Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Warkot silnika przy odpalaniu na zimnym

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 06 sty 2016, 23:30

Wasabi pisze:Działanie fazatorów jest również wyjaśnione w SSP217 http://www.kpematop.com/S6/V8-5VEngine.pdf oraz SSP 182 http://forum.a8parts.co.u...49&d=1430156503
Nie SSP 182, tylko SSP 192. Zobacz sam coś wrzucił ;d

Awatar użytkownika
Wasabi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 11 lis 2015, 22:37
Lokalizacja: Wro

Post autor: Wasabi » 06 sty 2016, 23:39

Mazdomania pisze:
Wasabi pisze:Działanie fazatorów jest również wyjaśnione w SSP217 http://www.kpematop.com/S6/V8-5VEngine.pdf oraz SSP 182 http://forum.a8parts.co.u...49&d=1430156503
Nie SSP 182, tylko SSP 192. Zobacz sam coś wrzucił ;d
Strony 32 do 35 -> opis fazatorów dla 1,8 T -> nasze działają na tej samej zasadzie

Odwołanie do 182 znajduje się w 217 na stronie 22.... :)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 06 sty 2016, 23:44

Wasabi pisze:Strony 32 do 35 -> opis fazatorów dla 1,8 T
Faktycznie mój błąd <okok>

kenzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:35
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: kenzi » 07 sty 2016, 16:00

Też miałem takie objawy przy -11°C jak auto postało noc pod chmurką, a rozrząd zrobiony cały łącznie z wariatorami 12 000km temu.Teraz jest w okolicy 0° i jest ok.Dziwna sprawa że na plusie jest ok a przy ujemnych temp. jest terkot.Po mojemu to to wygląda tak jakby olej zbyt późno dochodził do tłoczka napinacza(może zbyt zgęstniał przy mrozie) i nie napinał łańcucha stąd ten terkot,choć z drugiej strony w tłoczku napinacza jest sprężyna która wstępnie wysuwa tłoczek.W przyszłym tygodniu wymieniam olej,ciekawe czy się coś poprawi.

lukasv6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 04 paź 2015, 10:36
Lokalizacja: Przyszowa/Paderborn

Post autor: lukasv6 » 07 sty 2016, 17:00

ja olej zmieniałem tydz. temu i z nowym olejem jest to bardziej słyszalne,w 2.8 c5 na mrozach
też tak było

rado251
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 11 cze 2010, 17:52
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: rado251 » 07 sty 2016, 19:42

Ja również mam takie objawy gdy są większe mrozy. Rozrząd wymieniany 40.000 km temu bez wariatorów. Jak temp jest w okolicach 0 lub na plusie jest cisza i wszystko ok. Wymiana oleju w moim przypadku nic nie dała. W C5 2.4 ALF jest identyczna sytuacja. Może to nie rozrząd dzwoni a popychacze cykają ?
Jest: A6 C5 2.4 ALF, A6 C6 2.4 BDW

Awatar użytkownika
Wasabi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 11 lis 2015, 22:37
Lokalizacja: Wro

Post autor: Wasabi » 07 sty 2016, 20:15

rado251 -> to nie dzwoni rozrząd, tylko fazatory...

rado251
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 11 cze 2010, 17:52
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: rado251 » 07 sty 2016, 20:54

Sorry Wasabi, nie doczytałem. Myślałem, że to rozrząd tak dzwoni w ujemnych temperaturach.
Jest: A6 C5 2.4 ALF, A6 C6 2.4 BDW

kenzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:35
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: kenzi » 07 sty 2016, 22:29

Dodam jeszcze ze u mnie dzwoni tylko na jednym rzędzie cylindrów od strony kierowcy.Zastanawia mnie tylko dlaczego przy ujemnych temp. Jak by coś było nie tak powinno "terkotać" za każdym razem bez względu na temp.

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 12 sty 2016, 19:43

RafGar, Moim zdaniem lej 5w30. W PL raczej mrozy nie sięgnął -40C :)

rado251
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 11 cze 2010, 17:52
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: rado251 » 12 sty 2016, 21:33

Jeździłem na 5w30 (504 507) i na 5w40 (502) jedyną różnicę jaką zauważyłem to że silnik miał trochę mniejszy apetyt na olej przy 5w40. Jeden z forumowiczów napisał mi kiedyś, że 5w30 jest do około +25C.
Jest: A6 C5 2.4 ALF, A6 C6 2.4 BDW

bono2000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 20 mar 2017, 19:32
Lokalizacja: stolica

Post autor: bono2000 » 24 wrz 2017, 17:55

Witam,
Mi zaczęło terkotać tydzień temu. Zawsze po nocy na zimnym silniku. Zmieniłem olej, bo już był czas na wymianę. Myślałem, że wpłynął na to przepracowany olej na którym zrobiłem 12 000 km. Lecz dziś odpalam i hałas był jakieś 2 sekundy. Przeglądam fora, lecz nigdzie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.
Przy spuszczaniu oleju nie zauważyłem opiłków metalu ani plastiku. Wlałem MOTUL 8100 X-clean FE 5w30. Poprzednio był taki sam. Silnik ma nalatane 217 000 km.
Moje pytanie: Czy ktoś z forumowiczów wymieniał zawory zwrotne? Jakie są objawy uszkodzonych zaworów i czy to może pomóc? W necie znalazłem nr części 059103175F

Z góry dzięki za odpowiedź :)

pozdr...
Załączniki
059103175F.jpg

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 24 wrz 2017, 19:10

To rozrząd, wymiana oleju nic nie da. Pewnie napinacze górne. Sprawdź synchronizację rozrządu w VCDS.

bono2000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 20 mar 2017, 19:32
Lokalizacja: stolica

Post autor: bono2000 » 25 wrz 2017, 16:18

Hej,
dziś rano zapalam i tu cisza, bez zgrzytów. Pojechałem do pracy, auto stało 8 godz, wychodzę z pracy zapalam i znów warkot. Wróciłem do domu, auto chwile postało, wyciągam bagnet a tam i widzę, że oleju przybyło. Jest ponad max. Zamówiłem zawory zwrotne, jak przyjdą to napiszę o rezultacie ich wymiany. Jestem pewien, że zacinają się i stąd te problemy.

mat695 - sprawdziłem synchronizacje na 94 i 03 czy o to chodziło, czy coś jeszcze?

pozdr...
Załączniki
12b.jpg
12a.jpg

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 26 wrz 2017, 09:26

To, że raz terkocze raz nie to właśnie rozrząd. Wstaw pomairy z grupy engine 91-92-93

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga