Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ CDYA 3.0 239 KM ] wibracje/drgania na postoju

Silniki wysokoprężne
Pzwmichal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 25 cze 2012, 19:01
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Pzwmichal » 07 mar 2016, 22:31

Może to być jeszcze przekładnia kierownicza

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 mar 2016, 22:02

Muszę poszukać dobrego mechanika w okolicy, który naprawdę zna się na A6. Mogę nawet podjechać do Poznania, nie ma problemu.

[ Dodano: 2016-03-09, 22:02 ]
Jutro jadę na szarpaki. Zobaczę może coś znajdą ;). Ogólnie jazda teraz jest taka mało komfortowa, brakuje takiej lekkości. Czuć mrowienie, nawet na autostradzie (mówię o A2) odczuwa się jak pracuje zawieszenie, przynajmniej takie jest złudzenie.

RadarVR6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 13 maja 2014, 11:04
Lokalizacja: Katowice

Post autor: RadarVR6 » 10 mar 2016, 03:15

Ja się obawiam, że to będzie coś od skrzyni jak już ktoś wcześniej pisał... to może być konwerter.
A powiedz te mrowienie nasila się/ustępuje jak jedziesz na którymś łuku?
Generalnie ciężki temat widze... ;/

maxi186
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 31 maja 2014, 19:02
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: NOWA RUDA

Post autor: maxi186 » 10 mar 2016, 12:11

Przyłączam się również do tematu. U mnie również występują drgania na karoserii i czuje je również na pedale gazu. Posiadam manualną skrzynie biegów. Auto ma przejechane 207 tys. i moje przypuszczenia idą w stronę dwumasy albo przegubu wewnętrznego, ponieważ rzuca mi drążkiem od zmiany biegów przy szybszej jeździe, szczególnie na autostradzie. Poniżej 120 km\h nie odczuwam drgań. Bylem na trzepakach w serwisie i mówili, ze wszystko twardo siedzi. Niedługo będę w PL to chyba sam muszę zaglądnąć na poduchy skrzyni i silnika ale widzę po koledze mat1324 ze to chyba nie w tym kierunku droga.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 mar 2016, 20:11

Byłem dzisiaj na trzech stacjach diagnostycznych. Na dwóch z nich diagności stwierdzili, że takie drgania nie są spowodowane wybitym zawieszeniem. Według nich winne są poduszki silnika i skrzyni. Jednak uparłem się, aby zobaczyli. Łaskawie otworzyli bramę i coś tam popatrzyli, ale stwierdzili, że zawieszenie nie ma luzów i jest sztywne. Dobrze chociaż, że nic nie wzięli za 'sprawdzenie' :|. Pojechałem na trzecią stację i tu Pan okazywał o wiele większe zainteresowanie. Przejrzeliśmy cały samochód wzdłuż i wszerz. Podejrzany jest pasek wielorowkowy i/lub rolki oraz przednie tuleje, ponieważ ich nie dało się sprawdzić (osłona silnika). Poszukiwań ciąg dalszy <mysli>.

Pzwmichal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 25 cze 2012, 19:01
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Pzwmichal » 14 mar 2016, 20:23

maxi186 pisze:Przyłączam się również do tematu. U mnie również występują drgania na karoserii i czuje je również na pedale gazu. Posiadam manualną skrzynie biegów. Auto ma przejechane 207 tys. i moje przypuszczenia idą w stronę dwumasy albo przegubu wewnętrznego, ponieważ rzuca mi drążkiem od zmiany biegów przy szybszej jeździe, szczególnie na autostradzie. Poniżej 120 km\h nie odczuwam drgań. Bylem na trzepakach w serwisie i mówili, ze wszystko twardo siedzi. Niedługo będę w PL to chyba sam muszę zaglądnąć na poduchy skrzyni i silnika ale widzę po koledze mat1324 ze to chyba nie w tym kierunku droga.
w manualu łatwo zdiagnozować padniętą dwumasę. Przy zapalonym aucie połóż rękę na pedale sprzęgła i lekko wciśnij, jak będziesz czuł bicie to dwumasa ma problem :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 mar 2016, 22:23

W środę jestem umówiony u mechanika w Poznaniu na diagnozę. Mam nadzieję, że coś znajdzie.

Naprawa 3.0TDI

Post autor: Naprawa 3.0TDI » 15 mar 2016, 00:15

Gdyby poduszki były trafione dostałbyś alarm:

005489 - Left Engine Mount Solenoid Valve (N144)

Szkoda że wcześniej nie zobaczyłem twojego tematu oszczędził byś zachodu i $$$. U mnie obie są wywalone a nic nie trzęsie. :|

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 mar 2016, 10:24

Nie zawsze uszkodzenie poduszki zgłasza błąd. Błąd pojawia się, gdy olej wycieknie. Wtedy spada ciśnienie i komputer zgłasza usterkę. Niestety, ale mogą być też inne uszkodzenia mechaniczne, o których komputer wiedzieć nie będzie, bo niby skąd. Jutro jadę na diagnozę, do ogarniętego gościa.

Pzwmichal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 25 cze 2012, 19:01
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Pzwmichal » 22 mar 2016, 21:04

Jak tam diagnoza jest?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 mar 2016, 13:04

Byłem u mechanika w Poznaniu, który naprawdę znał się na rzeczy. Naprawia, bo lubi, a nie że musi. Warsztat może nie powalał, ale wiedza już tak.
Najpierw była jazda testowa - on za kierownicą (firmowy pokrowiec!), ja obok. Pytał się kiedy i w jakich momentach występują drgania/wibracje. Mniej więcej wiedział już co może być nie tak.

Dokładnie sprawdziliśmy:
- poduszki silnika (olejowe) - OK (nowe z ASO),
- poduszkę skrzyni - OK (nowa Lemfordera),
- wyregulowanie przedniego odboju - OK (nowy z ASO),
- tuleje sanek/wózka - OK (żadnych luzów, są jak nowe; odkręciliśmy tyl wózka i drgania były nadal),
- luzy w zawieszeniu - OK (wszystko sztywno),
- luzy w wydechu - OK (elastyczny jak być powinien),
- podporę wału - OK,
- stan wtrysków - OK,
- skrzynię pod kątem szarpania podczas zmiany biegów - OK (przy zimnym oleju zdarzają się delikatne szarpnięcia),
- pasek wielorowkowy - OK (nowy zakładany przez ASO pół roku temu),
- rolki przy pasku - OK (wszystkie ciche; sprawdzane również były podczas wymiany paska przez ASO),
- sprzegiełko przy alternatorze - OK (patrz punkt wyżej),

Silnik został odpalony bez paska, aby go wyeliminować i rolki - drgania były nadal. Zauważył jedynie, że kiedyś delikatnie sączyło się z pompy wody, ale jeśli nie trzeba dolewać płynu, to nie trzeba jeszcze wymieniać. Mówił, że jeśli był wymieniany niedawno płyn (wymieniany był na zimę), to wypłukało zanieczyszczenia i dlatego są ślady, ale w przyszłości będzie to do zrobienia. Skrzynia czasami potrafi szarpnąć podczas zmiany biegów. Nie ma tragedii, ale nie powinno tak być. Także silnik i jego zawieszenie jest na 99% w porządku. Według niego wibracje niosą się od skrzyni, a dokładnie od konwertera, ale nie był pewien, czy na postoju skrzynia jest całkowicie rozpięta od silnika. Wszystko co wymieniłem powyżej było robione przy mnie na poczekaniu. W sumie miałem jechać tylko na diagnozę, a sprawdziliśmy prawie cały przód. Za poszukiwanie usterki nic nie chciał, ponieważ nic nie znalazł. Jednak poświęcił mi dwie godziny, a mógł w tym czasie coś innego robić (czyt. zarobić), więc dałem na przysłowiowe 'piwo', ale takie nieco więksssssssssssssssze. Można powiedzieć, że stracił tylko godzinę pracy <lol>. Ogólnie był pod wrażeniem auta, a dokładnie jego stanu. Dawno nie widział, żeby ktoś miał wszystkie wkręty od osłony silnika. Dwa tygodnie temu kupiłem nawet dwa nowe, bo brakowały ;). Przeszkadzało mi to, bo wiedziałem, że ich nie ma :p.

Z racji tego, że niestety nic nie znalazł, jestem umówiony jutro na diagnozę w serwisie ASB TEO MOTORS. Sprawdzę czy to skrzynia może być tego przyczyną. Skrzynia miała wymieniany olej tylko dwa razy (przy 120 kkm w DE i przy 240 kkm w PL). Druga wymiana była robiona przeze mnie 40 kkm temu. Jutro napiszę co wyszło. Z jednej strony wolałbym, żeby to było coś tańszego niż naprawa skrzyni, a z drugiej strony byłby to już koniec poszukiwań źródła drgań.

[ Dodano: 2016-03-23, 13:04 ]
Byłem w TEO MOTORS i niestety skrzynia jest w idealnym stanie jak na swój przebieg. Delikatne szarpnięcia nic nie znaczą. Przy 280 kkm ma prawo, ale na pewno nie jest uszkodzona. Skrzynie w wersjach po lifcie są trochę mocniejsze w swojej konstrukcji. Po drugie częstotliwość drgań wskazuje na silnik. Z racji znajomości, diagnoza była za free. Także poszukiwań ciąg dalszy. Zastanawia mnie tylko, w jaki sposób drgania przenoszą się na budę, jeśli wszystkie poduszki są nowe? Może te tuleje od sanek są pęknięte od góry, a od dołu tego nie było widać? Dodam też, że auto coraz bardziej gwałtowniej gaśnie. Tak jakby silnik miał gdzieś luz i nim buja.

RadarVR6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 13 maja 2014, 11:04
Lokalizacja: Katowice

Post autor: RadarVR6 » 23 mar 2016, 13:26

mat1324 pisze:Dodam też, że auto coraz bardziej gwałtowniej gaśnie. Tak jakby silnik miał gdzieś luz i nim buja.
Jeżeli masz taki objaw to sprawdź działanie przepustnicy to ona odpowiada za miękkie gaszenie motoru.
Masakra tyle rzeczy masz sprawdzone...

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 mar 2016, 14:33

Tylko, że auto nie ma żadnych błędów, żadnych. Za 2 kkm mam przegląd olejowy, więc sprawdzę jeszcze raz całe zawieszenie silnika. Wolałbym dać komuś 1000 zł i mieć już spokój z tymi drganiami.

[ Dodano: 2016-03-23, 14:33 ]
Z ciekawości sprawdziłem przed chwilą błędy: BRAK.
Przejrzałem też parametry wtrysków:
- grupa 13: 0,05 ; -0,24 ; 0,75
- grupa 14: -0,42 ; -0,09 ; -0,14

- grupa 72: -4,0 ; 0,0 ; -4,0
- grupa 73: 2,0 ; 2,0 ; -3,0
- grupa 74: 16,0 ; 4,0 ; 7,0
- grupa 75: 19,0 ; 0,0 ; -6,0
- grupa 76: 7,0 ; 3,0 ; 1,0
- grupa 77: 2,0 ; -1,0 ; -4,0

Odłączyłem też przepływkę. Silnik zaczął nie równo pracować, ale drgania były nadal.

Flex 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
Imię: Artur
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: Flex 78 » 23 mar 2016, 17:22

Co prawda temat dotyczy silników 3.0 ale w moim 2.0 BRE występują nieregularne drgania całym autem, ale występuje to co jakiś czas i tylko na wolnych obrotach. Zauważyłem jedną rzecz, że gdy włączę ogrzewanie tylnej szyby drgania ustają i w momencie gdy wyłączam ogrzewanie szyby zatelepie silnikiem i buda. Cholera wie od czego to zależy, obstawiałem sprzegło alternatora ale jest OK. Silnik jak dostaje dodatkowe obciązenie (obciąza się alternator) zaczyna pracować lepiej

[ Dodano: 2016-03-23, 17:22 ]
Tutaj jest filmik pokazujący podobne drgania, ale coś w ten deseń (na filmie są napradę bardzo mocne w porównaiu do tych co są u mnie), dodam, że wtryski, 2-masa są ok.
pozdro

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 mar 2016, 19:33

U mnie silnik 'nie rusza' się w taki sposób, stoi w miejscu. Po dotknięciu go czuć wibracje, jak to na diesla przystało. Ale w pewnym zakresie obrotów wibracje są przenoszone na budę, kierownicę i podłogę. Dzisiaj dostałem kupony rabatowe z ASO i skorzystam z nich, bo za 200 zł sprawdzają auto po zimie wraz z kosmetyką na zewnątrz i wewnątrz, ustawiają geometrię kół i robią dezynfekcję klimy. Każda czynność na osobnych kuponie. Może oni coś znajdą, za 200 zł to czemu nie. Ale najpierw poszukam z mechanikiem zaraz po świętach.

[ Dodano: 2016-03-23, 19:33 ]
Dopowiem, że czasami jest w miarę ok, a czasami to tragedia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga