Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] maz pod korkiem wlewu oleju

Silniki benzynowe
Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 26 sty 2016, 10:54

Poradzisz sobie, tylko będzie trochę zabawy. Gdzieś na forum było opisane jak zdemontować odmę.

z.daniel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 cze 2014, 01:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: z.daniel » 26 sty 2016, 11:08

oprócz tego wymień olej na coś porządnego. z lepszymi parametrami, np.:
Shell Helix Ultra 5W40
(olej półsyntetyczny (GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 79,1cSt; indeks lepkości 168; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 11,7; Noack - 6,8%; HTHS - 3,7)

Jak czytać dane: (w dużym uproszczeniu):
- baza: MIN (mineralna, II grupa), HC (mineralna po hydrokrakingu, grupa III), GTL (najnowocześniejszy HC, grupa III), PAO (polialfaolefiny, grupa IV), EST (estry, grupa V)
- lepkość kinetyczna - im wyższa tym lepiej dla ochrony silnika (w granicach dla danego stylu użytkowania auta i danego silnika)
- indeks lepkości - im wyższy tym lepiej
- temperatura płynięcia - im niższa tym lepiej
- TBN - im wyższy tym lepiej - powyżej 8,0 dobrze, powyżej 10,0 bardzo dobrze (wpływ na czystość silnika)
- Noack - im niższy tym lepiej, poniżej 10% dobrze, poniżej 8% bardzo dobrze
- HTHS - powyżej 3,5mPa/s dobrze, powyżej 4,0mPa/s bardzo dobrze

źródło: http://kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?f=35&t=20823

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 26 sty 2016, 11:33

Ten Mobil co masz to shit. Też taki miałem, ale zamieniłem na LM TopTec 4100. Oczywiście płukanka obowiazkowo. Silnik od razu zaczął ciszej pracować a zużycie oleju spadło.

adamuus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 15 gru 2015, 12:14
Lokalizacja: Łękińsko

Post autor: adamuus » 26 sty 2016, 12:16

601s pisze:Czy może mi ktoś podać przyczynę tego majonezu?
oto przyczyna
601s pisze:auto jest używane tylko po mieście, na krótkich odcinkach, 5 km w jedną stronę do pracy i spowrotem 5 km
silnik jest niedogrzany i wilgoć nie ma możliwości odparowac z silnika. To tak po krótce. Gdybyś zaczął robić dłuższe przebiegi wówczas tego nie będzie.
Inną z tych przyczyn będzie uszkodzony termostat (non stop otwarty). W tm przypadku również wystąpi niedogrzanie silnika.

Tak jak koledzy pisali wcześniej. Posprawdzaj odmy czy nie są juz zapchane i staraj się robic większe przebiegi. W przeciwnym razie przy tak małych przebiegach tak będzie się działo.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2016, 12:19 przez adamuus, łącznie zmieniany 1 raz.

601s
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 09 wrz 2015, 19:25
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: 601s » 26 sty 2016, 12:17

Piotrek olej to już wymieniać przy zmianie rozrządu razem? Bo przyznam się, że dałeś mi zagwostkę z tym olejem i chyba dam się namówić na ten olej LM 5W40... Tylko czy wymieniać go już czy poczekać jeszcze z pół roku i wymienić razem z rozrządem?

fan_quattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
Lokalizacja: Puławy

Post autor: fan_quattro » 26 sty 2016, 12:23

Tak jak koledzy wyżej radzą, dobrze jest przejść na jakiś lepszy olej. Dużo osób używa i chwali Liqui Molly, Valvoline lub Motul (to dobre oleje za rozsądną cenę). Oczywiście dobrze jest wybrać spośród nich prawdziwy, pełny syntetyk o lepkości np. 5W40. Zwłaszcza do jazdy na krótkich dystansach, częstego uruchamiania zimnego silnika dobry jest olej ciut rzadszy na zimno niż 10W40. Można pomyśleć nawet o 0W-30 lub 0-W40.
Warto przeczyścić odmę i eżektor. Można je przepłukać np środkiem do czyszczenia przepustnic z taką długą sondą. Ja tak robiłem środkiem LM.
A żeby syf się tak nie zbierał w odmie itd. to może czasem warto np. zabrać żonę na jakąś wycieczkę ;) i przegonić auto, zagrzać dobrze silnik aby woda ze skrzyni korbowej, oleju miała szansę odparować.

601s
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 09 wrz 2015, 19:25
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: 601s » 26 sty 2016, 12:55

Koledzy bardzo Wam dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Otrzymałem od Was bardzo pocieszające informacje, bo już myślałem, że to uszczelka pod głowicą... Z racji tego macie u mnie po piwku ;-). Olej na pewno zmienię na inny, to mogę obiecać, jednak poczekam do wiosny i zrobię pełny komplet wraz z czyszczeniem odmy, silnika i wymianę pełnego rozrządu wraz z termostatem i świecami... Czy do max. kwietnia jeśli nie będę nic grzebał, nie wydarzy się nic gorszego?

Gość.

Post autor: Gość. » 26 sty 2016, 13:14

Potwierdze że zima jest to kondensat wodny w silniku-przeleć sobie 50km trasy a powinno zniknać samo. Olej tez do kitu zmień na shella lub cos lepszego jak napisali przedmówcy.

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 26 sty 2016, 13:22

601s pisze:Piotrek olej to już wymieniać przy zmianie rozrządu razem? Bo przyznam się, że dałeś mi zagwostkę z tym olejem i chyba dam się namówić na ten olej LM 5W40... Tylko czy wymieniać go już czy poczekać jeszcze z pół roku i wymienić razem z rozrządem?
Olej możesz wymienić w każdej chwili. Oczywiście obowiązkowo nowy filtr i dobrze zrobić płukankę. Dobra płukanka LM o większej pojemności kosztuje ok 27 zł. Te pół roku możesz pośmigać jeszcze na starym. Jak wymienisz sam to będziesz miał pewność że zalałeś odpowiedni olej, bo u mechaników potrafią przelewać do innych baniek.

I nie bój się podtlenku LPG :> te silniki bardzo dobrze znoszą gaz.

Awatar użytkownika
CykCyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 15 gru 2014, 17:09
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Trzcińsko-Zdrój

Post autor: CykCyk » 26 sty 2016, 14:04

601s pisze:Piotrek bardzo dziękuję za szybką odpowiedź, jako że jestem laikiem w tych sprawach, z przedmuchem odmy sam sobie poradzę, czy muszę jechać do mechanika? Jest to jakaś skomplikowana operacja? Pozdrawiam
Z odmą poradzisz sobie sam, ale uważaj, bo jeżeli odmę masz oryginalną od nowości to może Ci się rozpaść na kawałki jak ją ruszysz. W takim wypadku możesz unieruchomić auto do czasu zakupu i zamontowania nowej odmy.

601s
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 09 wrz 2015, 19:25
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: 601s » 26 sty 2016, 14:11

Jeśli będę miał pecha i odma się rozleci, a przypuszcam, że jest od nowości, ponieważ auto ma niespełna 160tys. przebiegu ( jest to sprawdzone i faktycznie tak ma ), jaką odmę kupić, ori z serwisu czy zamiennik na allegro?

Awatar użytkownika
CykCyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 15 gru 2014, 17:09
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Trzcińsko-Zdrój

Post autor: CykCyk » 26 sty 2016, 14:37

Co niektórzy mogą nazwać to druciarstwem, ale u mnie odma się rozleciała przy demontażu, więc na szybko powyciągałem z niej wszystkie trójniki, kolanka itp. Poleciałem do sklepu z częściami do maszyn rolniczych, kupiłem kawałek węża olejo- i temperaturo-odpornego, średnicę dopasowałem do wymontowanych elementów.
W domu podocinałem węża na odpowiednie odcinki i złożyłem odmę od nowa, dla pewności każde połączenie zacisnąłem opaską.
Przy okazji udało mi się wyczyścić eżektor.
Minął około rok od tej operacji, niedawno postanowiłem w końcu eżektor dla pewności wymienić na nowy, więc przy okazji zajrzałem do odmy, wszystko ładnie się trzyma i wydaje mi się, że pożyje ona dłużej niż oryginalna. :)

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 26 sty 2016, 14:47

601s,

Olej
all-c5-oleje-silnikowe-jeden-temat-vt12 ... light=olej

Odma
bdv-24-170-km-jak-wyczyscic-odme-objawy ... light=odma
a6-c5-kwadratowa-rurka-czy-to-odma-kilk ... light=odma
-all-odma-czy-moze-sie-zatkac-vt34774.h ... light=odma
a6-c5-24-v6-arj-ezektor-i-odma-vt59579. ... light=odma

Zapraszam do lektury. Na przyszłość wykaż trochę inicjatywy i poszukaj na forum odpowiedzi na swoje pytania, ponieważ nie Ty pierwszy je tutaj zadajesz i nie ma sensu ich powielać.

Ps. przy tak małych przebiegach i krótkich odcinkach, "masło" będzie pojawiać się zawsze, niezależnie jaki olej byś nie zalał. Polecam również nie czekać z czyszczeniem ewentualnie wymianą odmy, bo zanim zabierzesz się za to po zimie, może być już za późno. Jeśli odma się zatka, czy też zamarznie, rozszczelnienie silnika masz gwarantowane.

Oryginalna odma w ASO około 400-450zł, zamiennik w sklepie moto. 80zł. Wybór należy do Ciebie, w gruncie rzeczy to tylko kawałek rurki.
Pozdrawiam...

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 26 sty 2016, 14:49

CykCyk, ma racje, ale druciarstwem tego bym nie nazwał, skoro spełnia swoje zadanie lepiej niż oryginał :) . U mnie też była wstawiana samoróbka a nie oryginał. Wyszło o wiele taniej i lepiej. do tego zaworek upustowy i w razie czego luzuję opaskę i mogę łatwo sprawdzić czy jest masło i woda w odmie, czy jest drożna.

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 26 sty 2016, 14:58

Tez mam samorobke odme z weza olejowego odpornego na wys temperatury i smiga mi to juz ponad rok bez zadnych problemow. Tez wlasnie przy demontazu mi strzelila i na szybko zmontowalem samorobke i koszta smieszne jakies 30 zl z opaskami. Jak spelnia funkcje taka.samorobka to uwazam.bezsensu kupowac ori odme za 300 czy 400 zl. Chyba ze kogos gotowa parzy w kieszen to wtedy tak :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga