Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5] maz pod korkiem wlewu oleju

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
rasti86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 17:31
Lokalizacja: Kraków

[A6 C5] maz pod korkiem wlewu oleju

Post autor: rasti86 » 09 mar 2011, 04:52

Witam

Wiem ze temat byl walkowany pare razy, ale ja mam trochej inne pytanie.
Czy w czasie zimowym (mrozow) lekka maz pod korkiem to normalka??
Jak jest cieplo to wszystko jest ok, tylko czasem przy minusowych temperaturach mam leciutki osad na korku.
A dodam ze uszczelke pod glow. zmienialem jakies pol roku temu. I to raczej wykluczam bo samochod nie kopci i niemuli. Stan oleju caly czas ten sam, a w plynie chlodniczym nie ma sladu oleju. Plynu owszemn ubywa trochej ale to przez cieknacy oring ktory w koncu musze wymienic.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez rasti86, łącznie zmieniany 1 raz.
Don't drink & drive Just Smoke & Fly

Bylo: Golf MK2 Country 1.8 4x4 Syncro; Opel Omega 2.0; WV Passat B4 1.6; Opel Corsa B 1.2 - Aktualnie Audi a6 c5 1.8T

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: [1.8T apu] maz pod korkiem wlewu oleju

Post autor: Darek_v6 » 09 mar 2011, 07:17

rasti86 pisze:Witam

Wiem ze temat byl walkowany pare razy, ale ja mam trochej inne pytanie.
Czy w czasie zimowym (mrozow) lekka maz pod korkiem to normalka??
Jak jest cieplo to wszystko jest ok, tylko czasem przy minusowych temperaturach mam leciutki osad na korku.
A dodam ze uszczelke pod glow. zmienialem jakies pol roku temu. I to raczej wykluczam bo samochod nie kopci i niemuli. Stan oleju caly czas ten sam, a w plynie chlodniczym nie ma sladu oleju. Plynu owszemn ubywa trochej ale to przez cieknacy oring ktory w koncu musze wymienic.
Nie przejmuj się, to normalne przy minusowych temperaturach tymbardziej jak robisz krótkie odcinki na niedogrzanym silniku.
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro

Awatar użytkownika
rasti86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 17:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: rasti86 » 09 mar 2011, 10:10

Własnie ostanim razem robie bardzo krótkie trasy do pracy i z powrotem a ze nie jest to długi dystans to silnik nawet czasem niezdazy sie dobrze rozgrzac.
A piatek wybieram sie w dłuzsza trase takze zobaczymy.
Don't drink & drive Just Smoke & Fly

Bylo: Golf MK2 Country 1.8 4x4 Syncro; Opel Omega 2.0; WV Passat B4 1.6; Opel Corsa B 1.2 - Aktualnie Audi a6 c5 1.8T

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 09 mar 2011, 16:05

rasti86 pisze:Własnie ostanim razem robie bardzo krótkie trasy do pracy i z powrotem a ze nie jest to długi dystans to silnik nawet czasem niezdazy sie dobrze rozgrzac.
A piatek wybieram sie w dłuzsza trase takze zobaczymy.
No właśnie.. ta maź jest w twoim przypadku na pewno przez nie dogrzany silnik.
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 30 paź 2012, 18:38

troche kotlet ale... tez mam ten sam problem tyle ze nie mam termostatu... a zima idzie dzisiaj zobaczyłem tą maź i myslę, ze w weekend wymienie termostata a do pracy mam około 5km w jedną stronę czyli to norma ten osad?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 02 lis 2012, 21:21

Tak biała maź pod korkiem wlewu oleju i w odmie to norma szczególnie jak się przejeżdża tylko kilka kilometrów dziennie. Auto powinno być rozgrzane do odpowiedniej temperatury i jeżeli zrobisz chociaż te 20 km to jest okej :]
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

kamillo1206
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 22 sie 2015, 15:58
Lokalizacja: koło

nagly ubytek oleju i jakby pasta na bagnecie! pomocy!

Post autor: kamillo1206 » 10 gru 2015, 22:27

witam. dzis podczas jazdy nagle patrze pojawil sie check engine a po chwili zwrocilem uwage ze kontrolka oleju lezy jak na wylaczonym zaplonie. po dwoch kilometrach dojechalm do domu , na otwartym silniku otwieram maske a tam na bagnecie zero oleju i jakby pasta a silnik dziwnie jak diesel dzwiek wydawal. niezwlocznie wylaczylem i po doslownie minucie olej na bagnecie pojawil sie w polowie maksimum minimum. co to moze byc? plyn chlodniczy w normie.

[ Dodano: 2015-12-10, 22:27 ]
dodam ze silnik 1.8t awt. latem wymieniona turbina, olej, rozrzad, napinacz rozrzadu z lancuszkiem

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 10 gru 2015, 22:33

kamillo1206 pisze:na otwartym silniku otwieram maske
<mysli> <rotfl>
kamillo1206 pisze:na bagnecie zero oleju i jakby pasta a silnik dziwnie jak diesel dzwiek wydawal. niezwlocznie wylaczylem i po doslownie minucie olej na bagnecie pojawil sie w polowie maksimum minimum
Od kiedy to się na odpalonym silniku poziom oleju sprawdza :|

kamillo1206
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 22 sie 2015, 15:58
Lokalizacja: koło

Post autor: kamillo1206 » 10 gru 2015, 22:39

kolego malo myslac zaraz po zatrzymaniu chcialem zobaczyc co jest grane. nie zapalila sie kontrolka ze malo oleju ale ta temperatura oleju na minimum i check engine i chcialem na szybko zobaczyc co mi na mysl przyszlo

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 10 gru 2015, 22:44

kamillo1206 pisze:kolego
tiaa........

Poczekaj do rana, sprawdź sobie stan oleju. Jak podłączysz auto pod VAG-a to pokaże Ci błąd jaki sterownik zapamiętał (jaka przyczyna checka). Masz licznik z pełnym FIS-em?

kamillo1206
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 22 sie 2015, 15:58
Lokalizacja: koło

Post autor: kamillo1206 » 10 gru 2015, 23:02

teraz bylem sprawdzic i widze olej jest takze kamien z serca. plyn chlodniczy tez sie zgadza. odpalilem chwile i check sie swieci nadal. temperatura oleju minimum. i slysze dziwne pyrkanie
gdzies jakby pod filtrem powietrza.

[ Dodano: 2015-12-10, 23:02 ]
a i niestety nie mam pelnego fisa

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 10 gru 2015, 23:05

Przyczyn checka może być wiele. Najlepiej było by podpiąć vaga i sprawdzić co mu jest. Olej zanim złapie temperaturę to sporo czasu trzeba (szczególnie na postoju). Sprawdź dolot czy gdzieś nie rozszczelnił się.

601s
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 09 wrz 2015, 19:25
Lokalizacja: Elbląg

[ARJ 2.4 165 KM] Majonez na korku wlewu oleju...

Post autor: 601s » 26 sty 2016, 10:30

Witam Panowie,

szukał na forum podobnego tematu, jednak nie znalazłem. Otóż mam taki problem:

dzisiaj rano sprawdzałem stan oleju, na miarce wskazywało w połowie tego chropowatego miejsca, na upartego dolałem 200gram, zaznaczę że była to pierwsza dolewka od wymiany oleju, czyli od pół roku. Gdy odkręciłem korek wlewu oleju, zobaczyłem na wew. stronie korka taką kakaow-białą maż, ala majonez, nie było jej wiele, ale jednak. Na bagnecie czyściutko sam olej. Zaznaczę, że auto jest używane tylko po mieście, na krótkich odcinkach, 5 km w jedną stronę do pracy i spowrotem 5 km. Płynu chłodniczego nie ubywa, bo też sprawdzam regularnie. Auto nie jest katowane, jeździ nim żona. Przez całą zimę nie ma z nim absolutnie żadnych problemów, nigdy nas nie zawiodło. Auto nigdy nie widziało LPG ! Na wolnych obrotach, może delikatnie ale to bardzo delikatnie trzęsie budą, chodź wszyscy mi mówią, że się tego czepiam. Auto pięknie przyspiesza, nie kopci... Spalanie w okresie zimowym 12-12,5l/100km benzyny po samym mieście. Auto jeździ na Mobil1 10W40. Czy może mi ktoś podać przyczynę tego majonezu? Czy to coś groźnego? Bardzo proszę wszystkich znających temat o życzliwe odpowiedzi. Pozdrawiam

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 26 sty 2016, 10:44

Woda z powietrza łączy się z oparami oleju i powstaje coś takiego. Uważaj bo to coś zebrane w odmie potrafi ją skutecznie zapchać. Najczęściej powstaje przy dużych różnicach temperatur czyli zimą. Wytrzyj korek, przedmuchaj odmę i będzie dobrze <okok>

601s
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 09 wrz 2015, 19:25
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: 601s » 26 sty 2016, 10:51

Piotrek bardzo dziękuję za szybką odpowiedź, jako że jestem laikiem w tych sprawach, z przedmuchem odmy sam sobie poradzę, czy muszę jechać do mechanika? Jest to jakaś skomplikowana operacja? Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl