje tego półksiężyca
- krzysiekhhns
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 09 kwie 2013, 14:47
- Lokalizacja: Wrocław
Przeczytaj moje pierwsze zdanie z 1 postu. Chcę Ci w jakiś sposób pomóc, ale Ty nie przyjmujesz nic do wiadomości. Zmień tego pożal się Boże mechanika!
Nie wiem, może chodzi Ci o inny silnik niż masz w profilu, ale jeżeli chodzi o ten co masz w profilu 1.8T AEB to napisze jeszcze raz. NIE MA POTRZEBY ROZPINANIA ROZRZĄDU DO WYMIANY TEJ USZCZELKI. Mam ten sam silnik w A4 i wymieniałem tą uszczelkę i nic nie rozpinałem. Jest trochę ciasno, ale da się to zrobić bez problemu. W 2.7T też wymieniałem i rozrządu nie rozpinałem. Zmień tego mechanika, on pewnie tylko umie olej i klocki zmienić.
Nie wiem, może chodzi Ci o inny silnik niż masz w profilu, ale jeżeli chodzi o ten co masz w profilu 1.8T AEB to napisze jeszcze raz. NIE MA POTRZEBY ROZPINANIA ROZRZĄDU DO WYMIANY TEJ USZCZELKI. Mam ten sam silnik w A4 i wymieniałem tą uszczelkę i nic nie rozpinałem. Jest trochę ciasno, ale da się to zrobić bez problemu. W 2.7T też wymieniałem i rozrządu nie rozpinałem. Zmień tego mechanika, on pewnie tylko umie olej i klocki zmienić.
- krzysiekhhns
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 09 kwie 2013, 14:47
- Lokalizacja: Wrocław
byłem u 3 mechaników i wszyscy mi powiedzieli to samo że trzeba zrzucać rozrząd w tym silniku aby się tam dostać
sama uszczelka kosztuje 15 zł
a jak sie ściaga to warto rozrząd zrobić, a skoro nalatane tylko przez 3 lata 27tyś km to warto sam pasek tylko wymienic bo nie drogi i koszt 100 zł
to jak to w końcu trzeba zrzucać ten rozrząd czy nie?
sama uszczelka kosztuje 15 zł
a jak sie ściaga to warto rozrząd zrobić, a skoro nalatane tylko przez 3 lata 27tyś km to warto sam pasek tylko wymienic bo nie drogi i koszt 100 zł
to jak to w końcu trzeba zrzucać ten rozrząd czy nie?
- krzysiekhhns
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 09 kwie 2013, 14:47
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Tak trochę nie na temat, ale ostatnio mój pewien znajomy podczas normalnych luźnych pogawędek o samochodach, mechanikach i ASO rzekł, że własnie w ASO pracują "głąby", ponieważ każdy szanujący się spec otworzy własną działalność. ...możecie sobie mówić co chcecie, ale coś w tym jest.
A teraz mały przykład:
Dzwonię do ASO i pytam o wymogi (homologację) w przypadku zakładania ksenonów w aucie, które tych ksenonów fabrycznie nie miało (chodziło mi konkretnie o autopoziomowanie), a ten mi od razu zaczyna prawić, że trzeba udać się do odpowiedniego zakładu, że to trzeba cały reflektor zmieniać itd., itp. Odpowiedziałem mu, że na kloszu jest wybita homologacja HC/DC, więc w grę wchodzi wymiana odbłyśnika wraz z soczewką, a na spryskiwacze są fabrycznie wyznaczone miejsca w zderzaku. A gdy zacząłem dociekać o poziomowanie, to stwierdził, że jestem bardziej zorientowany w tym temacie niż on, więc nie jest w stanie mi odpowiedzieć. ...i co Wy na to?
A morał tej historii jest taki, że jak Ci koledzy z forum piszą, że nie trzeba ściągać (bądź zrzucać, jak sobie chcesz) rozrządu, to znaczy, że nie trzeba. A jak nie ufasz Im (Nam), to po jaki czort zawracasz gitarę? ...hmm?
A teraz mały przykład:
Dzwonię do ASO i pytam o wymogi (homologację) w przypadku zakładania ksenonów w aucie, które tych ksenonów fabrycznie nie miało (chodziło mi konkretnie o autopoziomowanie), a ten mi od razu zaczyna prawić, że trzeba udać się do odpowiedniego zakładu, że to trzeba cały reflektor zmieniać itd., itp. Odpowiedziałem mu, że na kloszu jest wybita homologacja HC/DC, więc w grę wchodzi wymiana odbłyśnika wraz z soczewką, a na spryskiwacze są fabrycznie wyznaczone miejsca w zderzaku. A gdy zacząłem dociekać o poziomowanie, to stwierdził, że jestem bardziej zorientowany w tym temacie niż on, więc nie jest w stanie mi odpowiedzieć. ...i co Wy na to?
A morał tej historii jest taki, że jak Ci koledzy z forum piszą, że nie trzeba ściągać (bądź zrzucać, jak sobie chcesz) rozrządu, to znaczy, że nie trzeba. A jak nie ufasz Im (Nam), to po jaki czort zawracasz gitarę? ...hmm?
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
masakra za wymianę głupiego pół księżyca i paska 400 zł? Nie zapomnij że ten że mechanik zaraz Ci powie że od razu trzeba zmienić rolki i pompę wody bo na nowym pasku będą inne naprężenia i rolki się zaraz mogą posypać. Ciekawy jestem czy ten mechanik faktycznie będzie wydzierał wałki i napinacz aby to wymienić i ta uszczelka pod pokrywą raczej nie będzie się nadawała do ponownego montażu, jest klejona na silikonie po rogach i jak się zabrudzi olejem to zaraz będzie z niej lało. Kolega sam wymieniał w tym silniku bo sam mu mówiłem że wymieni ( ja mam 2,4 i wymieniałem cały komplet uszczelek nastawników i pokryw). Kolega poradził sobie bez ściągania rozrządu i za 15 zł uszczelka? kup tego elringa a najlepiej ori bo nie są to duże koszty. Koledzy Ci dobrze mówią, nie trzeba zdzierać rozrządu Na dziale chyba "warsztat" jest gdzieś opis dla silnika 2,4 2,8 dla 1.8 T jest to zbliżone.
Ps. jeśli faktycznie skusisz się na tego mechanika to nie bądź naiwny i weź sobie jakiś rachunek/ gwarancje. Bo wywalisz tyle kasy a gościu Ci czegoś nie dokręci i będzie po rozrządzie albo w najlepszym wypadku dalej będzie z tego lało. I jak on to będzie robił i da Ci gwarancje niech kupi sam taka uszczelkę jaka chce . Piszę Ci to z doświadczenia bo parę lat temu mnie robiono w bambuko ale z wiekiem udało mi się troszkę zmądrzeć
Ps. jeśli faktycznie skusisz się na tego mechanika to nie bądź naiwny i weź sobie jakiś rachunek/ gwarancje. Bo wywalisz tyle kasy a gościu Ci czegoś nie dokręci i będzie po rozrządzie albo w najlepszym wypadku dalej będzie z tego lało. I jak on to będzie robił i da Ci gwarancje niech kupi sam taka uszczelkę jaka chce . Piszę Ci to z doświadczenia bo parę lat temu mnie robiono w bambuko ale z wiekiem udało mi się troszkę zmądrzeć
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga