Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BLB 2.0 140 KM] Nierówna praca silnika oraz dzwiny świst p

Silniki wysokoprężne
kondziu28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 03 lut 2016, 12:47
Lokalizacja: Oława

[ BLB 2.0 140 KM] Nierówna praca silnika oraz dzwiny świst p

Post autor: kondziu28 » 03 lut 2016, 20:34

Witam, zakupiłem nie dawno Audi A6 2.0 tdi i już zaczynają się problemy :(
Wymieniłem Sprzęgiełko Alternatora bo świerzgotało problem mial ustać, a tu nadal silnik nie pracuje równo zwłaszcza gdy jest zimny i przy przyspieszaniu slychać dzwiny świst tylko jak wcisne pedał gazu. Jeden mechanik mówił, że już pompowtryski siadają oraz slyszy luz na wałkach itp, dlatego nie równo pracuje, a drugi, że powietrze dodaje się do EGR i może być taki świst przy przyspieszaniu.. Pomocy! Mieliscie takie problemy? Z góry dzięki. Pozdrawiam

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 03 lut 2016, 22:48

Mi świstało bo miałem przedmuchy spalin w miejscu mocowania turbiny.
Nierównej pracy pozbyłem się ustawiając syncro rozrządu na 0,0 oraz wyczyściłem EGR i kolektor ssący (tam są metalowe klapy).

kondziu28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 03 lut 2016, 12:47
Lokalizacja: Oława

Post autor: kondziu28 » 04 lut 2016, 11:50

I powiadasz, że po tych operacjach wszystko było ok?
Dzięki za radę :)

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 04 lut 2016, 15:23

Nie było - jest super.
W kolektorze ssącym sa takie metalowe klapy i myslę, że one mają duży wpływ na szarpanie. Dobrze zrobilem wykrecając go. Wcześniej kup sobie uszczelki.
Jak wyjmiesz klapę gaszącą (ona jest sterowana elektrycznie) to odkręć dekielek i zobacz w jakim stanie są zębatki. Ja miałem szczęście bo EGR i klapę gasząca wymienili wcześniej w salonie.
A tu masz piękny film jak to rozebrać:

kondziu28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 03 lut 2016, 12:47
Lokalizacja: Oława

Post autor: kondziu28 » 04 lut 2016, 20:47

Dzięki wielkie, nie wiem czy sam się podejmę, aby to rozebrać żeby czegoś nie spiepszyć ale napewno powiem to mechanikowi :)

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 04 lut 2016, 21:11

A co tu można zepsuć? Jedynie jak składasz nie dokręcaj za mocno śrub.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja