Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Filtr odstojnikowy LPG fazy lotnej

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
fan_quattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
Lokalizacja: Puławy

Filtr odstojnikowy LPG fazy lotnej

Post autor: fan_quattro » 10 lut 2016, 08:09

Chciałbym zasięgnąć opinii osób, które miały styczność z filtrami LPG fazy lotnej typu odstojnikowego (Czaja Blaster; Alex Ultra 360 itp.). Oczywiście wkład poliestrowy. Z założenia mają m.in. lepiej odfiltrowywać olej zawarty w gazie i przez to chronić lepiej wtryskiwacze. Czy warto taki założyć zamiast zwykłego jednorazowego? Pzdr

z.daniel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 cze 2014, 01:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: z.daniel » 10 lut 2016, 08:51

ja mam filtr z wkładem włókna szklanego, wymiana co 10.000km, bez kombinowania.
do tego podczas tankowania używam - adapter tankowania z filtrem F 704C - tankuję tylko na ORLEN.
podczas wymiany filtra, jest naprawdę czysto.
Obrazek

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 10 lut 2016, 09:06

Powiem wam, że jeżdziłem różnymi autami na LPG, m.in. BMW, Ford Probe 2.2 Turbo, i obecnie Audi S6........wszystkimi Autami razem zrobiłem grubo ponad 300 tys km. Nie stosowałem żadnego dodatkowego filtra oprócz standardowych (faza lotna i ciekła) i szczerze powiem........akurat z wtryskiwaczami nie miałem nigdy problemów w żadnym z aut ( a były różne- czerwone Valteki, Magic Jety, BFC czerwone, Barracuda).......mało tego.....jeszcze nie słyszałem żeby ktokolwiek miał jakieś problemy z wtryskiwaczami poza rozkalibrowaniem np tandetnych czerwonych Valteków. także o ochronie wtryskwiaczy to raczej panuje jakiś MIT. Bo wtryski przeżyją niejednokrotnie inne elementy silnika, które napewno padną szybciej. Można by się pokusić o stwierdzenie, że taki filtr mniej zanieczyszcza wnętrze reduktora......ale......i tak prędzej w reduktorach padają membrany od wypracowania niż od szlamu, jaki w nim się zbiera. I tak prędzej czy później przyjdzie czas na regenerację i zestaw naprawczy, więc czyszczenie i tak będzie konieczne.
Poza tym gaz sam w sobie jest "suchy", więc pozbywanie się z jego składu, i tak już śladowej ilości olejów czy innych "tłustych zanieczyszczeń" wcale nie musi być takie do końca dobre. Moim zdaniem nabijanie dodatkowej kasy przez producentów LPG to właśnie udziwnianie instalki w przeróżne dodatkowe filtry albo układy lubryfikacji.
Chyba że komuś poprawi to samopoczucie ;) to można stosować

Przem@S

Post autor: Przem@S » 10 lut 2016, 13:17


fan_quattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
Lokalizacja: Puławy

Post autor: fan_quattro » 10 lut 2016, 13:26

piotrek_85 idąc Twoim tokiem myślenia, żadne filtry nie są potrzebne bo gaz jest super czysty a wtryskiwacze się nigdy nie brudzą i nikt nigdy nie czyści ich w myjkach ultradźwiękowych. Nie mówię że nie masz zupełnie racji, ale myślę że to nie jest tylko i wyłącznie wyciąganie kasy. Kiedyś wkłady filtrów to była tylko bibuła- potem pojawił się poliester, włókno szklane itp. i większość ludzi takie teraz stosuje bo są lepsze. Myślę że po coś je jednak wymyślili. Poza tym taki Czaja Blaster kosztuje <30 zł a wkład poliestrowy <10 zł więc tyle co jednorazówka.

[ Dodano: 2016-02-10, 13:26 ]
Przem@S pisze:fan_quattro poczytaj tutaj :)
filtr-lpg-wysokiego-cisnienia-przy-zawo ... t73870.htm
Znam temat i sprawę filtra bo używam takiego, zintegrowanego z końcówką wlewu. Ten filtr to filtr fazy ciekłej i odfiltrowuje jedynie zanieczyszczenia stałe, mechaniczne, przez co mniej zapycha się filtr fazy ciekłej przed reduktorem. Teraz zastanawiam się nad innym niż standardowy (może lepszym) filtrem fazy lotnej pomiędzy reduktorem a wtryskiwaczami.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 10 lut 2016, 14:05

Tankuj tylko na dobrych stacjach, a nie będziesz szukał udziwnień.
motostacja - części samochodowe.

artiice
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 09 lut 2016, 20:37
Lokalizacja: Bukowina Tatrzańska

Post autor: artiice » 10 lut 2016, 23:44

Piotrek_85 Filtr fazy lotnej jest za reduktorem więc mu nic nie pomoże, a jeśli chodzi o wtryski niemówiąca o valtekach bo tego nie można nazwać wtryskami :) dragon, hana/barracuda bardzo nie lubią smoły pogazowej, spotkałem się z przypadkami gdzie wtryski zaczęło kleić i ograniczyło dawkę gazu o i zawory podpalone. Porównując z kosztem wkładu blastera warto się zastanowić. A filtry z odstojnikiem naprawdę spełniają swoją funkcję i są godne polecenia :]

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 11 lut 2016, 07:23

Nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem klejenia wtrysków przy rzetelnym pilnowaniu wymiany filtrów instalacji LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga