Przewody klimatyzacji
Przewody klimatyzacji
Witam wszytskich,
Jako, że temperatura doskwiera postanowilem wrócić do tematu naprawy mojej klimatyzacji.
W ubiegłym roku, po wielogodzinnych poszkiwaniach udało się zlokalizować dziurkę na rurce przez którą ucieka czynnik chłodzący. Niestety rurka przy chłodnicy tak zapieczona, że nie dało się jej odkręcić żadnym sposobem. Jedyna możliwość to rozcięcie nakrętki, lecz aby to zrobic, potrzebuję kupić wcześniej rurko-węża - tak aby miec możliwość przełożenia.
Pytanie moje brzmi: czy wiecie może coś na temat róznic rocznikowych/silnikowych/modelowych? Wszędzie były wsadzane takie same, czy specjalnie dedykowane do poszczególnych modeli? Jeśli ktoś jest w stanie podać numery owych części (najlepiej na schemacie) byłbym bardzo wdzięczny. Znacie kogoś z Wrocławia/okolic kto jest w stanie pospawać aluminium na aucie (bez demontażu)?
1999, A6 C5 Avant 2.8
Manual, AQD
Z góry wielkie dzięki za każdą pomoc. Pozdrawiam.
EDIT:
Są tam dwie sztuki - na jednym z nich jest numer 8D0 260 704 ? (niestety nie jestem w stanie podać końcówki). Drugi, na którym znalazłem nieszczelność nie posiada żadnego opisu.
Byłbym wdzięczny za podanie pełnych numerów obu przewodów.
[ Dodano: 2016-03-12, 22:26 ]
Proszę o pomoc w związku ze zbiżającą sie wielkimi krokami wiosną.
Pozdrawiam.
Jako, że temperatura doskwiera postanowilem wrócić do tematu naprawy mojej klimatyzacji.
W ubiegłym roku, po wielogodzinnych poszkiwaniach udało się zlokalizować dziurkę na rurce przez którą ucieka czynnik chłodzący. Niestety rurka przy chłodnicy tak zapieczona, że nie dało się jej odkręcić żadnym sposobem. Jedyna możliwość to rozcięcie nakrętki, lecz aby to zrobic, potrzebuję kupić wcześniej rurko-węża - tak aby miec możliwość przełożenia.
Pytanie moje brzmi: czy wiecie może coś na temat róznic rocznikowych/silnikowych/modelowych? Wszędzie były wsadzane takie same, czy specjalnie dedykowane do poszczególnych modeli? Jeśli ktoś jest w stanie podać numery owych części (najlepiej na schemacie) byłbym bardzo wdzięczny. Znacie kogoś z Wrocławia/okolic kto jest w stanie pospawać aluminium na aucie (bez demontażu)?
1999, A6 C5 Avant 2.8
Manual, AQD
Z góry wielkie dzięki za każdą pomoc. Pozdrawiam.
EDIT:
Są tam dwie sztuki - na jednym z nich jest numer 8D0 260 704 ? (niestety nie jestem w stanie podać końcówki). Drugi, na którym znalazłem nieszczelność nie posiada żadnego opisu.
Byłbym wdzięczny za podanie pełnych numerów obu przewodów.
[ Dodano: 2016-03-12, 22:26 ]
Proszę o pomoc w związku ze zbiżającą sie wielkimi krokami wiosną.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Szukałem w ETCE tych przewodów, ale ciężko znaleźć bez ostatniej literki. Zamieszczam zdjęcie z ETKI całego układu klimatyzacji dla A6 C5 dla roku modelowego 2000 (10 znak VINu, np. X=1999, Y=2000, 1=2001) i Twojego silnika (AQD). Wskaż mi, które są to przewody, to powiem Ci jakie mają numery.
schemat klimatyzacji <- obrazek
Mam nadzieję, że uda nam się dojść, które to
.
schemat klimatyzacji <- obrazek
Mam nadzieję, że uda nam się dojść, które to

Dzięki za odzew 
Chodzi mi o te dwie, które wychodzą z chłodnicy (3). Są one róznej średnicy (przynajmniej nakrętki), łączone aluminowo-gumowe. Według schematu, sądzę ze to są 4 i 7, ewentualnie 5.
Na pewno ta, która jest dziurawa chydzie z 3 i ma mniejszą średnicę niż jej druga koleżanka.
Jeśli możesz, podaj mi numery oraz odpowiednio 12 i 13. sprawdzając ich średnicę, będę wiedział która jest winna i jakiej szukać.
Jeśli wszystko będzie się zgadzało, numer częsci który podałem powinien odpowiadać 4,7,12 lub 13.
VIN Y
Jeszcze raz dzięki.
Pozdr

Chodzi mi o te dwie, które wychodzą z chłodnicy (3). Są one róznej średnicy (przynajmniej nakrętki), łączone aluminowo-gumowe. Według schematu, sądzę ze to są 4 i 7, ewentualnie 5.
Na pewno ta, która jest dziurawa chydzie z 3 i ma mniejszą średnicę niż jej druga koleżanka.
Jeśli możesz, podaj mi numery oraz odpowiednio 12 i 13. sprawdzając ich średnicę, będę wiedział która jest winna i jakiej szukać.
Jeśli wszystko będzie się zgadzało, numer częsci który podałem powinien odpowiadać 4,7,12 lub 13.
VIN Y
Jeszcze raz dzięki.
Pozdr
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
No to tak:
• numer 4 → 8D0 260 701 AE,
• numer 5 → 8D0 260 707 AH,
• numer 7 → 4B1 260 710,
• numer 12 → 8E0 260 749 D,
• numer 13 → 8E0 260 749,
• numer 15 → 8E0 260 749 C,
• numer 15A → 8E0 260 749 B.
Podałem trochę więcej numerów, bo na pewno przydadzą Ci się numery oringów, które przychodzą do sprężarki. Przewody, których numery podałem były montowane w fabryce. Przez tyle lat nie było żadnej zmiany w numeracji. Dlatego dziwię się, że znalazleś u siebie przewód z numerem 8D0 260 704. Chyba, że ktoś już grzebał przy klimie? Z tego co szukałem w necie to trudno kupić przewody o tych numerach, może dlatego masz inny.
• numer 4 → 8D0 260 701 AE,
• numer 5 → 8D0 260 707 AH,
• numer 7 → 4B1 260 710,
• numer 12 → 8E0 260 749 D,
• numer 13 → 8E0 260 749,
• numer 15 → 8E0 260 749 C,
• numer 15A → 8E0 260 749 B.
Podałem trochę więcej numerów, bo na pewno przydadzą Ci się numery oringów, które przychodzą do sprężarki. Przewody, których numery podałem były montowane w fabryce. Przez tyle lat nie było żadnej zmiany w numeracji. Dlatego dziwię się, że znalazleś u siebie przewód z numerem 8D0 260 704. Chyba, że ktoś już grzebał przy klimie? Z tego co szukałem w necie to trudno kupić przewody o tych numerach, może dlatego masz inny.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
To ja ci kolego tylko doradzę dwie rzeczy.
Jak już chcesz coś ciąć to później wstaw sobie filterki na instalacje, bo ja utniesz i do sprężarki zassą się drobiny amelinium, to szukaj nowej sprężarki
Druga sprawa, to nie jest chłodnica tylko skraplacz
Najlepiej podskocz z tym tematem do warsztatu specjalizującego się w naprawianiu klimatyzacji (nie nabijaniu jedynie) to ci powiedzą co z tym fantem można zrobić i w jakich pieniądzach... bo uwierz mi, że wolisz zapłacić w warsztacie 200 zeta więcej, niż sobie zasyfić cały układ i mieć problem którego nie rozwiąże żadne magiczne 'próżniowanie'
Jak już chcesz coś ciąć to później wstaw sobie filterki na instalacje, bo ja utniesz i do sprężarki zassą się drobiny amelinium, to szukaj nowej sprężarki

Druga sprawa, to nie jest chłodnica tylko skraplacz

Najlepiej podskocz z tym tematem do warsztatu specjalizującego się w naprawianiu klimatyzacji (nie nabijaniu jedynie) to ci powiedzą co z tym fantem można zrobić i w jakich pieniądzach... bo uwierz mi, że wolisz zapłacić w warsztacie 200 zeta więcej, niż sobie zasyfić cały układ i mieć problem którego nie rozwiąże żadne magiczne 'próżniowanie'

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Cóż, gwarantuje, że nie wypłucze wszystkiego
W każdym razie, nie zmienia to faktu, że z problemem kolega powinien udać się do sprawdzonego serwisu. Po uszczelnieniu układu zrobią od razu próbę ciśnieniową azotem, wymienią osuszacz i dadzą gwarancje.
Akurat układ klimatyzacji uważam, że powinno się jednak oddać w ręce fachowcom

Akurat układ klimatyzacji uważam, że powinno się jednak oddać w ręce fachowcom

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Dzięki wszystkim za odzew.
To już moje trzecie podejście do naprawy klimy i wszystkie dotychczasowe zakończone niepowodzeniami. Tak jak piszecie, najlepiej się udać do konkretnego serwisu klimatyzacji, z tym że w owym już byłem. Usłyszałem, że koszty mogą być bardzo wysokie gdyż najprawdopodobniej do wmiany będzie z automatu chłodnica (skraplacz :P) i wtedy odpuściłem.
Następnego roku, w innym warsztacie, domowymy sposobami (Ludwik) znaleźli nieszczelność na wspomnianej wcześniej rurce, lecz nie byli w stanie nic więcej zrobić. Próba odkręcenia kończyła się "ukręcaniem" częsci po stronie chłodnicy (3).
Plan miałem taki, aby kupić samą rurkę, rozciąć nakrętke od starej i po porstu wstawić nową.
Teraz wciąż jestem w lesie, a czarne skórki latem robią pod dupką robotę
@mat1324, czy są w etce rysunki/schematy wyżej wymienionych części? Jeśli tak, proszę o podrzucenie.
EDIT:
Dzwoniłem do ASO - 4 i 7 łącznie 1,5k
To już moje trzecie podejście do naprawy klimy i wszystkie dotychczasowe zakończone niepowodzeniami. Tak jak piszecie, najlepiej się udać do konkretnego serwisu klimatyzacji, z tym że w owym już byłem. Usłyszałem, że koszty mogą być bardzo wysokie gdyż najprawdopodobniej do wmiany będzie z automatu chłodnica (skraplacz :P) i wtedy odpuściłem.
Następnego roku, w innym warsztacie, domowymy sposobami (Ludwik) znaleźli nieszczelność na wspomnianej wcześniej rurce, lecz nie byli w stanie nic więcej zrobić. Próba odkręcenia kończyła się "ukręcaniem" częsci po stronie chłodnicy (3).
Plan miałem taki, aby kupić samą rurkę, rozciąć nakrętke od starej i po porstu wstawić nową.
Teraz wciąż jestem w lesie, a czarne skórki latem robią pod dupką robotę

@mat1324, czy są w etce rysunki/schematy wyżej wymienionych części? Jeśli tak, proszę o podrzucenie.
EDIT:
Dzwoniłem do ASO - 4 i 7 łącznie 1,5k

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Przecież w moim poprzednim poście jest schemat - post ze schematem.
Przerabiam właśnie to samo w aucie A6 97 r. tyle, że silnik AFN.
Przewody można kupić taniej Przykład
albo jeszcze taniej ze szrotu, tylko wtedy musiałbym widzieć czy przód auta jest cały i przy mnie wykręcane.
Poszukaj tej części na innych stronach to jeszcze o 100 złotych taniej znajdziesz, ten link wkleiłem tzw. "pierwszy lepszy".
Ja osobiście wolałbym kupić nowy zamiennik, ale to każdego indywidualny wybór.
Pozdrawiam.
Przewody można kupić taniej Przykład
albo jeszcze taniej ze szrotu, tylko wtedy musiałbym widzieć czy przód auta jest cały i przy mnie wykręcane.
Poszukaj tej części na innych stronach to jeszcze o 100 złotych taniej znajdziesz, ten link wkleiłem tzw. "pierwszy lepszy".
Ja osobiście wolałbym kupić nowy zamiennik, ale to każdego indywidualny wybór.
Pozdrawiam.