4.2 nierówna praca silnika i strzelanie w rure :D
Ja najpierw bym zdjął pokrywę i sprawdził to co opisałem, jeśli by się nie zgadzało to masz przyczynę przestawione wałki a czujnik położenia hala jest na wałku ssącym i dla tego masz ten błąd jeśli nie i tam by było wszystko ok to wtedy bym się wziął za ściągnięcie przodu i kombinował z poprawnym ustawieniem rozrządu bo z tego co wyczytałem w temacie to miałeś tam problem ze wstępnym napięciem paska przed puszczeniem pneumatycznego napinacza może i też w tym tkwi problem.
Powodzenia życzę.
Powodzenia życzę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 124
- Rejestracja: 08 sty 2014, 12:15
- Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
Nie wymienialem zaworkow olejowych. Ale wątpię ze to one
[ Dodano: 2015-02-20, 12:51 ]
wracam po małej przerwie. Wymieniłem dzisiaj sonde którą mi tam wywalało wcześniej. Autko jedzie duzo lepiej wręcz idealnie ale... nieraz jak odpale słychać terkotanie po prawej stronie czyli na rzędzie 1 cylindrów. Czytałem też troche o tym i może zmiana oleju na lepszy pomoże. To niedługo a moje pytanie odnośnie tych wałków rozrządu ponieważ wywala mi kod usterki : P1519 - Rząd pierwszy wadliwe działanie regulacji wałka rozrządu.
P1340 - czujnik położenia wałka rozrządu (G40) / czujnik prędkosći obrotowej silnika(G28) nieprawidłowa korelacja.
Jaka regulacja? co tam regulują tą pracę ? Nie wiem czy jest to powiązane ale właśnie przy odpaleniu auta jak nie ma tego terkotania to autko chodzi dobrze a jak terkocze to bywa tak że obroty zaczynają falować i łapie błąd... Podczas jazdy testowej dzisiaj nic się nie działo tylko i wyłącznie przy odpalaniu i po chwili jak rusze wyskakują błędy i też nie zawsze
[ Dodano: 2015-02-21, 17:33 ]
hallo
[ Dodano: 2015-02-20, 12:51 ]
wracam po małej przerwie. Wymieniłem dzisiaj sonde którą mi tam wywalało wcześniej. Autko jedzie duzo lepiej wręcz idealnie ale... nieraz jak odpale słychać terkotanie po prawej stronie czyli na rzędzie 1 cylindrów. Czytałem też troche o tym i może zmiana oleju na lepszy pomoże. To niedługo a moje pytanie odnośnie tych wałków rozrządu ponieważ wywala mi kod usterki : P1519 - Rząd pierwszy wadliwe działanie regulacji wałka rozrządu.
P1340 - czujnik położenia wałka rozrządu (G40) / czujnik prędkosći obrotowej silnika(G28) nieprawidłowa korelacja.
Jaka regulacja? co tam regulują tą pracę ? Nie wiem czy jest to powiązane ale właśnie przy odpaleniu auta jak nie ma tego terkotania to autko chodzi dobrze a jak terkocze to bywa tak że obroty zaczynają falować i łapie błąd... Podczas jazdy testowej dzisiaj nic się nie działo tylko i wyłącznie przy odpalaniu i po chwili jak rusze wyskakują błędy i też nie zawsze
[ Dodano: 2015-02-21, 17:33 ]
hallo
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
spuściłem dziś olej i ściągnełem miskę olejową co się okazało na dnie miski leżą kawałki plastiku, kolor taki właśnie jak są te ślizgi od napinacza łańcucha. Zdjąłem dekiel od strony pasażera górny widze cały jest ale nie wiadomo jak na dole... Widać już wiadomo skąd moje problemy z tym autem. Pytanie jak teraz to rozebrać? rozrząd na blokady założe. Ten napinacz aby wyjąć musze zwalić wałki tak? jakieś porady jak to po kolei zrobić ? zamówie na allegro zestaw łańcuch z napinaczem
[ Dodano: 2015-04-02, 20:13 ]
Zdemontowane wszystko. Jednak trzeba bglo walki odkręcić i wyjac razem z napinaczem. Wiec tak jak przypuszczalem dodolnego slizgu w ogóle nie ma. Lancuch wytarl rowki w blaszce... nie wiem czy sie cieszyc ale mysle ze jak to zrobie bede mial spokoj z tym zaplonem
[ Dodano: 2015-04-10, 19:35 ]
Problem rozwiazany. auto chodzi jak trzeba. Nie ma zadnych drgan i błędów. Przyczyna tego rozjazdu od samego poczatku byl wylamany slizg na głowicy 1-4. Pozdrawiam i dzieki za pomoc
[ Dodano: 2015-04-02, 20:13 ]
Zdemontowane wszystko. Jednak trzeba bglo walki odkręcić i wyjac razem z napinaczem. Wiec tak jak przypuszczalem dodolnego slizgu w ogóle nie ma. Lancuch wytarl rowki w blaszce... nie wiem czy sie cieszyc ale mysle ze jak to zrobie bede mial spokoj z tym zaplonem
[ Dodano: 2015-04-10, 19:35 ]
Problem rozwiazany. auto chodzi jak trzeba. Nie ma zadnych drgan i błędów. Przyczyna tego rozjazdu od samego poczatku byl wylamany slizg na głowicy 1-4. Pozdrawiam i dzieki za pomoc
Odkopię trochę temat...
Na początku miałem delikatne drgania na wolnych (bez wypadania zapłonów) i poranne tyrkolenie z pod dekla(napinacz), logi 90 93 coś z grubsza bo dokładnie nie pamietam -12 -4 - czyli rozjazd.
Wymieniłem napinacz który miał pęknięty ślizg oraz cały rozrząd. Rozrząd złożony na blokadach (wału i wałków), szczelina od tłumika drgań 5mm, oba dekle w górę znaki na wałkach oraz liczba łączeń łańcucha pomiędzy wałkami się zgadza.
Złożyłem i nadal pluje -15 -7 z tym ,że teraz mam notoryczne wypadanie zapłonów na głowicy w której wymieniałem hydronapinacz cyl 1,2,3,4 (sprawdziłem już dwa napinacze - chinola i ori na obydwu ta sama sytuacja), cewki podmieniałem , świece również.
Kompresja sprawdzona, jest ok - tylko na jednym cylindrze ciut dłużej dobija.
Jakieś sugestie?
Na początku miałem delikatne drgania na wolnych (bez wypadania zapłonów) i poranne tyrkolenie z pod dekla(napinacz), logi 90 93 coś z grubsza bo dokładnie nie pamietam -12 -4 - czyli rozjazd.
Wymieniłem napinacz który miał pęknięty ślizg oraz cały rozrząd. Rozrząd złożony na blokadach (wału i wałków), szczelina od tłumika drgań 5mm, oba dekle w górę znaki na wałkach oraz liczba łączeń łańcucha pomiędzy wałkami się zgadza.
Złożyłem i nadal pluje -15 -7 z tym ,że teraz mam notoryczne wypadanie zapłonów na głowicy w której wymieniałem hydronapinacz cyl 1,2,3,4 (sprawdziłem już dwa napinacze - chinola i ori na obydwu ta sama sytuacja), cewki podmieniałem , świece również.
Kompresja sprawdzona, jest ok - tylko na jednym cylindrze ciut dłużej dobija.
Jakieś sugestie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 19 lip 2015, 22:11
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Może masz łańcuchy wyciagnięte. U mnie był łańcuch wyciągnięty i nawet po wymianie napinacza dalej było +16 lub -16 zależy jak się ogniwko przestawiło na zębatce w jedną lub w drugą. Ogólnie jak jest rozrząd dobrze złożony to ma być na 0 +/- 1. Może robisz coś w nieodpowiedniej kolejności i jakieś buły Ci wychodzą a wiem że się da, wystarczy rolkę źle napiąć i dupa a jest tam chyba 6 czy 8 Nm o ile dobrze pamiętam. Blokady są na wałkach wydechowych a czujniki na ssących więc coż innego może być albo źle w złej kolejności coś zrobione przy rozrządzie bo jadą Ci obie na - albo łańcuchy takie moje zdanie. Za mocno napinasz rolkę i Ci przeciąga wałki jak puścisz napinacz hydrauliczny w tą stronę na - bo cóż innego. A takie jakbyś miał 0 i -8 to prawie nie czuć a napewno zapłon nie wypada bo na 0 i + - 16 nie wypadały.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga