Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 2.0 TDI] drgania silnika

Silniki wysokoprężne
Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 16 lut 2016, 14:07

Ale u mnie poduszki są suche. To duża podkładka może by pomogła?
Generalnie skoncentruje się na tym by przednia poducha była w powietrzu, a nie spierała się na pasie.

sobieski26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 23 wrz 2012, 14:04
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: sobieski26 » 16 lut 2016, 14:56

Witam. Jezeli ktos potrafi zinterpretowac wartosci na tym filmie bede wdzieczny za pomoc. Wszystko bylo by dobrze gdybym byl w polsce, tylko jestem samochodem w belgii. Za tydzien mam jechac do pl i zastanawiam sie czy dojedzie.

Flex 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
Imię: Artur
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: Flex 78 » 22 lut 2016, 19:00

Pacific tdi pisze:Ale u mnie poduszki są suche. To duża podkładka może by pomogła?
Generalnie skoncentruje się na tym by przednia poducha była w powietrzu, a nie spierała się na pasie.
Witam, daj znać jak będziesz po założeniu tej podkładki. Ciekaw jestem czy się poprawi temat drgań. Kupiłem już poduszkę i też noszę się z zamiarem przed wymianą podłożyć taką podkładkę ok. 5 mm grubości i zobaczyć jak będzie.


[ Dodano: 2016-02-22, 19:00 ]
Witam ponownie, jestem po wymianie poduszki.
Może najpierw opiszę jej demontaż:
1. luzujemy i odkręcamy nakrętki poduszki (górna i dolna niekoniecznie)
2. luzujemy 4 sruby przedniego odboju podparcia silnika
3. podpieramy silnik i umosimy lekko do góry (podparłem pod miską, lewarek, kawałek drewna i do góry)
4. odkręcany stabilizator z lewej i prawej strony (po 2 nakrętki na stronę)
5. odkręcany łapę 3 śruby i poduszka wychodzi
Z montażem już chyba każdy sobie poradzi, należy pamiętać o podkładce, którą należy przełożyć ze starej poduszki na górną szpilkę nowej poduszki.

Po montażu nowej poduszki ustawiłem przedni odbój tak aby gumowy element nie stykał się z metalową obudową.

Stara poduszka okazała się "wylana" (czerwony olej) i podczas jej potrząsnięcia słychać bulgot.

Teraz sedno sprawy. Po odpaleniu silnik jakby przestał wydawać "dziwne dźwięki" (wcześniej jakby coś było luźnego) i nieregularne trzepotanie silnikiem co jakiś czas praktycznie zniknęło, widać, że silnik co jakiś czas na wolnych obrotach się "zatelepie" (bardzo lekko) ale drgania te nie są przenoszone na budę (oczywiście wyczulony na drgania to zauważam, ale laik tego nie wyczuje). Sądzę, że duże znaczenie ma tutaj ustawienie przedniego odboju. Przed wymianą gumowy element spierał się na na tym regulowanym 4 śrubami elemencie i podczas drgań przenoszone to było na budę. Przy okazji pobawiłem się obrotami biegu jałowego i optymalnie przy 847 obr/min silnik pracuje najlepiej. Pobawię się jeszcze kątem synchronizacji (obecnie mam -3,9, silnik pracuje jak należy, przyspiesza i spalanie w granicy 7,7 l/100 (60/40 miasto/trasa)

Dam Wam znać jak trochę pojeżdzę (jak poducha się "ułoży"). Na ten moment wymiana poduszki mnie poprawiłą diametralnie nieregularne bujanie budą na wolnych obrotach.

Tak wyglądała poduszka i przedni odbój przed wymianą
Załączniki
Dok1.doc
(871.5 KiB) Pobrany 665 razy
Ostatnio zmieniony 22 lut 2016, 22:19 przez Flex 78, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdro

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 lut 2016, 22:01

Ja wymieniłem ten odbój na nowy, cena oryginalnego śmieszna. Nowy wchodzi na styk i łatwo jest go wyregulować.

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 23 lut 2016, 22:02

mat1324 pisze:Ja wymieniłem ten odbój na nowy, cena oryginalnego śmieszna. Nowy wchodzi na styk i łatwo jest go wyregulować.
Ale po co go wymieniałeś? Zużył się? I co masz na myśli, że wchodzi na styk?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 lut 2016, 22:50

Nowy nie dość, że był bardzo ciemny (wpływ temperatury) i dość miękki, to jeszcze miał luz góra-dół w miejscu gdzie jest osadzony. Nowy wchodzi na styk, tzn. trzeba go wcisnąć i jest jasnopomarańczowy. Wymieniłem go, bo według mnie był zużyty, a kosztował niewiele.

karolsieradz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:38
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: karolsieradz » 25 lut 2016, 13:10

Jestem po wymianie wszystkich poduszek i jeżdze teraz innym autem. Nic nie drży, nic nie wibruje... nudna jazda :)

Sambor11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 27 lip 2015, 23:25
Imię: Jacek
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szkocja

Post autor: Sambor11 » 25 lut 2016, 18:27

karolsieradz pisze:Jestem po wymianie wszystkich poduszek i jeżdze teraz innym autem. Nic nie drży, nic nie wibruje... nudna jazda :)
Wszystkie, czyli 3 poduszki, odboj z przodu i sanki?

karolsieradz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:38
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: karolsieradz » 25 lut 2016, 19:09

Dokładnie. Robiłem, rozrząd i naped pompy. Dwa razy nie bede pod auto właził i wymieniłem wszystkie poduszki, czyli gumis w pasie przednim, 2 silnika i 1 skrzyni ;) BRE mnie zaskoczył i naped pompy byl na łańcuchu !

Flex 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
Imię: Artur
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: Flex 78 » 25 lut 2016, 19:12

Coooooooooo, BRE na łańcuchu, chyba już ktoś grzebał i wymienił na bezawaryjny system smarowania z 1,9. Jak ustawiłeś synchro rozrządu?
Ostatnio zmieniony 25 lut 2016, 19:48 przez Flex 78, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdro

karolsieradz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:38
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: karolsieradz » 25 lut 2016, 19:32

Wszystko org. Rozmawiałem z osobą regenerującą wałki i oznajmił, ze nie ma reguły na BRE trafiają sie i takie i takie. jakbym wiedział, ze mam łańcuch, to tez bym poppe z 1.9 wstawil. Poki co zeby i lancuch w bardzo dobrym stanie. Wałek wymienilem w ostatniej chwili. Synchronizacja mam na 0.0. Tak miałem przed wymiana i udalo mi sie nie przestawic kolek

Awatar użytkownika
chris1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
Imię: Krzychu
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sz-N

Post autor: chris1987 » 25 lut 2016, 21:10

Panowie,
W miejsca starych poduszek zastosowaliście oryginalne zamienniki, czy firmowe? Jakie? lemforder, corteco... ?
AWX 175KM/380NM

Flex 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
Imię: Artur
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: Flex 78 » 25 lut 2016, 21:43

Kolego bierz oryginały. Jeżeli zdecydujesz się na zamienniki to ponoć tylko Lemforder. Ja zamontowałem ori
pozdro

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 lut 2016, 22:58

Tylko, że Lemforder nie produkuje wszystkich poduszek, które odpowiadają tym oryginalnym. Niby wyglądają tak samo, ale mają inne tłumienie. Fabrycznym producentem jest AVON (firma z UK), a nie Lem.

Sambor11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 27 lip 2015, 23:25
Imię: Jacek
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szkocja

Post autor: Sambor11 » 25 lut 2016, 23:24

Czy poduszka tej firmy jest dobra czy lepiej Lemfordera?
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... lnika.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja