[ASG 4.2 299 KM] 4.2 wypadanie zapłonu cylinder 3
[ASG 4.2 299 KM] 4.2 wypadanie zapłonu cylinder 3
Witam. Od jakiegoś czasu zmagam się z tym problemem. Czasami jest poprawa a czasami zapala się check silnika i czuć nie równą pracę na wolnych obrotach. Trzęście budą auta. Zamieniałem miejscami cewki nic nie dało. Świece też miejscami pozamieniałem i dalej to samo
Błędy :
16684 Wykryto losowe przerwy zapłonu w kilku cylindrach P0300
16687 cylinder 3 - wykryto wypad zapłonu P0303
co jeszcze mogę sprawdzić ? mam Vaga. Mam narzędzia ale nie jestem aż tak dobry z mechaniki. Proszę o podpowiedzi bo jak mam zaprowadzic auto do elektryka który i tak mi to nie zrobi a auto stało 3 tygodnie to wole sam małymi krokami do tego dojść. Auto aktualnie na samej benzynie jeździ ponieważ komputer gazu został odłączony ( zalany wodą). czekam na kolejny ale chce najpierw ogarnąć tą prace na benzynie a później zająć się gazem.
[ Dodano: 2014-08-20, 22:26 ]
żadnych podpowiedzi ? szukałem troche po forum jest pare tematów ale w większości to wypada pare cylindrów a nie jeden. Wtryskiwacz paliwa ? filtr paliwa raczej jak by był zapchany to wywalało by inne. Dziwna sprawa jest ponieważ dzisiaj troche pojeździłem i przepaliłem auto było ok. a jutro założe się że będzie znowu lipa....
Błędy :
16684 Wykryto losowe przerwy zapłonu w kilku cylindrach P0300
16687 cylinder 3 - wykryto wypad zapłonu P0303
co jeszcze mogę sprawdzić ? mam Vaga. Mam narzędzia ale nie jestem aż tak dobry z mechaniki. Proszę o podpowiedzi bo jak mam zaprowadzic auto do elektryka który i tak mi to nie zrobi a auto stało 3 tygodnie to wole sam małymi krokami do tego dojść. Auto aktualnie na samej benzynie jeździ ponieważ komputer gazu został odłączony ( zalany wodą). czekam na kolejny ale chce najpierw ogarnąć tą prace na benzynie a później zająć się gazem.
[ Dodano: 2014-08-20, 22:26 ]
żadnych podpowiedzi ? szukałem troche po forum jest pare tematów ale w większości to wypada pare cylindrów a nie jeden. Wtryskiwacz paliwa ? filtr paliwa raczej jak by był zapchany to wywalało by inne. Dziwna sprawa jest ponieważ dzisiaj troche pojeździłem i przepaliłem auto było ok. a jutro założe się że będzie znowu lipa....
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 01 sty 2013, 20:15
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Czyli jak zaprowadze auto do gazownika i zalozy mi brakujacy komputer od gazu to auto na gazie powinno chodzic dobrze ? Czy jednak wtrysk daje blad na konputer i wtedy i gaz bedzie wariował? Chcialem dzisiak wyciać katy ale okazalo sie ze juz ktos to zrobil przedemna zamowilem nowy filtr paliwa. Nowe swiece 8szt. Jesli dalej bedzie kulalo sprawdze wtrysk. Dzieki
Zamień wtrysk, świece i cewkę z cylindra 2 z innym cylindrem, jak błąd przejdzie na ten cylinder to te elementy pojedynczo przekładaj z powrotem i obserwuj kiedy błąd znów będzie od cylindra drugiego. Jeśli po podmiance tych elementów błąd pozostanie na cylindrze drugim do sprawdzenia kompresja i test szczelności cylindra
Ok parę pytań, w momencie kiedy problem powracał Twój silnik był:Rafas_V82 pisze:Cewki pozamieniane , świece wymienione sprężanie na 2 nie odbiega od pozostałych garków. Problem wraca nieregularnie potrafi kilka dni chodzić ok a pózniej znów wraca...
Upalony zawór?
- rozgrzany?
- zimny?
- jaka była temp. oleju, kiedy problem powrócił?
- czy jak odpalisz 4-rke i dasz but-a to bardzo szarpie auto, na niskich obrotach?
- czy wilgotność na zewnątrz/temp. wskazywała na dużą wilgotność powietrza?
U mnie problem z cewką co prawda w v6 wyszedł właśnie w ten sposób, że auto jechało żabką na wolnych obrotach, po rozgrzaniu silnika do 110 stopni olej to było jeszcze gorzej. Silnikiem telepotało na niskich obrotach, wypadały zapłony do ok 3k obrotów. Ogólnie masakra.
Gdybyś miał uwalony wtrysk, to raczej problemy były by jeszcze większe z tego co wiem. Przy uszkodzonym wtrysku to w przedziale 800-2k obrotów można mieć bardzo duże problemy z ruszaniem itp.
Ogólnie odpisz na pytania, postaram się pomóc biorąc problem na logikę.
Opisz też, co ostatnio robione miałeś w silniku. Czy wymieniane były świece, przewody wysokiego napięcia, kiedy olej, filtry itp. rzeczy.
Im więcej info tym lepiej. Zbierając potem wszystko do kupy będzie można wywnioskować kilka rzeczy.
Dodam, że ja u siebie rozwiązałem sam problem z wypadaniem/trzęsieniem silnika na pb sam właśnie przez dokładną analizę tego co zrobiłem w silniku i co mogłem jeszcze zrobić.
Zapłon wypada nie zależnie od temperatury ani wilgotności. wypada tylko na postoju.
okresliłbym czętotliwość wypadania na 20% pracy silnika na wolnych obrotach. Czesto po skasowaniu pali ok przez nawet tydzień. Budą raz trzęsie raz chodzi płynnie( też nieregularnie). wtrysk odrzucony bo podmieniałem od gazu także. Oleje filtry powymieniane w zeszłym tygodniu.
pavel44
czy w moim roczniku jest jakiś czujnik nastawu klap w kolektorze? bo ecu nic nie widzi a może nie dostaje powietrza odpowiedniej ilości. Czasami wydaje mi sie że słychać te klapy jak delikatnie hałasują na postoju po delikatnym przegazowaniu.?
okresliłbym czętotliwość wypadania na 20% pracy silnika na wolnych obrotach. Czesto po skasowaniu pali ok przez nawet tydzień. Budą raz trzęsie raz chodzi płynnie( też nieregularnie). wtrysk odrzucony bo podmieniałem od gazu także. Oleje filtry powymieniane w zeszłym tygodniu.
pavel44
czy w moim roczniku jest jakiś czujnik nastawu klap w kolektorze? bo ecu nic nie widzi a może nie dostaje powietrza odpowiedniej ilości. Czasami wydaje mi sie że słychać te klapy jak delikatnie hałasują na postoju po delikatnym przegazowaniu.?
U mnie też właśnie raz trzęsło na postoju, raz było dobrze ale warunkiem koniecznym była duża wilgotność powietrza lub właśnie mocno rozgrzany silnik a co za tym idzie cewka zapłonowa również wtedy była mocno rozgrzana. To oznaczało by, że cewka wtedy dostaje przebić. I u mnie też tak samo, raz mogłem tydzień dobrze jeździć. A raz przez tydzień na zimnym było ok, a raz jak było gorąco i wilgotno to nawet zimny start był tragiczny i po odpaleniu budą trzęsło.
I kiedy problem powracał, miałem ewidentnie mniej mocy w niskim zakresie obrotów i słychać było nierówną pracę silnika nawet przy przyspieszaniu pomiędzy 800-3000 obrotów.
Skoro oleje i filtry powymieniane, to napisz jeszcze kiedy świece oraz przewody były wymieniane? Jeśli były wymienione jak u mnie a problem pozostał, to może być cewka.
Także moim zdaniem wcale źle nie oceniłeś problemu z cewką. Ja bym obstawiał mimo wszystko cewkę zapłonową lub elementy które w sobie zawierają cewkę.
Jeśli masz dostęp do używki, to podmień w momencie, kiedy silnik zacznie fixować. Wtedy ją na bank wykluczysz lub utwierdzisz się czy to słuszna diagnoza.
Co do klap to wydaje mi się, że można zacząć od tego, że możesz zlogować jak przepływomierz pracuje. Powinna pokazywać 0.8 x Moc silnika przy prawie max obrotach jak dobrze pamiętam. Jest też tutaj obszerniejszy temat na forum dot. logowania auta i tam na pewno znajdziesz szczegółowe informacje jak się za to zabrać.
Jak coś będzie źle odnośnie powietrza, wtedy patrzeć w klapy i inne rzeczy i szukać nieszczelności itp. tematów oraz ewentualna podmiana przepływki.
Edited:
Jeszcze jak piszesz, że po skasowaniu błędów jest lepiej. To zrób też coś takiego. Skasuj i zakręć gaz i pojeździj na benzynie. Jak problem nie wróci, to może wtedy oznaczać jakieś problemy z instalacją gazową. Z tego co czytałem, wiele razy tutaj właśnie tak doradzano by zrobić w przypadku aut z instalacją gazową.
I kiedy problem powracał, miałem ewidentnie mniej mocy w niskim zakresie obrotów i słychać było nierówną pracę silnika nawet przy przyspieszaniu pomiędzy 800-3000 obrotów.
Skoro oleje i filtry powymieniane, to napisz jeszcze kiedy świece oraz przewody były wymieniane? Jeśli były wymienione jak u mnie a problem pozostał, to może być cewka.
Także moim zdaniem wcale źle nie oceniłeś problemu z cewką. Ja bym obstawiał mimo wszystko cewkę zapłonową lub elementy które w sobie zawierają cewkę.
Jeśli masz dostęp do używki, to podmień w momencie, kiedy silnik zacznie fixować. Wtedy ją na bank wykluczysz lub utwierdzisz się czy to słuszna diagnoza.
Co do klap to wydaje mi się, że można zacząć od tego, że możesz zlogować jak przepływomierz pracuje. Powinna pokazywać 0.8 x Moc silnika przy prawie max obrotach jak dobrze pamiętam. Jest też tutaj obszerniejszy temat na forum dot. logowania auta i tam na pewno znajdziesz szczegółowe informacje jak się za to zabrać.
Jak coś będzie źle odnośnie powietrza, wtedy patrzeć w klapy i inne rzeczy i szukać nieszczelności itp. tematów oraz ewentualna podmiana przepływki.
Edited:
Jeszcze jak piszesz, że po skasowaniu błędów jest lepiej. To zrób też coś takiego. Skasuj i zakręć gaz i pojeździj na benzynie. Jak problem nie wróci, to może wtedy oznaczać jakieś problemy z instalacją gazową. Z tego co czytałem, wiele razy tutaj właśnie tak doradzano by zrobić w przypadku aut z instalacją gazową.
Jeździłem na benzynie po wykasowaniu błędów i różnicy nie ma:(
Dziś zauważyłem że przy mniej rozgrzanym silniku jest żywszy (płynniej wchodzi na obroty)
Po dłuższej trasie jest loteria czy bedzie chodził dobrze czy nie.
W trasie także zdaża sie że "muli".
Podobny objaw miałem w starszych a4 b5 1.8t i 2.4 i były to cewki mimo że checka nie wywalało
Dziś zauważyłem że przy mniej rozgrzanym silniku jest żywszy (płynniej wchodzi na obroty)
Po dłuższej trasie jest loteria czy bedzie chodził dobrze czy nie.
W trasie także zdaża sie że "muli".
Podobny objaw miałem w starszych a4 b5 1.8t i 2.4 i były to cewki mimo że checka nie wywalało
Ja również obstawiam, że to cewki. Ale żebyś to mógł wykluczyć musisz wziąć cewkę z innego silnika, która na bank jest sprawna i pojeździć z nią cały dzień. Nie próbuj kombinować ze swoją cewką. Wsadź inną oryginalną część i wyjdzie czarno na białym czy to faktycznie to.Rafas_V82 pisze:Jeździłem na benzynie po wykasowaniu błędów i różnicy nie ma:(
Dziś zauważyłem że przy mniej rozgrzanym silniku jest żywszy (płynniej wchodzi na obroty)
Po dłuższej trasie jest loteria czy bedzie chodził dobrze czy nie.
W trasie także zdaża sie że "muli".
Podobny objaw miałem w starszych a4 b5 1.8t i 2.4 i były to cewki mimo że checka nie wywalało
U mnie po dłuższej jeździe na PB miałem wibracje silnika (100-110 stopni olej, pod maską żar), na LPG wibracje nie występowały.
A u mnie po zmianie samej cewki od razu czułem, że na niskich obrotach o niebo lepiej się zbierał. Problem wypadania zapłonów ustał, lepiej się zbierał na benzynie i też polepszyło się zbieranie lekko na LPG. Ogólnie różnice się zatarły pomiędzy LPG i PB, czyli wróciłem do tego tak jak być powinno. Check engine nawet się nie zaświecił. Brak błędów po podłączeniu pod kompa.
Gdybyś już wiedział, że to cewka to polecam BREMI. Ja miałem BREMI, ale założyłem NGK i po 6 dniach poszła na gwarancję bo padła i objawy wróciły.
Aaaa zapomniałem dodać, objawy jak wróciły, to już na zimnym miałem trzęsawkę. Po podmianie na wcześniejszą oryginalną BREMI na zimnym było ok, trzęsawka wracała po rozgrzaniu.
Ja bym się na Twoim miejscu nie zastanawiał, tym bardziej, że cytujesz i piszesz o objawach jak ja opisałem tutaj ale dla mojej V6. Załączyłem tam również zdjęcia jak wygląda oryginał BREMI, a jak wygląda nówka sztuka NGK, która padła mi po 6 dniach.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga