205/50/17 8j
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
205/50/17 8j
Witam. Zaczynam juz myslec o oponach na lato zeby pozniej na ostatnia chwile sie nie pocic a mianowicie...mam felge 8j i poprzednie 2 sezony jezdzilem na oponie 205/50/17, et35. Jezdzilo sie dobrze z tym,ze na koniec lata okazalo sie ze wewnetrzne strony sa mocno zjechane ale byla to ponoc wina zlej zbieznosci. Mial ktos moze taki rozmiar na 8j?jak u was to wyglada?i jakie cisnienie w takiej sytuacji pompowac,na 205/55/16 zalecaja 2.3 na przod i tyl a tutaj?planuje nowe opony i nie chcialbym po jednym sezonie ich zajechac.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Chwalilem i dalej chwale bo 17 lepiej wyglada niz 16, profil nie jest za niski na nasze drogi i jezdzilo mi sie naprawde dobrze. Moze faktycznie indeks nosnoci mialem za maly bo jak szukalem opon w necie to duzo tych rozmiarow mialo indeks 89 a wiadomo musi byc minimum 91. Kolego a jak juz sie znasz to jakie bys proponowal cisnienie do takiego rozmiaru?zawyzyc do 2.4 czy zanizyc do 2.2?
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Człowiek uczy się na błędach
Tylko najgorsze, że na swoich
Szukasz typowych na wielkość opon, więc sprawdź jaki rozmiar masz pod klapką paliwa i taki kup
Ewentualnie tu masz całą tabelę z homologowanymi rozmiarami kół i z podanymi ciśnieniami jakimi powinny być napompowane:
zestawienie-homologowanych-rozmiarow-op ... t68507.htm


Szukasz typowych na wielkość opon, więc sprawdź jaki rozmiar masz pod klapką paliwa i taki kup

zestawienie-homologowanych-rozmiarow-op ... t68507.htm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Widzialem ta tabelke i podeszly by tylko 225/45/17 bo felge mam 8j tylko boje sie tych kolein bo czesto jezdze poza miasto a drogi w promieniu 100km ode mnie maja duzo mniejszych i wiekszych kolein dlatego najbardziej mi by podpasowal rozmiar 205/50/17,taki jak mialem bo w koleinach nie bylo tak czuc noszenia tylko,ze to znowu niestandartowy romiar i ciezko dobrac prawidlowe cisnienie 

- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Jest jest,wiem tylko kolega wyzej zasugerowal ze mialem za maly indeks i potwierdzilem,ze mozliwe bo szukajac opon tego rozmiaru duzo bylo z indeksem 89 i kupujac je kiedys pewnie kupilem z za malym indeksem nie znajac sie
da sie dobrac parametry do tego rozmiaru tylko z cisnieniem trzeba bedzie poszukac jeszcze
a moze jak mnie ktos przekona jeszcze to skusze sie na 225/45 



- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Bylem sprawdzic te stare opony bo zostaly na felgach i efekt jest taki: przednie opony nokian 93V XL i to one byly mocno od wewnatrz zjechane. Tylne Michelin 89 W i te rowniez od wewnatrz byly bardzo delikatnie ale na tyle mialem tuleje belki wywalone i amorki wiec moze od tego,juz wymienione. Teraz od czego ten przod sie tak zjechal?zla zbieznosc niesprawdzana pare lat? zawieszenie jest ok,sprawdzane na 3 stacjach diagnostycznych i u 2 mechanikow. Tzn teraz sprawdzana niedawno a opony jezdzily cale 3 letnie sezony i jeden zimowy, przez ten czas bylo cos tam wymieniane w zawieszeniu wiec moze wczesniejsze jakies zuzycie. Ma ktos pomysl?jak bylem latem na ustawianiu zbieznosci to mowili ze mam strasznie rozjechana mimo ze auto nie sciagalo.
[ Dodano: 2016-01-13, 11:54 ]
Dodam jeszcze ze sprawdzalem glebokosc bieznika na calej szerokosci i praktycznie rowno sie scieral poza ta wewnetrzna,bardziej skrajna strona.
[ Dodano: 2016-01-13, 11:59 ]
Jeszcze jedno to pierscienie centrujace byly za duze z przodu,takie mi ci sami fachowcy od zimowych opon zalozyli i byly drgania od 130km/h. Moglo to tez miec znaczenie?
[ Dodano: 2016-01-13, 11:54 ]
Dodam jeszcze ze sprawdzalem glebokosc bieznika na calej szerokosci i praktycznie rowno sie scieral poza ta wewnetrzna,bardziej skrajna strona.
[ Dodano: 2016-01-13, 11:59 ]
Jeszcze jedno to pierscienie centrujace byly za duze z przodu,takie mi ci sami fachowcy od zimowych opon zalozyli i byly drgania od 130km/h. Moglo to tez miec znaczenie?