Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AWX 1.9 131 KM] nie odpala na ciepłym silniku

Silniki wysokoprężne
rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

[ AWX 1.9 131 KM] nie odpala na ciepłym silniku

Post autor: rafal100 » 10 sty 2016, 18:00

Witam .
proszę o pomoc w rozwiązaniu usterki .
- auto na zimnym silniku odpala prawidłowo ,
- na letnim muszę długo kręcić ok 20 -30 s
- na gorącym nie odpala , kreci kręci i nic .
akumulator naładowany .
czy ktoś powie co możne być przyczyną ?
pojadę do mechanika i chciałbym trochę wiedzieć co i jak , aby mi bajek nie opowiadał i nie skasował za duzo .
a możne jakiś czujnik który sam mego wymienić ?

lukasv6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 04 paź 2015, 10:36
Lokalizacja: Przyszowa/Paderborn

Post autor: lukasv6 » 10 sty 2016, 19:20

ja obstawiał bym czujnik temperatury
Ostatnio zmieniony 12 sty 2016, 16:33 przez lukasv6, łącznie zmieniany 1 raz.

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 11 sty 2016, 16:33

gdzie on jest ?
sam wymienię >?

[ Dodano: 2016-01-11, 16:33 ]
dziś wizyta u mechanika .
1.komp podłączył i stwierdził ze zbliża się koniec żywota 1 i 4 pompo wtryskiwacza
2.mówił żeby zdjąć pokrywę zaworów i sprawdzić ( jakiś) wałek nie wytarty
3.zaproponował żeby na początek wymienić jakieś uszczelki czy podkładki na pompo wtryskach
..czy te przykłady mogą być powodem ze auto nie odpala na gorącym silniku ?
..na zimnym pali od jednego strzału

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 11 sty 2016, 20:36

lukasv6 pisze:ja obstawiał bym czujnik temperatury G28
G28 to jest czujnik prędkości obrotowej, a nie temperatury.

rafal100, Masz VAG-a? Jak tak to sprawdź błędy w 01-engine i w 17-instrments oraz sprawdź w blokach mierzonych jakie wartości pokazuje (coolant temperaturę) . Ja obstawiam tak jak kolega wyżej czujnik temperatury, ale to czujnik G62/G2
motostacja - części samochodowe.

Mahrid
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 10 lut 2012, 17:30
Lokalizacja: Frankfurt

Post autor: Mahrid » 11 sty 2016, 21:05

rafal100 pisze:gdzie on jest ?
sam wymienię >?
Kolega juniorxx dokladnie to opisal w tym poscie.

Kolego margol proponuję Ci sprawdzić czujnik 4-ro pinowy umieszczony na króćcu głowicy od strony ściany grodziowej. Najlepiej podmienić z kolegą lub kupić drugi ponieważ VAG może nie pokazać błędu :-| Mój był walnięty- z odpalaniem problemy i świece żarowe załączał na 1-3 sekundy przy -14 stopniach :-P
Koszt to około 100-120zł tylko w ASO żadnej taniej podróby :!: Jego numer to 059919501A

lukasv6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 04 paź 2015, 10:36
Lokalizacja: Przyszowa/Paderborn

Post autor: lukasv6 » 12 sty 2016, 18:30

tak jak pisze kolega Mahrid sprubój podmienić z innego auta czujnik bo to najtańsza opcja
jeśli wtryski by puszczały to na gorącym silniku po jakimś czasie byś odpalił
chyba że się myle

nadyb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 09 mar 2014, 09:36
Lokalizacja: Jeżów Sudecki

Post autor: nadyb » 12 sty 2016, 18:42

Najtańsza opcja to nie kupno czujnika tylko podłączenie vaga i sprawdzenie temperatur. Ale jak gościu powiedział ze pompki padają to pewnie ma kiepskie korekcję. Czy na odpalonym silniku nie ma odgłosu "puk pu puk pu puk pu" w okolicach filtra powietrza? Jeśli tak to do wymiany wałek panewki i szklanki. Wtedy koszt z robocizna 1000... Podłącz kompa i sprawdź temperatury.
Jesli pisze niechlujnie i bez polskich znakow to znaczy ze pisze z telefonu.:)

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 13 sty 2016, 18:13

czujnik G62 zielony wymieniałem rok temu . podawał zły sygnał temp do komputera , a na zegarach ok .
jutro jeszcze raz podjade na komputer i sprawdic każe temperatury .
chociaz jak pamiętam przed wymiana czujnika nie miałem takich problemów .
dzieki za podpowiedzi , bede pisac co dalej sie dzieje .
ps. rano odpala i do pracy jade , w pracy auto stygnie i po 8 godz do domu jadę bo auto odpala .

[ Dodano: 2016-01-13, 18:13 ]
wiec co zrobiłem :
komp i sprawdzenie temperatur . czujnik G62 podaje temp na ECU i zegary ok .
miałem w baku 20 l ON i pomyślałem ze zlej jakości ( nie z beczki ) stacja niefirmowa .
dolałem 50 l ON VERVA z BP .
Przejechałem ok 20 km . silnik nagrzany 90 st .
parkuje pod domem i idę do sklepu . odpalam po 15 min odpala po 5 sek kręcenia .
idę do domu i po 20 min wracam do auta , odpala od strzału.
Jutro powtarzam z tym ze doleje znowu ON na BP .
Napisze czy to zbieg okolicznosci czy to wina złego paliwa .

Awatar użytkownika
chris1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
Imię: Krzychu
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sz-N

Post autor: chris1987 » 13 sty 2016, 18:29

Jak masz VAGa, albo VCDS sprawdź jakie obory ma rozruszniku, oraz kąt synchronizacji wałka rozrządu
AWX 175KM/380NM

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 16 sty 2016, 09:24

chris1987 pisze:sprawdź jakie obory ma rozruszniku,
kręci szybko i tylko elektromagnes coś nie halo i gdy auto odpali to bendiks jeszcze przez chwile wyje .

Awatar użytkownika
chris1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
Imię: Krzychu
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sz-N

Post autor: chris1987 » 16 sty 2016, 15:15

Skąd wiesz ze szybko? ... może powinien szybciej?

przykład mojego byłego seata. Niby kręcił jak szalony.

ale brakowało 50obr do poprawnego odpalania auta.
Łatwo to sprawdzić na kompie.
AWX 175KM/380NM

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 17 sty 2016, 09:28

chris1987,
czy lepiej naprawic rozrusznik czy kupic nowy ?
( naprawa tańsza ) ale czy lepsza ?

Awatar użytkownika
chris1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
Imię: Krzychu
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sz-N

Post autor: chris1987 » 17 sty 2016, 13:07

U mnie wystarczyło przeczyścić komutator. W rowkach był pył z szczotek który robił małe zwarcie i przez to był trochę słabszy.
AWX 175KM/380NM

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 18 sty 2016, 20:58

chris1987,
wiec czas rozrusznik dac do zrobienia
.
.
dodam że nowe paliwo i olej mixol litr na zbiornik trochę pomogło w problemie

nadyb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 09 mar 2014, 09:36
Lokalizacja: Jeżów Sudecki

Post autor: nadyb » 19 sty 2016, 21:15

Szczerze wątpię że to pomoże - problem występuje jak jest ciepły... Ale rozrusznik łatwo wytargać więc można przeczyścić.
Jesli pisze niechlujnie i bez polskich znakow to znaczy ze pisze z telefonu.:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga