Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

transplantacja narządów w bloku. da rade?

Elektryka
ODPOWIEDZ
dawka7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 12 lis 2014, 15:43
Lokalizacja: Poznań

transplantacja narządów w bloku. da rade?

Post autor: dawka7 » 02 lis 2015, 21:18

Jako że jestem szczęśliwym posiadaczem 3 audi już w domu, wszystkie a6 c5 :) zacząłem kombinować... niestety jedna musi iść na rozbiórkę.
Ta którą jeżdżę ma dość duże wyposażenie jednak chciało by się więcej:) chce dołożyć za jednym razem kierownicę z multifunkcją i podgrzewaniem, el. kolumnę kierowniczą, oraz navi RNS-D.

do rzeczy.
Obecnie mam: Audi A6 C5 1999 Avant, 2.5 TDI AFB, tiptronic, FWD, solardach, webasto z pilotem, skórzane fotele z pełną elektryką oraz pamięcią, xenony, klima dwustrefowa, grzane fotele przód i tył, Bose, mała navi w fis, zmieniarka, zegary VDO z analogowym zegarkiem, tempomat, komputer pokładowy, fotochrom w lusterku wewnętrznym

dawca: Audi A6 C5 limuzyna, 2.5 TDI AFB,tiptronic, quattro, skórzane fotele z pełną elektryką oraz pamięcią, xeonony, klima dwustrefowa, grzane fotele przód, duża navi RNS-D, zmieniarka, TV, zegary z elektronicznym zegarkiem, tempomat, komputer pokładowy, 'czujnik ciśnienia w oponach??? ', el. regulowana kolumna kierownicy, kierownica multifunkcyjna 4 ramienna z podgrzewaniem,

--------------------------------
chce podjąć próbę przełożenia RNS-D, (ale nie na skróty z zamiennikiem anteny GPS w schowku oraz kablem przejściówką? i czymś co przerobi szyne CAN radia) kierownice oraz el. kolumne kierowniczą.

pytanie
1) czy myślicie że da rade wyizolować Ten fragment wiązki który odpowiada za te w/w elektrykę?
2) czy przekładka licznika jest plug&play jeżeli chodzi o wtyczki, poza wtyczkami dodatkowymi które będą w liczniku z el. zegarkiem i koniecznością pewnie kodowania immo?
3) jak sprawdzić czy dawca ma czujniki ciśnienia w oponach>? czy jest realna szansa na przełożenie tego układu? pytam realna bo wiem że jak sie człowiek uprze da rade wszystko co udowodnili koledzy z forum zakładający kierownice od nowego RS6 :)
4) czy dobrze rozumiem ze fabryczna TV i tak nie będzie chodzić bo nie ma dekodera DVB-T? jest to tuner: 4d0919146, ale z tego co czytałem idzie podłączyć pod niego takowy, wtedy nie instaluje fabrycznej anteny tylko jakąś ukrytą w bagażniku?>?
5) z tego co widzę ma wyjście chinch na AV więc idzie podłączyć jakiś dvd pytanie czy warto? czy lepiej jakoś bezpośrednio omijając TV, a zachowując zmieniarkę da się podłączyć DVD?
6)czy w związku z tym że kierownica ma podgrzewanie, a muszę ją jakoś podłączyć pod sterownik klimatrnica (podgrzewanie kiery chodzi po włączeniu ogrzewania fotela na min. 1) - musze wymienić tenże sterownik na sztukę z dawcy ? - wtedy pojawia się znów problem wtyczek :(
7) w dawcy antena GPS jest okrągła na klapę, ja mam płetwe z batem, wiem ze będzie trzeba ciągnąc kabel antenowy przez cały samochód(idzie jakoś środkowym tunelem?>?) , pytania czy antena mus być też zmieniana ale na jakąś z Avanta?
8) co jeszcze może mnie zaskoczyć? :D


dzięki za cenne wskazówki!

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 lis 2015, 22:51

AD.1 Na pewno będziesz musiał wytargać wiązkę z deski w całości , porozcinać taśmę ( dużo babrania z czarną smolista mazią ) , z doświadczenia powiem że najlepiej wypiąć z wtyczek interesujące cię kabelki i wtedy wyplatać ( przydatna ELSA ze schematami ) , wiązka z podłogi z reguły nie jest tak mocno spleciona i łatwo rozdzielić pojedyncze pasma z danych wtyczek. Ale musisz wiedzieć co i czego szukasz.

AD.2 czeka cie przepinanie paru pinów między wtyczkami - temat opisany na forum , z dawcy weźmiesz szarą wtyczkę z wiązką itd.

AD.6 dokładałem podgrzewaną kierownicę , wpinasz tylko jeden dodatkowy pin we wtyczkę od regulacji ogrzewania , jest tam jedno wolne miejsce:
Obrazek

będziesz musiał przełożyć taśmę ( do grzanej jest specyficzna ) i dołożyć parę wtyczek , przekaźnik itd


Co RNS-D - z dawcy weźmiesz wszystko , Tuner TMC i będzię na FIS wyświetlać

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Re: transplantacja narządów w bloku. da rade?

Post autor: kot919 » 03 lis 2015, 09:57

dawka7 pisze:chce podjąć próbę przełożenia RNS-D, (ale nie na skróty z zamiennikiem anteny GPS w schowku oraz kablem przejściówką? i czymś co przerobi szyne CAN radia) kierownice oraz el. kolumne kierowniczą.
Po pierwsze sprawdź czy samochody zgadzają się kolorem wnętrza co by później nie było szukania na gwałt - zazwyczaj znalezione na prędko części są zdecydowanie za drogie <okok>
dawka7 pisze:1) czy myślicie że da rade wyizolować Ten fragment wiązki który odpowiada za te w/w elektrykę?
Generalnie tak jak napisał Kolega bendzji cała wiązka jest powiązana taśmą z 'meszkiem'. Składa się ona co prawda z kilku gotowych wiązek, jednakże czas wyplatania jest masakryczny - i fakt wszystko się klei. Lepiej odciąć interesujące Cię wtyczki i dorobić do nich niezbędne okablowanie.
dawka7 pisze:2) czy przekładka licznika jest plug&play jeżeli chodzi o wtyczki, poza wtyczkami dodatkowymi które będą w liczniku z el. zegarkiem i koniecznością pewnie kodowania immo?
Nie napisałeś z którego roku jest dawca, więc ciężko stwierdzić różnice w podłączeniu oraz immo.
dawka7 pisze:3) jak sprawdzić czy dawca ma czujniki ciśnienia w oponach>? czy jest realna szansa na przełożenie tego układu? pytam realna bo wiem że jak sie człowiek uprze da rade wszystko co udowodnili koledzy z forum zakładający kierownice od nowego RS6 :)
Pewnie najszybciej będzie sprawdzić VAGiem :) ... co do przekładki - cóż moduł, wiązki do anten kół, same czujniki w kołach, wiązka do licznika. Czy to dużo pracy czy mało nie wiem, bo sam nie przekładałem.
Czy ten system nie wychodził przypadkiem tylko w allroadach?
dawka7 pisze:4) czy dobrze rozumiem ze fabryczna TV i tak nie będzie chodzić bo nie ma dekodera DVB-T? jest to tuner: 4d0919146, ale z tego co czytałem idzie podłączyć pod niego takowy, wtedy nie instaluje fabrycznej anteny tylko jakąś ukrytą w bagażniku?>?
W Polsce zaprzestano nadawania sygnału analogowego, tak więc poza 'kaszą' nic nie odbierzesz. Fakt można podpiąć pod niego inne urządzenia (kamera cofania, tuner cyfrowy), jednakże wydaje mi się że skoro i tak musisz takowy zakupić, to pewnie będziesz w stanie znaleźć taki który przypasuje P&P pod RNS-D.
dawka7 pisze:5) z tego co widzę ma wyjście chinch na AV więc idzie podłączyć jakiś dvd pytanie czy warto? czy lepiej jakoś bezpośrednio omijając TV, a zachowując zmieniarkę da się podłączyć DVD?
Moim zdaniem lepiej ominąć ori Tuner. Co do zmieniarki CD to komunikuje się ona na innym okablowaniu jak Tuner tak więc z tym nie bedzie problemu.
dawka7 pisze:6)czy w związku z tym że kierownica ma podgrzewanie, a muszę ją jakoś podłączyć pod sterownik klimatrnica (podgrzewanie kiery chodzi po włączeniu ogrzewania fotela na min. 1) - musze wymienić tenże sterownik na sztukę z dawcy ? - wtedy pojawia się znów problem wtyczek :(
Na to pytanie odpowiedział już Kolega bendzji <okok>
dawka7 pisze:7) w dawcy antena GPS jest okrągła na klapę, ja mam płetwe z batem, wiem ze będzie trzeba ciągnąc kabel antenowy przez cały samochód(idzie jakoś środkowym tunelem?>?) , pytania czy antena mus być też zmieniana ale na jakąś z Avanta?
Moim zdaniem ciągnięcie anteny to strata czasu - umieszczasz antenę gdzieś za schowkiem i działa dokładnie tak samo. Pomijam fakt, że taka antena kosztuje 20zł a nie ponad 100zł. Dodatkowo ori ma specjalne wtyczki, które mogą uprzykrzyć Ci życie.
Na takiej antenie nie tracisz na jakości pozycji itp. przynajmniej ja nie zauważyłem <okok>
dawka7 pisze:8) co jeszcze może mnie zaskoczyć? :D
Po pierwsze zanim zaczniesz rozbierać musisz koniecznie zaopatrzyć się w Else i Etkę - bez tego na bank coś ułamiesz - a z doświadczenia wiem, że najmniejsze plastiki kosztują najwięcej.

Przy przeróbkach instalacji elektrycznej przyłóż się do zabezpieczania miejsc lutowania. Najmniejsze zwarcie może spowodować pożar, a tak doposażonego samochodu nie chciałbyś stracić :).

Zanim zaczniesz przekładać, sprawdź czy wszystkie urządzenia działają - co by się niepotrzebnie nie narobić.

Będziesz potrzebował VAGa aby wszystko później po kodować <okok>

dawka7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 12 lis 2014, 15:43
Lokalizacja: Poznań

Post autor: dawka7 » 26 gru 2015, 19:09

dzięki za wszystkie odpowiedzi. troche czasu minęło, ale z braku wolnego nie było kiedy zabrać się za te operacje.
Przy okazji świąt, po przeczytaniu ton dokumentów i schematów zaczynam zabierać się za wszystko. na pierwszy ogień, kierownica z el regulowaną kolumną.
1)Pierwszy problem, sterownik el regulowanej kolumny 4D0 909 611 znajduje się pod schowkiem nad nogami pasażera, da się przeciągnąć do niego kabel bez ściągania deski?

pozdrawiam! i wesołych świąt! :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 26 gru 2015, 23:30

da się ale łatwiej dołem po ścianie grodziowej , albo za radio i za licznikiem

dawka7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 12 lis 2014, 15:43
Lokalizacja: Poznań

Post autor: dawka7 » 06 lut 2016, 20:39

bendzji pisze: przydatna ELSA ze schematami ) , wiązka z podłogi z reguły nie jest tak mocno spleciona i łatwo rozdzielić pojedyncze pasma z danych wtyczek. Ale musisz wiedzieć co i czego szukasz.

Mama elsa wszystko ładnie chodzi nawet po polsku, instrukcje montażu demontażu poszczególnych plastików i innych bajerów jednak przy próbie wejście w schematy elektryczne pojawia się problem, podpowiecie o co chodzi>?

w j. Polskim wiadomo nie ma schematów
Obrazek

po przełączeniu na niemiecki lub angielski
Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 06 lut 2016, 21:05

svg viewer zainstalowany?

dawka7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 12 lis 2014, 15:43
Lokalizacja: Poznań

Post autor: dawka7 » 06 lut 2016, 22:54

tak zainstalowany, mam windows 10 x64 nie wiem czy to moze być przyczyną?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 06 lut 2016, 23:02

tak myślę że jakiś problem z dostępem do bazy , ja mam na win7 w Virtualnej maszynie XP i wszystko działa

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja