Wymiana kierownicy na podgrzewaną - prosze o pomoc
Wymiana kierownicy na podgrzewaną - prosze o pomoc
Witam. Pozdrawiam wszystkich użytkowników Forum. Bardzo proszę o pomoc. Jestem użytkownikiem Audi A6 allroad i pewnego dnia zachciało mi się wymienić kierownice na wersje z funkcją podgrzewania. Zakupiłem kierownice z funkcją grzania i taśmę do wersji z podgrzewaniem , zostało to wszystko zamontowane , zostało wykonane kodowanie w module
kierownicy i klimatyzacji i tu zonk - wszystko działa oprócz grzania. Natomiast po zapaleniu
silnika pojawia się napis na komputerze między zegarami "podgrzewanie kierownicy wyłączone". Nie wiem już co robić aby zaczęła działać poprawnie. Może ktoś z Was ma
doświadczenie w tym temacie , czy potrzebne są jakieś dodatkowe części , czy trzeba coś
jeszcze zakodować ? Będę wdzięczny za wszelką pomoc. Z góry dziękuje za podpowiedzi
pozdrawiam. Wojtek
kierownicy i klimatyzacji i tu zonk - wszystko działa oprócz grzania. Natomiast po zapaleniu
silnika pojawia się napis na komputerze między zegarami "podgrzewanie kierownicy wyłączone". Nie wiem już co robić aby zaczęła działać poprawnie. Może ktoś z Was ma
doświadczenie w tym temacie , czy potrzebne są jakieś dodatkowe części , czy trzeba coś
jeszcze zakodować ? Będę wdzięczny za wszelką pomoc. Z góry dziękuje za podpowiedzi
pozdrawiam. Wojtek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 575
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Po prostu naciśnij przycisk grzania na kierownicy i wtedy zmieni się napis na ON 

VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 575
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
No, o tym nie pisałeś
Nie wiem czym różni się montaż takiej kiery w C6 i C7, ale w swoim również zakładałem sobie grzaną kierownicę. Oprócz taśmy, która musi mieć piny w gnieździe od wtyczki grzania, wymieniłem też moduł kierownicy, który obsługiwałby też grzanie. Zakupiłem komplet, tj. całego "pająka", pasował od Q7. Kodowałem tylko koło kierownicy. Wszystko z multufunkcją, łopatkami i grzaniem chodzi bez problemu. Sprawdź czy na wtyczce od grzania idzie sygnał po naciśnięciu przycisku, może jest gdzieś po drodze przerwa i przycisk nie zwiera?

Nie wiem czym różni się montaż takiej kiery w C6 i C7, ale w swoim również zakładałem sobie grzaną kierownicę. Oprócz taśmy, która musi mieć piny w gnieździe od wtyczki grzania, wymieniłem też moduł kierownicy, który obsługiwałby też grzanie. Zakupiłem komplet, tj. całego "pająka", pasował od Q7. Kodowałem tylko koło kierownicy. Wszystko z multufunkcją, łopatkami i grzaniem chodzi bez problemu. Sprawdź czy na wtyczce od grzania idzie sygnał po naciśnięciu przycisku, może jest gdzieś po drodze przerwa i przycisk nie zwiera?
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 575
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Tak jak napisałem, wymieniałem także moduł kierownicy. Może też powinieneś sprawdzić czy Twój moduł obsługuje podgrzewanie mimo, że dał się zakodować. U mnie moduł różnił się tylko literką na końcu, zamiast A mam teraz C tj. 4F0 953 549 C.
Po sprawdzeniu jednak widzę, że u Ciebie wygląda to trochę inaczej i chyba taśma występuje już od razu z całą elektroniką, tak jak widzę na rozpisce:
https://www.partsbase.org/audi/audi-a6- ... bi-switch/
U mnie to wygląda tak:
https://www.partsbase.org/audi/audi-a6- ... 4f0953549c
Po sprawdzeniu jednak widzę, że u Ciebie wygląda to trochę inaczej i chyba taśma występuje już od razu z całą elektroniką, tak jak widzę na rozpisce:
https://www.partsbase.org/audi/audi-a6- ... bi-switch/
U mnie to wygląda tak:
https://www.partsbase.org/audi/audi-a6- ... 4f0953549c
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
A czy możesz sprawdzić w jakiś sposób czy nie trzeba ciągnąć dodatkowego kabla ?
Znalazłem na niemieckiej stronie coś takiego : http://www.k-electronic-shop.de/AUDI/AU ... lsatz.html
Znalazłem na niemieckiej stronie coś takiego : http://www.k-electronic-shop.de/AUDI/AU ... lsatz.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 575
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Niestety, nie mam żadnych schematów i czy w C7 potrzebne jest ciągnięcie dodatkowego zasilania. Ja tego nie potrzebowałem i trochę wątpię aby w nowszym modelu było to gorzej rozwiązane.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Witam Ponownie. Temat załatwiony
brakowało kabelka z linku : http://www.k-electronic-shop.de/AUDI/AU ... lsatz.html , po podłączeniu wszystko działa jak trzeba. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi , szczególne podziękowania dla leon11 za pomoc - temat do zamknięcia. Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 09 sty 2018, 21:21
- Lokalizacja: Wrocław