Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

po zmianie kół na letnie ściąga na lewo, dziwne zachowanie

Koła, felgi i opony
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

po zmianie kół na letnie ściąga na lewo, dziwne zachowanie

Post autor: Frugo1 » 22 mar 2016, 21:46

Powiedzcie mi proszę czy opony mogą powodować ściąganie auta na lewo? dzisiaj zmieniłem koła na letnie, niestety po zmianie i chęci ruszenia coś mnie skutecznie blokowało. Okazało się że śruby tylne są troszeczkę za długie ( docisnęły do obudowy łożyska, dosłownie zeszlifowanie pól mm pomogło). Pojechałem dobić powietrze niestety autko ciągnie w lewo i daje takie wrażenie jak by coś je hamowało taki dziwny huk, tarcie, nie wiem jak to opisać. Mogą to powodować oponki czy coś zepsułem tymi śrubami :|

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 23 mar 2016, 15:42

A może nadal te śruby haczą i rypiesz po czymś?

Huków i odgłosów tarcia opony nie powinny powodować.

Awatar użytkownika
THC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 31 mar 2014, 15:06
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: THC » 23 mar 2016, 23:22

Najlepiej to pokolei każde koło w górę i sprawdzać czy nic nie obciera. Zmieniałeś same opony czy całe koła?
Frugo1 pisze:czy opony mogą powodować ściąganie auta na lewo
Owszem, może być sytuacja kiedy jedną oponę będziesz miał bardziej podciuchaną, założoną z przodu. Wtedy jak najbardziej ma prawo ściągać w prawo/lewo. Pierwsze sprawdź głębokość bieżnika.

No i profilaktycznie ciśnienie w kołach.

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 24 mar 2016, 11:08

Dzięki za odpowiedź, zmieniałem cały komplet kół z 16 " na 17". Problem chyba rozwiązany. Po przeszlifowaniu śrub, gdy koło było w powietrzu, wszytko było ok tzn nic nie obcierało( nakładałem na śrubę smar miedziowy i patrzyłem czy zostawia ślad na obudowie łożyska). Jednak po opuszczeniu samochodu muszą być jakieś naprężenia i odrobinę dostawiało śrubę do obudowy - zostawał ślad smaru. Po ponownym "liźnięciu" śrub jest chyba wszytko ok :> Ściąga tylko jak jest pochylona jezdnia w zależności od pochylenia w lewo lub w prawo ale to chyba normalne na 17" :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja