Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ALG 2.8 193 KM] Jaki to rodzaj filtra?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

[ALG 2.8 193 KM] Jaki to rodzaj filtra?

Post autor: Killer71 » 08 lut 2016, 13:15

Witajcie, od kilku tygodni mam problem z instalacją LPG. Objaw jest taki, jakby auto dostało w "przeponę". Takie szarpnięcie, jakby zapłon został odcięty na 1 sekundę. Na PB tego nie ma. Wymieniłem filtr fazy ciekłej (w sumie był w miarę czysty). Teraz zmieniam świece, ale chciałbym jeszcze wymienić filtr fazy lotnej, na fotce oznaczony nr 1. Do niego jest dokręcony mapsensor i tu mam problem: czy wymienia się tylko jego wkład, czy muszę kupić cały z aluminiową obudową, a mapsensor przekręcić? Na obudowie tego filtra nie ma żadnych oznaczeń <mysli> Pomożecie?
Moje Kochanie:)

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 08 lut 2016, 13:20

2 to elektrozawór :) filtr jest troszkę wyżej na śrubę chyba 13 a 1 niestety nie wiem na pewno fazy lotnej

fan_quattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
Lokalizacja: Puławy

Post autor: fan_quattro » 08 lut 2016, 13:37

Kolego poszukaj u znanych producentów filtrów i może coś znajdziesz. Tu http://zwmczaja.pl/produkty/filtr-fl01cp/ masz filtr FL01CP z gniazdem pod mapsensor i wkładem poliestrowym- może podejdzie. Mają też wkłady poliestrowe do filtrów fazy lotnej- zobacz wpierw czy twój filtr w ogóle można rozkręcić- większość filtrów tego typu jest nierozbieralnych.

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 08 lut 2016, 14:06

Wielkie dzięki Panowie, zmierzę średnicę i zamawiam:) Powiedzcie mi jeszcze, czy jeśli wymieniłbym wkłady w Valtekach, to muszę je kalibrować? Na czym polega taka kalibracja? Zrobię to sam?
Moje Kochanie:)

Awatar użytkownika
maro_stg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: maro_stg » 09 lut 2016, 22:03

ten objaw to będą właśnie zużyte Valteki, raczej regeneracja nie opłacalna, wymień na coś lepszego
audiczek było wiele a obecnie jest:
Chrysler 300c 5,7 V8 05r

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 10 lut 2016, 08:30

Niunia idzie na sprzedaż, więc nie będę inwestował, ale nie chce komuś pocisnąć auta z takim nieprzyjemnym objawem. Stąd moje pytanie: jak skalibrować Valteki po ich regeneracji? Te, które mam zrobiły 120 tysięcy kilometrów, więc ta firma nie do końca jest taka zła.
Moje Kochanie:)

z.daniel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 cze 2014, 01:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: z.daniel » 10 lut 2016, 08:45

jedź do kogoś, gdzie masz najbliżej, niech Ci to nastroi.
tu masz mapę zakładów polecanych, wybierz sobie kogoś na Śląsku i tam podjedź:
https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... IC2L-6Xbks

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 11 lut 2016, 12:53

Najbliżej mam w Tychach, dzwoniłem tam i powiedziano mi, że jeśli kupię nowe listwy to nie ma potrzeby kalibracji ponieważ one są skalibrowane. Prawda to? Kalibrację skoku tłoczka przeprowadza się tylko i wyłącznie po regeneracji. Znalazłem LISTWY po 85 zł za sztukę - pytanie do Was: czy faktycznie nie muszę ich kalibrować :shock:
Moje Kochanie:)

z.daniel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 cze 2014, 01:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: z.daniel » 11 lut 2016, 17:55

to co podałeś ... valteki wrzuć do kosza.
mimo to:

oczywiście, że trzeba stroić!
co z tego, że listwy są skalibrowane fabrycznie, jeśli mapa lpg w sterowniku jest rozjechana?
mnożnik nie ten?
dysze nie takie?

swoją drogą będę miał AC W01 BFC po właśnie fabrycznej kalibracji w przyszłym tygodniu, mogę Ci odsprzedać. będziesz miał 100% pewność co do nich.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja