Ja kupiłem ten silniczek i zamontowałem do swojej A6 C5. Różnica pomiędzy oryginałem a boschem jest taki, że w boschu nie rusza się razem z ramieniem dysza spryskiwacza. Jest stale w jednym położeniu w przeciwieństwie do silniczków oryginalnie montowanych przez audi. Bosch po za tym jest też głośniejszy niż silniczek oryginał. Mam przynajmniej takie wrażenie, ale nie mogę odpowiedzieć do końca bo ja znam dźwięk oryginalnego silniczka który już miał spore trudności w poruszaniu się (zacinał się) aż finalnie wywaliło bezpiecznik i postanowiłem wymienić całość czyli silniczek, ramie i wycieraczkę. Zajęło mi to ok 30 minut.adamuus pisze:ten zestaw naprawczy to niezłe naciąganie. cały silniczek boscha kosztuje ok 200zł. a do wymiany samej ukręconej rurki taniej wyjdzie kupienie chińskiego silniczka i przełożenie samej rurki. koszt chińszczyzny to jakieś 120zł.
Spryskiwacz i wycieraczka tył
No to mnie Panowie teraz zagięliście, bo u mnie ta dysza się ruszała razem z ramieniem i ja ją ustawiałem tak, aby pierwsze ruszenie nie było "na sucho", a powrót zaś był już na sucho.
Teraz wygląda na to, że po wymianie silniczka przywróciłem ten element do pierwotnego stanu. Dzięki za taką szczegółowość Panowie!
A co do samego stanu mechanizmu, to u mnie wszystko w pień zardzewiało jeśli chodzi o śruby i sam mechanizm (aż rdza się wylewała z tego kikuta na który montowane jest ramię).
Teraz wygląda na to, że po wymianie silniczka przywróciłem ten element do pierwotnego stanu. Dzięki za taką szczegółowość Panowie!
A co do samego stanu mechanizmu, to u mnie wszystko w pień zardzewiało jeśli chodzi o śruby i sam mechanizm (aż rdza się wylewała z tego kikuta na który montowane jest ramię).
I wszystko jasne. Teraz już wiem dlaczego upaliło bezpiecznik.Ziomek pisze:Oryginalnie też ma stać w miejscu strumień, to że się dysza kręciła z ramieniem znaczyło tyle że ukręciła się rurka do dyszy, płyn ciekł do mechanizmu i siadł silniczek.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 27 lut 2015, 19:45
- Lokalizacja: Nowa Sól
Witam Pól godz temu skończyłem naprawę silniczka i spryskiwacza u mnie udało się bez rozbierania tapicerki ale cale wd 40 poleciało na trzpien od wycieraczki i malutki śrubokręt i pusciło
Odnośnie spryskiwacza to był zatkany, więc cienki drucik i jest si
U mnie spryskiwacz kreci się razem z wycieraczka Pozdro




alvaro
Ja na Twoim miejscu bym wymienił silniczek tak jak ja to zrobiłem. Mój chodził, chodził aż w końcu się nachodził i powiedział stop. A w moim też spryskiwacz krecił się razem z ramieniem wycieraczki.ratownikmed pisze:Witam Pól godz temu skończyłem naprawę silniczka i spryskiwacza u mnie udało się bez rozbierania tapicerki ale cale wd 40 poleciało na trzpien od wycieraczki i malutki śrubokręt i pusciło![]()
![]()
Odnośnie spryskiwacza to był zatkany, więc cienki drucik i jest si
U mnie spryskiwacz kreci się razem z wycieraczka Pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 27 lut 2015, 19:45
- Lokalizacja: Nowa Sól
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Mi zablokowało konkretnie przepływ tak że płyn nie lał i pękło w najmniej oczekiwanym miejscu, nie ściągnęło wężyka z króćca tylko na przegubie klapy, zalało tylną tapicerkę- boczek przy uszczelce. Silniczek miałem ok ale ta rurka to masakra, zestawu nie kupowałem najlepiej wymienić tą rurkę na plastikową, ma się wtedy pewność że nie przerdzewieje.
Szczerze mówiąc, nie wiem jak to się robi, ale ja osobiście wolałbym na Twoim miejscu wydać te 200zł na cały nowy mechanizm i założyć go dosłownie w 20-30 min.Gocek_ pisze:A kto z was wie ja rozebrac mechanizm silniczka. Sprawdzalem silniczek dziala a mechanizm stoi w miejscu i chciałem go rozebrać i naprawić tylko nie wiem jak .
Plus tego jest wtedy taki że zapominasz o tylnej wycieraczce do momentu sprzedaży auta lub przypominasz sobie za ok 7-8 lat o tym.
Nie pomogę w rozbieraniu, ale odżałowanie tych parę złotych zaoszczędzi moim zdaniem wiele nerwów.
Bierz aparat w rękę i rób swoje faq tutaj dla wszystkich forumowiczów a6 i nie tylko! Ja poszedłem na łatwiznę, ale są osoby na tym forum, które czerpią przyjemność z tego że mogą odpicować swoją brykę sami niewielkim kosztem.Gocek_ pisze:Jestem typem majsterkowicza. Jesli cos da sie zrobic to robie to. NIe mialem zbytnio czasu dzis i dlatego pytam jak to zrobic .