Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[2.8 APR] Wymiana uszczelniaczy zaworów.

Silniki benzynowe
Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

[2.8 APR] Wymiana uszczelniaczy zaworów.

Post autor: Pioter211 » 22 sty 2016, 23:46

Hejka. Może ktoś się orientuje czy do wymiany uszczelniaczy na zaworach trzeba demontować głowice? Mam już nalatane 305kkm i zastanawiam się nad wymianą.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 22 sty 2016, 23:52

jak widać nie trzeba -

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 23 sty 2016, 00:14

Hehe Bendzji jak zwykle niezastąpiony. Widzę że przy odpowiednich narzędziach nawet sam to mogę zrobić. Dzięki serdeleczne <okok>

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 23 sty 2016, 00:46

a co tyle oleju dolewasz że chcesz zmieniać? puszcza dymek?

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 23 sty 2016, 00:48

No właśnie nie dymi, nawet przy przygazówce w spalinach nie czuć oleju. Silnik czysty, bez wycieków. Ale jakoś sam z siebie chcę wymienić. Tak prawdę mówiąc nie wiem gdzie mi olej ucieka. Zuzycie ok 1l na 4,5-5kkm

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 23 sty 2016, 01:04

co to za zużycie ;) <okok> mam podobne - olej 5W40 , mój mechanik się śmiał żebym się cieszył że tylko tyle ;)


Daj znać czy coś zmieni po wymianie.

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 23 sty 2016, 01:11

Obowiązkowo:) o ile będe wymieniac to najpierw musze skompletowac narzędzia. Dobrze że na filmiku widać co jest potrzebne. U mnie po płukance i wymianie oleju na LM 5W40 spadło zużycie oleju. Wczesniej był 1l na 3kkm. Autko przez ponad 200kkm latało na 0W30

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 23 sty 2016, 02:44

edgemotors.. Zajebisci mechanicy <okok>

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 23 sty 2016, 08:41

U mnie autko od nowości Long Life 5W30 , potem w Polsce ktoś zalał 10W40 , dopiero ją zmieniłem na 5W40 - najlepsze że na 10W40 więcej znikało

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 23 sty 2016, 23:25

Póki nie wali olejem z wydechów to się wstrzymam z wymianą uszczelniaczy. Pilniejsza robota to wymiana parownika. Prawdopodobnie membrana mi przepuszcza bo przy temp powyżej +5 stopni jest ok, ale zimą wsysa mi płyn chłodzący. nowy kosztuje niewiele więcej niż regeneracja, a mam znajomego gazownika co mi to ogarnie bez problemu. Może spalanie gazu spadnie bo średnio 16l/100km to ciut za dużo. Zwykle w mieście palił mi 14-14,5l/100km. A na wiosnę demontaż kolektora dolotowego i dokładne czyszczenie kolektora i przepustnicy :)

fosfinkel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 22 cze 2013, 16:08
Lokalizacja: K-P

Post autor: fosfinkel » 24 sty 2016, 00:11

Piotrek o ile nie trzeba zwalać głowić do wymiany uszczelniaczy to jeżeli chcesz zrobić wszystko i porządnie to musisz zwalić rozrząd. Tak więc przygotuj się, że to nie będzie spacerek po parku :) i wymiana wszystkich gumek nie ma nic wspólnego z tym co chłopaki zrobili na tym filmiku.

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 24 sty 2016, 00:22

Na to jestem przygotowany. Blokadę mam jeszcze z czasów 80tki 2.8 AAH. Wałki i tak trzeba zdjąć. A jak robić to tylko porzadnie <okok>

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 24 sty 2016, 01:14

ale blokada z AAH chyba nie podejdzie....

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 24 sty 2016, 02:47

Podejdzie bo to samoróbka. Narazie ma oznaczenia pod 2.8 AAH i 4.2 BFM. Nie problem wymierzyć i odpowiednio umieścić znaki i blokady :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 24 sty 2016, 09:03

Aha no to git! <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl