Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

4.2 nierówna praca silnika i strzelanie w rure :D

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
sobe5251
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2014, 20:38
Lokalizacja: Myślibórz

Post autor: sobe5251 » 13 sty 2015, 19:30

Ja najpierw bym zdjął pokrywę i sprawdził to co opisałem, jeśli by się nie zgadzało to masz przyczynę przestawione wałki a czujnik położenia hala jest na wałku ssącym i dla tego masz ten błąd jeśli nie i tam by było wszystko ok to wtedy bym się wziął za ściągnięcie przodu i kombinował z poprawnym ustawieniem rozrządu bo z tego co wyczytałem w temacie to miałeś tam problem ze wstępnym napięciem paska przed puszczeniem pneumatycznego napinacza może i też w tym tkwi problem.
Powodzenia życzę.

Pedross86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 07 gru 2013, 12:27
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pedross86 » 20 sty 2015, 15:44

Pytanko takie bo sadze ze to ten napinacz lancucha fazator jest zepsuty bo przy odpalaniu slychac jak wlasnie z tej strony od pasazera halasuje i po chwili czisza bo tam dostanie oleju. Pytanko takie jakie oznaczenia ma moj silnik? Chcialbym sprawdzic jak to cenowo wyglada nowe czesci i uzywane...

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 20 sty 2015, 15:50

Odpowiedź na swoje pytanie znajdziesz w książce serwisowej, albo wlepce we wnęce koła zapasowego.

Obrazek

W tym przypadku jest to BKH

michalwruszak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 124
Rejestracja: 08 sty 2014, 12:15
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: michalwruszak » 20 sty 2015, 15:54

Zaworki olejowe kolego wymianiałeś - te co są pod kolektorem ssącym ?

Pedross86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 07 gru 2013, 12:27
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pedross86 » 21 lut 2015, 17:33

Nie wymienialem zaworkow olejowych. Ale wątpię ze to one

[ Dodano: 2015-02-20, 12:51 ]
wracam po małej przerwie. Wymieniłem dzisiaj sonde którą mi tam wywalało wcześniej. Autko jedzie duzo lepiej wręcz idealnie ale... nieraz jak odpale słychać terkotanie po prawej stronie czyli na rzędzie 1 cylindrów. Czytałem też troche o tym i może zmiana oleju na lepszy pomoże. To niedługo a moje pytanie odnośnie tych wałków rozrządu ponieważ wywala mi kod usterki : P1519 - Rząd pierwszy wadliwe działanie regulacji wałka rozrządu.
P1340 - czujnik położenia wałka rozrządu (G40) / czujnik prędkosći obrotowej silnika(G28) nieprawidłowa korelacja.

Jaka regulacja? co tam regulują tą pracę ? Nie wiem czy jest to powiązane ale właśnie przy odpaleniu auta jak nie ma tego terkotania to autko chodzi dobrze a jak terkocze to bywa tak że obroty zaczynają falować i łapie błąd... Podczas jazdy testowej dzisiaj nic się nie działo tylko i wyłącznie przy odpalaniu i po chwili jak rusze wyskakują błędy i też nie zawsze

[ Dodano: 2015-02-21, 17:33 ]
hallo <lol>

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 21 lut 2015, 18:58

Pedross86 pisze:Jaka regulacja?
No przecież masz zmienne fazy rozrządu.

Zamień miejscami G40 z G163 i zobacz czy błąd się przeniesie na drugą głowicę czy nie. Jeśli się przeniesie to masz winnego.
motostacja - części samochodowe.

Pedross86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 07 gru 2013, 12:27
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pedross86 » 10 kwie 2015, 19:35

spuściłem dziś olej i ściągnełem miskę olejową co się okazało na dnie miski leżą kawałki plastiku, kolor taki właśnie jak są te ślizgi od napinacza łańcucha. Zdjąłem dekiel od strony pasażera górny widze cały jest ale nie wiadomo jak na dole... Widać już wiadomo skąd moje problemy z tym autem. Pytanie jak teraz to rozebrać? rozrząd na blokady założe. Ten napinacz aby wyjąć musze zwalić wałki tak? jakieś porady jak to po kolei zrobić ? zamówie na allegro zestaw łańcuch z napinaczem

[ Dodano: 2015-04-02, 20:13 ]
Zdemontowane wszystko. Jednak trzeba bglo walki odkręcić i wyjac razem z napinaczem. Wiec tak jak przypuszczalem dodolnego slizgu w ogóle nie ma. Lancuch wytarl rowki w blaszce... nie wiem czy sie cieszyc ale mysle ze jak to zrobie bede mial spokoj z tym zaplonem

[ Dodano: 2015-04-10, 19:35 ]
Problem rozwiazany. auto chodzi jak trzeba. Nie ma zadnych drgan i błędów. Przyczyna tego rozjazdu od samego poczatku byl wylamany slizg na głowicy 1-4. Pozdrawiam i dzieki za pomoc

Sszwagier
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 08 wrz 2015, 19:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Sszwagier » 30 sty 2016, 23:13

Odkopię trochę temat...

Na początku miałem delikatne drgania na wolnych (bez wypadania zapłonów) i poranne tyrkolenie z pod dekla(napinacz), logi 90 93 coś z grubsza bo dokładnie nie pamietam -12 -4 - czyli rozjazd.

Wymieniłem napinacz który miał pęknięty ślizg oraz cały rozrząd. Rozrząd złożony na blokadach (wału i wałków), szczelina od tłumika drgań 5mm, oba dekle w górę znaki na wałkach oraz liczba łączeń łańcucha pomiędzy wałkami się zgadza.

Złożyłem i nadal pluje -15 -7 z tym ,że teraz mam notoryczne wypadanie zapłonów na głowicy w której wymieniałem hydronapinacz cyl 1,2,3,4 (sprawdziłem już dwa napinacze - chinola i ori na obydwu ta sama sytuacja), cewki podmieniałem , świece również.

Kompresja sprawdzona, jest ok - tylko na jednym cylindrze ciut dłużej dobija.

Jakieś sugestie?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 31 sty 2016, 10:53

Opcje są dwie:
- chinczyk nie daje rady (rozumiem, że podkładka nowa poszła pod niego?)
- rozrząd się rozjechał przy dokręcaniu kół na wałkach
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Gość.

Post autor: Gość. » 31 sty 2016, 12:39

A co za chińczyk był? skad kupiony??

Sszwagier
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 08 wrz 2015, 19:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Sszwagier » 31 sty 2016, 12:49

Chińczyk z allegro klasycznie, ale pisałem ,że również podmieniłem na oryginał z innego samochodu i ta sama sytuacja.

Na założonych blokadach nie ma prawa się nic przestawić podczas dokręcania kół na wałkach, więc też odpada... Nie mogę za nic dojść skąd się wzięło to wypadanie zapłonów.

Radek.Ostrowiec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 19 lip 2015, 22:11
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: Radek.Ostrowiec » 31 sty 2016, 19:54

Może masz łańcuchy wyciagnięte. U mnie był łańcuch wyciągnięty i nawet po wymianie napinacza dalej było +16 lub -16 zależy jak się ogniwko przestawiło na zębatce w jedną lub w drugą. Ogólnie jak jest rozrząd dobrze złożony to ma być na 0 +/- 1. Może robisz coś w nieodpowiedniej kolejności i jakieś buły Ci wychodzą a wiem że się da, wystarczy rolkę źle napiąć i dupa a jest tam chyba 6 czy 8 Nm o ile dobrze pamiętam. Blokady są na wałkach wydechowych a czujniki na ssących więc coż innego może być albo źle w złej kolejności coś zrobione przy rozrządzie bo jadą Ci obie na - albo łańcuchy takie moje zdanie. Za mocno napinasz rolkę i Ci przeciąga wałki jak puścisz napinacz hydrauliczny w tą stronę na - bo cóż innego. A takie jakbyś miał 0 i -8 to prawie nie czuć a napewno zapłon nie wypada bo na 0 i + - 16 nie wypadały.

kuki_wml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 07 lis 2015, 06:55
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: kuki_wml » 01 lut 2016, 19:13

U mnie Chińczyki zrobily już 6tys km i maja się dobrze ale też mam rozjazd -2 -8 ale nie che mi się szukać przyczyny...
Silnik ciągnie 272g/s powietrza więc moc jest to temat rozjazdu olalem

Gość.

Post autor: Gość. » 01 lut 2016, 19:29

kuki_wml pisze:ale też mam rozjazd -2 -8 ale nie che mi się szukać przyczyny...
Jest mozliwe że to wina samego chińczyka-kolega miał takie rozjazdy i wywalił na rzecz OE i parametry wróciły do normy i moc tez sie poprawiła :)

Sszwagier
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 08 wrz 2015, 19:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Sszwagier » 01 lut 2016, 22:08

Ustawię rozrząd raz jeszcze zgodnie z serwisówką, jak to nic nie da to wymienię jeszcze łańcuchy i dam znać czy coś pomogło...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga