Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

uciekajacy płyn chłodniczy

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
dzuma272727
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 15 cze 2015, 12:03
Lokalizacja: Borne Sulinowo

Post autor: dzuma272727 » 14 sty 2016, 02:57

Wiec tak nagrzewnica zamontowana nowa. Zaczelo grzac ale tylko na luzie, dodaje gazu i robi sie zimne powietrze. Tak wyglada jak by pompa nie byla wydajna, bo obieg jest ale nie taki chyba jaki powinien byc. Rozrzadu nie wymienialem wiec chyba najwyzsza pora. Mam nadzieje ze to bedzie to. Kablem Vag kkl idzie sprawdzic temerature?

[ Dodano: 2016-01-14, 02:57 ]
Mial ktos tak z tym grzaniem
dzuma

Awatar użytkownika
marcin881
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 05 paź 2015, 13:59
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: marcin881 » 14 sty 2016, 10:59

U mnie podobna sytuacja:

Nagrzewa sie normalnie na 90* i taka temparature trzyma , jednak ogrzane powietrze nie jest gorące, dopiero po dodaniu gazu >2 tys leci gorące takie jak powinno , gdy na jałowym to chwile potem znów leci ciepłe ale nie tak gorące. W czerwcu wymieniany był cały rozrząd wraz z pompą i termostatem firmy INA. Dodam że ubywa mi również płynu chłodniczego oraz jego poziom po rozgrzanym silniku wzrasta około 1cm prosze o rady i pomoc ...
Przebieg: 265 000
VIN: WAUZZZ4BZXN065615

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 14 sty 2016, 13:18

marcin881 pisze:U mnie podobna sytuacja:

Nagrzewa sie normalnie na 90* i taka temparature trzyma , jednak ogrzane powietrze nie jest gorące, dopiero po dodaniu gazu >2 tys leci gorące takie jak powinno , gdy na jałowym to chwile potem znów leci ciepłe ale nie tak gorące. W czerwcu wymieniany był cały rozrząd wraz z pompą i termostatem firmy INA. Dodam że ubywa mi również płynu chłodniczego oraz jego poziom po rozgrzanym silniku wzrasta około 1cm prosze o rady i pomoc ...
Możliwe że to przez gaz a dokładniej sposób wpięcia gazu w instalacje obiegu płynu chłodzącego. Jak są założone trójniki i węże do gazu nieodpowiedniej średnicy to może to dawać właśnie taki efekt bo pompa pompuje ale jeśli węże do gazu mają taką samą średnice co węże do nagrzewnicy to płyn w obiegu idzie tą drogą gdzie ma mniejszy opór czyli przez reduktor, zwłaszcza jeśli nagrzewnica będzie trochę przytkana. Przy gazie bardzo często cieknie właśnie na trójnikach którymi instalacja jest wpięta do obiegu w aucie więc to bym sprawdził w pierwszej kolejności. To że poziom na rozgrzanym wzrasta to normalne i właśnie dla tego max poziom nie jest pod korek, ciecz zwiększa objętość pod wpływem temperatury;)

Awatar użytkownika
marcin881
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 05 paź 2015, 13:59
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: marcin881 » 14 sty 2016, 15:12

Tak, ale do tej pory zawsze dobrze grzał, problem pojawił się gdy zaczęło ubywać płynu chłodniczego w zbiorniczku....nie jest do duża ilość ale powoli ubywa,,,,
Przebieg: 265 000
VIN: WAUZZZ4BZXN065615

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 15 sty 2016, 06:32

To w pierwszej kolejności postaraj się zlokalizować wyciek. Możliwe że układ łapie w miejscu wycieku powietrze i nagrzewnica jest zapowietrzona. Warto też przepłukać nagrzewnice wodą pod ciśnieniem a potem octem lub jakimś specyfikiem do płukania chłodnic lub odkamieniaczem do czajników, być może wyciek to tylko zbieg okoliczności z przytkaną nagrzewnicą.

dzuma272727
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 15 cze 2015, 12:03
Lokalizacja: Borne Sulinowo

Post autor: dzuma272727 » 16 sty 2016, 18:10

Wyszło u mnie ze pompa wody cieknie, wymieniam rozrząd zobaczymy co będzie jutro :)

[ Dodano: 2016-01-16, 18:10 ]
Rozrzad wymieniony wszystko wrocilo do normy ;)
dzuma

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 21 lut 2016, 16:48

Podłączę się pod pytanie.
Od jakiegoś czasu mam problem z ubywającym płynem chłodniczym. Pojechałem do 1 mechanika i nic nie znalazł. Po miesiącu znowu ubytek płynu chłodniczego. Średni ubytek to 0,5l na tydzień. Pojechałem do innych mechaników (obwinili trójnik do obiegu parownika). Następnego dnia wróciłem do nich, bo znowu ubyło płynu chłodniczego. Dodali jakiegoś specyfiku, który zmienia barwę płynu chłodniczego po kontakcie z paliwem (podejrzewali uszczelkę lub pęknięty blok). Nie zmieniło zabarwienia. Niestety gdy silnik pracuje robi takie podciśnienie, że zmniejsza się poziom płynu chłodniczego (ciepły ma ok 1cm mniejszy poziom niż zimny). Po odkręceniu korka płyn wybucha jak wulkan. :shock: Strasznie było czuć LPG. Diagnoza - parownik uszkodzony. We środę wymieniłem parownik. Niestety w dalszym ciągu ubywa płyn chłodniczy. Zastanawia mnie, że z prawej rury wydechowej strasznie mocno kopci (na zimnym i ciepłym silniku). Jakieś pomysły, bo już nie mam sił jeździć po mechanikach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja