[A6 C5] maz pod korkiem wlewu oleju
[A6 C5] maz pod korkiem wlewu oleju
Witam
Wiem ze temat byl walkowany pare razy, ale ja mam trochej inne pytanie.
Czy w czasie zimowym (mrozow) lekka maz pod korkiem to normalka??
Jak jest cieplo to wszystko jest ok, tylko czasem przy minusowych temperaturach mam leciutki osad na korku.
A dodam ze uszczelke pod glow. zmienialem jakies pol roku temu. I to raczej wykluczam bo samochod nie kopci i niemuli. Stan oleju caly czas ten sam, a w plynie chlodniczym nie ma sladu oleju. Plynu owszemn ubywa trochej ale to przez cieknacy oring ktory w koncu musze wymienic.
Wiem ze temat byl walkowany pare razy, ale ja mam trochej inne pytanie.
Czy w czasie zimowym (mrozow) lekka maz pod korkiem to normalka??
Jak jest cieplo to wszystko jest ok, tylko czasem przy minusowych temperaturach mam leciutki osad na korku.
A dodam ze uszczelke pod glow. zmienialem jakies pol roku temu. I to raczej wykluczam bo samochod nie kopci i niemuli. Stan oleju caly czas ten sam, a w plynie chlodniczym nie ma sladu oleju. Plynu owszemn ubywa trochej ale to przez cieknacy oring ktory w koncu musze wymienic.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez rasti86, łącznie zmieniany 1 raz.
Don't drink & drive Just Smoke & Fly
Bylo: Golf MK2 Country 1.8 4x4 Syncro; Opel Omega 2.0; WV Passat B4 1.6; Opel Corsa B 1.2 - Aktualnie Audi a6 c5 1.8T
Bylo: Golf MK2 Country 1.8 4x4 Syncro; Opel Omega 2.0; WV Passat B4 1.6; Opel Corsa B 1.2 - Aktualnie Audi a6 c5 1.8T
- Darek_v6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 327
- Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: [1.8T apu] maz pod korkiem wlewu oleju
Nie przejmuj się, to normalne przy minusowych temperaturach tymbardziej jak robisz krótkie odcinki na niedogrzanym silniku.rasti86 pisze:Witam
Wiem ze temat byl walkowany pare razy, ale ja mam trochej inne pytanie.
Czy w czasie zimowym (mrozow) lekka maz pod korkiem to normalka??
Jak jest cieplo to wszystko jest ok, tylko czasem przy minusowych temperaturach mam leciutki osad na korku.
A dodam ze uszczelke pod glow. zmienialem jakies pol roku temu. I to raczej wykluczam bo samochod nie kopci i niemuli. Stan oleju caly czas ten sam, a w plynie chlodniczym nie ma sladu oleju. Plynu owszemn ubywa trochej ale to przez cieknacy oring ktory w koncu musze wymienic.
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
Własnie ostanim razem robie bardzo krótkie trasy do pracy i z powrotem a ze nie jest to długi dystans to silnik nawet czasem niezdazy sie dobrze rozgrzac.
A piatek wybieram sie w dłuzsza trase takze zobaczymy.
A piatek wybieram sie w dłuzsza trase takze zobaczymy.
Don't drink & drive Just Smoke & Fly
Bylo: Golf MK2 Country 1.8 4x4 Syncro; Opel Omega 2.0; WV Passat B4 1.6; Opel Corsa B 1.2 - Aktualnie Audi a6 c5 1.8T
Bylo: Golf MK2 Country 1.8 4x4 Syncro; Opel Omega 2.0; WV Passat B4 1.6; Opel Corsa B 1.2 - Aktualnie Audi a6 c5 1.8T
- Darek_v6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 327
- Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
No właśnie.. ta maź jest w twoim przypadku na pewno przez nie dogrzany silnik.rasti86 pisze:Własnie ostanim razem robie bardzo krótkie trasy do pracy i z powrotem a ze nie jest to długi dystans to silnik nawet czasem niezdazy sie dobrze rozgrzac.
A piatek wybieram sie w dłuzsza trase takze zobaczymy.
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Tak biała maź pod korkiem wlewu oleju i w odmie to norma szczególnie jak się przejeżdża tylko kilka kilometrów dziennie. Auto powinno być rozgrzane do odpowiedniej temperatury i jeżeli zrobisz chociaż te 20 km to jest okej ![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 sie 2015, 15:58
- Lokalizacja: koło
nagly ubytek oleju i jakby pasta na bagnecie! pomocy!
witam. dzis podczas jazdy nagle patrze pojawil sie check engine a po chwili zwrocilem uwage ze kontrolka oleju lezy jak na wylaczonym zaplonie. po dwoch kilometrach dojechalm do domu , na otwartym silniku otwieram maske a tam na bagnecie zero oleju i jakby pasta a silnik dziwnie jak diesel dzwiek wydawal. niezwlocznie wylaczylem i po doslownie minucie olej na bagnecie pojawil sie w polowie maksimum minimum. co to moze byc? plyn chlodniczy w normie.
[ Dodano: 2015-12-10, 22:27 ]
dodam ze silnik 1.8t awt. latem wymieniona turbina, olej, rozrzad, napinacz rozrzadu z lancuszkiem
[ Dodano: 2015-12-10, 22:27 ]
dodam ze silnik 1.8t awt. latem wymieniona turbina, olej, rozrzad, napinacz rozrzadu z lancuszkiem
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
kamillo1206 pisze:na otwartym silniku otwieram maske


Od kiedy to się na odpalonym silniku poziom oleju sprawdzakamillo1206 pisze:na bagnecie zero oleju i jakby pasta a silnik dziwnie jak diesel dzwiek wydawal. niezwlocznie wylaczylem i po doslownie minucie olej na bagnecie pojawil sie w polowie maksimum minimum

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 sie 2015, 15:58
- Lokalizacja: koło
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 sie 2015, 15:58
- Lokalizacja: koło
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
[ARJ 2.4 165 KM] Majonez na korku wlewu oleju...
Witam Panowie,
szukał na forum podobnego tematu, jednak nie znalazłem. Otóż mam taki problem:
dzisiaj rano sprawdzałem stan oleju, na miarce wskazywało w połowie tego chropowatego miejsca, na upartego dolałem 200gram, zaznaczę że była to pierwsza dolewka od wymiany oleju, czyli od pół roku. Gdy odkręciłem korek wlewu oleju, zobaczyłem na wew. stronie korka taką kakaow-białą maż, ala majonez, nie było jej wiele, ale jednak. Na bagnecie czyściutko sam olej. Zaznaczę, że auto jest używane tylko po mieście, na krótkich odcinkach, 5 km w jedną stronę do pracy i spowrotem 5 km. Płynu chłodniczego nie ubywa, bo też sprawdzam regularnie. Auto nie jest katowane, jeździ nim żona. Przez całą zimę nie ma z nim absolutnie żadnych problemów, nigdy nas nie zawiodło. Auto nigdy nie widziało LPG ! Na wolnych obrotach, może delikatnie ale to bardzo delikatnie trzęsie budą, chodź wszyscy mi mówią, że się tego czepiam. Auto pięknie przyspiesza, nie kopci... Spalanie w okresie zimowym 12-12,5l/100km benzyny po samym mieście. Auto jeździ na Mobil1 10W40. Czy może mi ktoś podać przyczynę tego majonezu? Czy to coś groźnego? Bardzo proszę wszystkich znających temat o życzliwe odpowiedzi. Pozdrawiam
szukał na forum podobnego tematu, jednak nie znalazłem. Otóż mam taki problem:
dzisiaj rano sprawdzałem stan oleju, na miarce wskazywało w połowie tego chropowatego miejsca, na upartego dolałem 200gram, zaznaczę że była to pierwsza dolewka od wymiany oleju, czyli od pół roku. Gdy odkręciłem korek wlewu oleju, zobaczyłem na wew. stronie korka taką kakaow-białą maż, ala majonez, nie było jej wiele, ale jednak. Na bagnecie czyściutko sam olej. Zaznaczę, że auto jest używane tylko po mieście, na krótkich odcinkach, 5 km w jedną stronę do pracy i spowrotem 5 km. Płynu chłodniczego nie ubywa, bo też sprawdzam regularnie. Auto nie jest katowane, jeździ nim żona. Przez całą zimę nie ma z nim absolutnie żadnych problemów, nigdy nas nie zawiodło. Auto nigdy nie widziało LPG ! Na wolnych obrotach, może delikatnie ale to bardzo delikatnie trzęsie budą, chodź wszyscy mi mówią, że się tego czepiam. Auto pięknie przyspiesza, nie kopci... Spalanie w okresie zimowym 12-12,5l/100km benzyny po samym mieście. Auto jeździ na Mobil1 10W40. Czy może mi ktoś podać przyczynę tego majonezu? Czy to coś groźnego? Bardzo proszę wszystkich znających temat o życzliwe odpowiedzi. Pozdrawiam