Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Problem z odpaleniem + zegary

Elektryka
ODPOWIEDZ
Przybysz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 20 cze 2013, 22:41
Lokalizacja: mazowsze

Problem z odpaleniem + zegary

Post autor: Przybysz » 15 lut 2016, 17:56

Witam,

mam taki problem mianowicie gdy chce odpalic auto przekrecam na zaplon na kontrolce ladowania wartosc spada do ~10 potem nastepuje "klikniecie" tajemniczego przekaznika pod kolumna i kontrolka wskazuje 12V a zegary "rozswietlaja" się. No i auto nie odpala. Po doladowaniu aku prostownikiem auto odpala normalnie. I dziwne klikniecie ustepuje. Jeszcze jak odpale go to przy nastepnej probie kontrolka pokazuje mi ponad 12V i nie ma najmniejszego problemu. Gdzie może leżeć przyczyna?

Awatar użytkownika
kanar2306
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 218
Rejestracja: 29 lip 2013, 18:46
Imię: Marek
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dingolfing

Post autor: kanar2306 » 15 lut 2016, 21:10

Akumulator albo alternator.Mogą też być winne zaśniedziałe zaciski...

Przybysz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 20 cze 2013, 22:41
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: Przybysz » 15 lut 2016, 22:02

Alternator jest zregenorowany a zaciski sa okej. na drugim akumulatorze sytuacja rowniez sie powtarza.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 15 lut 2016, 23:05

Zdejmujesz osłonę z nad nóg kierowcy i wymacaj który to przekaźnik - stawiam na ten który jest nad zaciskiem 87F/Diesel

Przybysz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 20 cze 2013, 22:41
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: Przybysz » 15 lut 2016, 23:30

bendzji pisze:Zdejmujesz osłonę z nad nóg kierowcy i wymacaj który to przekaźnik - stawiam na ten który jest nad zaciskiem 87F/Diesel
za co jest odpowiedzialny?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 16 lut 2016, 00:08

ok teraz spojrzałem że masz diesla <glupek> w benzynie tam jest przekaźnik od zasilania ECU i pompy paliwa

W twoim 1.9TDI tam jest przekaźnik od świec żarowych. Ok a nie odpala tzn. rozrusznik kręci?

Są jeszcze dwa przekaźniki - w puszcze ECU od zasilania komputera , czujników itd. on daje napięcie na przekaźniki od świeć żarowych a także przekaźnik od pompy spiętrzającej w baku

pozycja nr. 6 w tym uchwycie:
Obrazek

Przybysz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 20 cze 2013, 22:41
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: Przybysz » 04 mar 2016, 11:18

No rozrusznik kreci. dziwi mnie te skoki napiecia no nic powalcze z tym co mi napisales i moze sie uda normalnie odpalac go a nie pod prostownik i dopiero

[ Dodano: 2016-03-04, 11:18 ]
wiec tak problem pozostał.

wymieniłem aku na nowy. przy okazji altek poszedl do regeneracji i wymienilem dwa przekazniki 219 i 202 a skoki napiecia nadal sa.

jakies pomysly?

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 14 mar 2016, 19:57

Skok napięcia a w tym przypadku spadek to normalna sprawa. Wez jakis voltomierz przyłóż do aku i włącz z rana zapłon i zobacz ile jest wtedy woltów:)
Pomogłem? Kliknij

Przybysz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 20 cze 2013, 22:41
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: Przybysz » 15 mar 2016, 14:04

Nie no powiem tak teraz odpala bez problemu takze mozna powiedziec ze juz jest okej, a ladowanie jest takie jak powinno byc. :]

Fazzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 15 mar 2016, 21:51
Lokalizacja: Zbąszyń

Post autor: Fazzi » 15 mar 2016, 22:16

Spadek napięcia po zapłonie to normalna rzecz ponieważ następuje grzanie świec zarowych

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja