Wiec tak nagrzewnica zamontowana nowa. Zaczelo grzac ale tylko na luzie, dodaje gazu i robi sie zimne powietrze. Tak wyglada jak by pompa nie byla wydajna, bo obieg jest ale nie taki chyba jaki powinien byc. Rozrzadu nie wymienialem wiec chyba najwyzsza pora. Mam nadzieje ze to bedzie to. Kablem Vag kkl idzie sprawdzic temerature?
[ Dodano: 2016-01-14, 02:57 ]
Mial ktos tak z tym grzaniem
uciekajacy płyn chłodniczy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 15 cze 2015, 12:03
- Lokalizacja: Borne Sulinowo
U mnie podobna sytuacja:
Nagrzewa sie normalnie na 90* i taka temparature trzyma , jednak ogrzane powietrze nie jest gorące, dopiero po dodaniu gazu >2 tys leci gorące takie jak powinno , gdy na jałowym to chwile potem znów leci ciepłe ale nie tak gorące. W czerwcu wymieniany był cały rozrząd wraz z pompą i termostatem firmy INA. Dodam że ubywa mi również płynu chłodniczego oraz jego poziom po rozgrzanym silniku wzrasta około 1cm prosze o rady i pomoc ...
Nagrzewa sie normalnie na 90* i taka temparature trzyma , jednak ogrzane powietrze nie jest gorące, dopiero po dodaniu gazu >2 tys leci gorące takie jak powinno , gdy na jałowym to chwile potem znów leci ciepłe ale nie tak gorące. W czerwcu wymieniany był cały rozrząd wraz z pompą i termostatem firmy INA. Dodam że ubywa mi również płynu chłodniczego oraz jego poziom po rozgrzanym silniku wzrasta około 1cm prosze o rady i pomoc ...
Przebieg: 265 000
VIN: WAUZZZ4BZXN065615
VIN: WAUZZZ4BZXN065615
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Możliwe że to przez gaz a dokładniej sposób wpięcia gazu w instalacje obiegu płynu chłodzącego. Jak są założone trójniki i węże do gazu nieodpowiedniej średnicy to może to dawać właśnie taki efekt bo pompa pompuje ale jeśli węże do gazu mają taką samą średnice co węże do nagrzewnicy to płyn w obiegu idzie tą drogą gdzie ma mniejszy opór czyli przez reduktor, zwłaszcza jeśli nagrzewnica będzie trochę przytkana. Przy gazie bardzo często cieknie właśnie na trójnikach którymi instalacja jest wpięta do obiegu w aucie więc to bym sprawdził w pierwszej kolejności. To że poziom na rozgrzanym wzrasta to normalne i właśnie dla tego max poziom nie jest pod korek, ciecz zwiększa objętość pod wpływem temperatury;)marcin881 pisze:U mnie podobna sytuacja:
Nagrzewa sie normalnie na 90* i taka temparature trzyma , jednak ogrzane powietrze nie jest gorące, dopiero po dodaniu gazu >2 tys leci gorące takie jak powinno , gdy na jałowym to chwile potem znów leci ciepłe ale nie tak gorące. W czerwcu wymieniany był cały rozrząd wraz z pompą i termostatem firmy INA. Dodam że ubywa mi również płynu chłodniczego oraz jego poziom po rozgrzanym silniku wzrasta około 1cm prosze o rady i pomoc ...
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
To w pierwszej kolejności postaraj się zlokalizować wyciek. Możliwe że układ łapie w miejscu wycieku powietrze i nagrzewnica jest zapowietrzona. Warto też przepłukać nagrzewnice wodą pod ciśnieniem a potem octem lub jakimś specyfikiem do płukania chłodnic lub odkamieniaczem do czajników, być może wyciek to tylko zbieg okoliczności z przytkaną nagrzewnicą.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 15 cze 2015, 12:03
- Lokalizacja: Borne Sulinowo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 531
- Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
Podłączę się pod pytanie.
Od jakiegoś czasu mam problem z ubywającym płynem chłodniczym. Pojechałem do 1 mechanika i nic nie znalazł. Po miesiącu znowu ubytek płynu chłodniczego. Średni ubytek to 0,5l na tydzień. Pojechałem do innych mechaników (obwinili trójnik do obiegu parownika). Następnego dnia wróciłem do nich, bo znowu ubyło płynu chłodniczego. Dodali jakiegoś specyfiku, który zmienia barwę płynu chłodniczego po kontakcie z paliwem (podejrzewali uszczelkę lub pęknięty blok). Nie zmieniło zabarwienia. Niestety gdy silnik pracuje robi takie podciśnienie, że zmniejsza się poziom płynu chłodniczego (ciepły ma ok 1cm mniejszy poziom niż zimny). Po odkręceniu korka płyn wybucha jak wulkan. :shock: Strasznie było czuć LPG. Diagnoza - parownik uszkodzony. We środę wymieniłem parownik. Niestety w dalszym ciągu ubywa płyn chłodniczy. Zastanawia mnie, że z prawej rury wydechowej strasznie mocno kopci (na zimnym i ciepłym silniku). Jakieś pomysły, bo już nie mam sił jeździć po mechanikach.
Od jakiegoś czasu mam problem z ubywającym płynem chłodniczym. Pojechałem do 1 mechanika i nic nie znalazł. Po miesiącu znowu ubytek płynu chłodniczego. Średni ubytek to 0,5l na tydzień. Pojechałem do innych mechaników (obwinili trójnik do obiegu parownika). Następnego dnia wróciłem do nich, bo znowu ubyło płynu chłodniczego. Dodali jakiegoś specyfiku, który zmienia barwę płynu chłodniczego po kontakcie z paliwem (podejrzewali uszczelkę lub pęknięty blok). Nie zmieniło zabarwienia. Niestety gdy silnik pracuje robi takie podciśnienie, że zmniejsza się poziom płynu chłodniczego (ciepły ma ok 1cm mniejszy poziom niż zimny). Po odkręceniu korka płyn wybucha jak wulkan. :shock: Strasznie było czuć LPG. Diagnoza - parownik uszkodzony. We środę wymieniłem parownik. Niestety w dalszym ciągu ubywa płyn chłodniczy. Zastanawia mnie, że z prawej rury wydechowej strasznie mocno kopci (na zimnym i ciepłym silniku). Jakieś pomysły, bo już nie mam sił jeździć po mechanikach.