[A6 C5] maz pod korkiem wlewu oleju
oprócz tego wymień olej na coś porządnego. z lepszymi parametrami, np.:
Shell Helix Ultra 5W40
(olej półsyntetyczny (GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 79,1cSt; indeks lepkości 168; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 11,7; Noack - 6,8%; HTHS - 3,7)
Jak czytać dane: (w dużym uproszczeniu):
- baza: MIN (mineralna, II grupa), HC (mineralna po hydrokrakingu, grupa III), GTL (najnowocześniejszy HC, grupa III), PAO (polialfaolefiny, grupa IV), EST (estry, grupa V)
- lepkość kinetyczna - im wyższa tym lepiej dla ochrony silnika (w granicach dla danego stylu użytkowania auta i danego silnika)
- indeks lepkości - im wyższy tym lepiej
- temperatura płynięcia - im niższa tym lepiej
- TBN - im wyższy tym lepiej - powyżej 8,0 dobrze, powyżej 10,0 bardzo dobrze (wpływ na czystość silnika)
- Noack - im niższy tym lepiej, poniżej 10% dobrze, poniżej 8% bardzo dobrze
- HTHS - powyżej 3,5mPa/s dobrze, powyżej 4,0mPa/s bardzo dobrze
źródło: http://kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?f=35&t=20823
Shell Helix Ultra 5W40
(olej półsyntetyczny (GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 79,1cSt; indeks lepkości 168; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 11,7; Noack - 6,8%; HTHS - 3,7)
Jak czytać dane: (w dużym uproszczeniu):
- baza: MIN (mineralna, II grupa), HC (mineralna po hydrokrakingu, grupa III), GTL (najnowocześniejszy HC, grupa III), PAO (polialfaolefiny, grupa IV), EST (estry, grupa V)
- lepkość kinetyczna - im wyższa tym lepiej dla ochrony silnika (w granicach dla danego stylu użytkowania auta i danego silnika)
- indeks lepkości - im wyższy tym lepiej
- temperatura płynięcia - im niższa tym lepiej
- TBN - im wyższy tym lepiej - powyżej 8,0 dobrze, powyżej 10,0 bardzo dobrze (wpływ na czystość silnika)
- Noack - im niższy tym lepiej, poniżej 10% dobrze, poniżej 8% bardzo dobrze
- HTHS - powyżej 3,5mPa/s dobrze, powyżej 4,0mPa/s bardzo dobrze
źródło: http://kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?f=35&t=20823
oto przyczyna601s pisze:Czy może mi ktoś podać przyczynę tego majonezu?
silnik jest niedogrzany i wilgoć nie ma możliwości odparowac z silnika. To tak po krótce. Gdybyś zaczął robić dłuższe przebiegi wówczas tego nie będzie.601s pisze:auto jest używane tylko po mieście, na krótkich odcinkach, 5 km w jedną stronę do pracy i spowrotem 5 km
Inną z tych przyczyn będzie uszkodzony termostat (non stop otwarty). W tm przypadku również wystąpi niedogrzanie silnika.
Tak jak koledzy pisali wcześniej. Posprawdzaj odmy czy nie są juz zapchane i staraj się robic większe przebiegi. W przeciwnym razie przy tak małych przebiegach tak będzie się działo.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2016, 12:19 przez adamuus, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
- Lokalizacja: Puławy
Tak jak koledzy wyżej radzą, dobrze jest przejść na jakiś lepszy olej. Dużo osób używa i chwali Liqui Molly, Valvoline lub Motul (to dobre oleje za rozsądną cenę). Oczywiście dobrze jest wybrać spośród nich prawdziwy, pełny syntetyk o lepkości np. 5W40. Zwłaszcza do jazdy na krótkich dystansach, częstego uruchamiania zimnego silnika dobry jest olej ciut rzadszy na zimno niż 10W40. Można pomyśleć nawet o 0W-30 lub 0-W40.
Warto przeczyścić odmę i eżektor. Można je przepłukać np środkiem do czyszczenia przepustnic z taką długą sondą. Ja tak robiłem środkiem LM.
A żeby syf się tak nie zbierał w odmie itd. to może czasem warto np. zabrać żonę na jakąś wycieczkę i przegonić auto, zagrzać dobrze silnik aby woda ze skrzyni korbowej, oleju miała szansę odparować.
Warto przeczyścić odmę i eżektor. Można je przepłukać np środkiem do czyszczenia przepustnic z taką długą sondą. Ja tak robiłem środkiem LM.
A żeby syf się tak nie zbierał w odmie itd. to może czasem warto np. zabrać żonę na jakąś wycieczkę i przegonić auto, zagrzać dobrze silnik aby woda ze skrzyni korbowej, oleju miała szansę odparować.
Koledzy bardzo Wam dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Otrzymałem od Was bardzo pocieszające informacje, bo już myślałem, że to uszczelka pod głowicą... Z racji tego macie u mnie po piwku . Olej na pewno zmienię na inny, to mogę obiecać, jednak poczekam do wiosny i zrobię pełny komplet wraz z czyszczeniem odmy, silnika i wymianę pełnego rozrządu wraz z termostatem i świecami... Czy do max. kwietnia jeśli nie będę nic grzebał, nie wydarzy się nic gorszego?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 458
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Olej możesz wymienić w każdej chwili. Oczywiście obowiązkowo nowy filtr i dobrze zrobić płukankę. Dobra płukanka LM o większej pojemności kosztuje ok 27 zł. Te pół roku możesz pośmigać jeszcze na starym. Jak wymienisz sam to będziesz miał pewność że zalałeś odpowiedni olej, bo u mechaników potrafią przelewać do innych baniek.601s pisze:Piotrek olej to już wymieniać przy zmianie rozrządu razem? Bo przyznam się, że dałeś mi zagwostkę z tym olejem i chyba dam się namówić na ten olej LM 5W40... Tylko czy wymieniać go już czy poczekać jeszcze z pół roku i wymienić razem z rozrządem?
I nie bój się podtlenku LPG te silniki bardzo dobrze znoszą gaz.
- CykCyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 140
- Rejestracja: 15 gru 2014, 17:09
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Trzcińsko-Zdrój
Z odmą poradzisz sobie sam, ale uważaj, bo jeżeli odmę masz oryginalną od nowości to może Ci się rozpaść na kawałki jak ją ruszysz. W takim wypadku możesz unieruchomić auto do czasu zakupu i zamontowania nowej odmy.601s pisze:Piotrek bardzo dziękuję za szybką odpowiedź, jako że jestem laikiem w tych sprawach, z przedmuchem odmy sam sobie poradzę, czy muszę jechać do mechanika? Jest to jakaś skomplikowana operacja? Pozdrawiam
- CykCyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 140
- Rejestracja: 15 gru 2014, 17:09
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Trzcińsko-Zdrój
Co niektórzy mogą nazwać to druciarstwem, ale u mnie odma się rozleciała przy demontażu, więc na szybko powyciągałem z niej wszystkie trójniki, kolanka itp. Poleciałem do sklepu z częściami do maszyn rolniczych, kupiłem kawałek węża olejo- i temperaturo-odpornego, średnicę dopasowałem do wymontowanych elementów.
W domu podocinałem węża na odpowiednie odcinki i złożyłem odmę od nowa, dla pewności każde połączenie zacisnąłem opaską.
Przy okazji udało mi się wyczyścić eżektor.
Minął około rok od tej operacji, niedawno postanowiłem w końcu eżektor dla pewności wymienić na nowy, więc przy okazji zajrzałem do odmy, wszystko ładnie się trzyma i wydaje mi się, że pożyje ona dłużej niż oryginalna.
W domu podocinałem węża na odpowiednie odcinki i złożyłem odmę od nowa, dla pewności każde połączenie zacisnąłem opaską.
Przy okazji udało mi się wyczyścić eżektor.
Minął około rok od tej operacji, niedawno postanowiłem w końcu eżektor dla pewności wymienić na nowy, więc przy okazji zajrzałem do odmy, wszystko ładnie się trzyma i wydaje mi się, że pożyje ona dłużej niż oryginalna.
- yaszczur
- Moderator
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
601s,
Olej
all-c5-oleje-silnikowe-jeden-temat-vt12 ... light=olej
Odma
bdv-24-170-km-jak-wyczyscic-odme-objawy ... light=odma
a6-c5-kwadratowa-rurka-czy-to-odma-kilk ... light=odma
-all-odma-czy-moze-sie-zatkac-vt34774.h ... light=odma
a6-c5-24-v6-arj-ezektor-i-odma-vt59579. ... light=odma
Zapraszam do lektury. Na przyszłość wykaż trochę inicjatywy i poszukaj na forum odpowiedzi na swoje pytania, ponieważ nie Ty pierwszy je tutaj zadajesz i nie ma sensu ich powielać.
Ps. przy tak małych przebiegach i krótkich odcinkach, "masło" będzie pojawiać się zawsze, niezależnie jaki olej byś nie zalał. Polecam również nie czekać z czyszczeniem ewentualnie wymianą odmy, bo zanim zabierzesz się za to po zimie, może być już za późno. Jeśli odma się zatka, czy też zamarznie, rozszczelnienie silnika masz gwarantowane.
Oryginalna odma w ASO około 400-450zł, zamiennik w sklepie moto. 80zł. Wybór należy do Ciebie, w gruncie rzeczy to tylko kawałek rurki.
Olej
all-c5-oleje-silnikowe-jeden-temat-vt12 ... light=olej
Odma
bdv-24-170-km-jak-wyczyscic-odme-objawy ... light=odma
a6-c5-kwadratowa-rurka-czy-to-odma-kilk ... light=odma
-all-odma-czy-moze-sie-zatkac-vt34774.h ... light=odma
a6-c5-24-v6-arj-ezektor-i-odma-vt59579. ... light=odma
Zapraszam do lektury. Na przyszłość wykaż trochę inicjatywy i poszukaj na forum odpowiedzi na swoje pytania, ponieważ nie Ty pierwszy je tutaj zadajesz i nie ma sensu ich powielać.
Ps. przy tak małych przebiegach i krótkich odcinkach, "masło" będzie pojawiać się zawsze, niezależnie jaki olej byś nie zalał. Polecam również nie czekać z czyszczeniem ewentualnie wymianą odmy, bo zanim zabierzesz się za to po zimie, może być już za późno. Jeśli odma się zatka, czy też zamarznie, rozszczelnienie silnika masz gwarantowane.
Oryginalna odma w ASO około 400-450zł, zamiennik w sklepie moto. 80zł. Wybór należy do Ciebie, w gruncie rzeczy to tylko kawałek rurki.
Pozdrawiam...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 458
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
CykCyk, ma racje, ale druciarstwem tego bym nie nazwał, skoro spełnia swoje zadanie lepiej niż oryginał . U mnie też była wstawiana samoróbka a nie oryginał. Wyszło o wiele taniej i lepiej. do tego zaworek upustowy i w razie czego luzuję opaskę i mogę łatwo sprawdzić czy jest masło i woda w odmie, czy jest drożna.
- PiterekQuattro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmińsko
Tez mam samorobke odme z weza olejowego odpornego na wys temperatury i smiga mi to juz ponad rok bez zadnych problemow. Tez wlasnie przy demontazu mi strzelila i na szybko zmontowalem samorobke i koszta smieszne jakies 30 zl z opaskami. Jak spelnia funkcje taka.samorobka to uwazam.bezsensu kupowac ori odme za 300 czy 400 zl. Chyba ze kogos gotowa parzy w kieszen to wtedy tak :D
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga