Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Kompresor klimy i wiatrak ele. pracują non stop w zimę

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
chris1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
Imię: Krzychu
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sz-N

Kompresor klimy i wiatrak ele. pracują non stop w zimę

Post autor: chris1987 » 03 sty 2016, 15:38

Problem jak w temacie, niestety nie znalazłem u nikogo podobnej przypadłości.
To że klima załącza się nawet przy 0*C już dawno zauważyłem i wciskałem przycisk Econ, aby wyłączyć kompresor. Wczoraj przy -7*C uznałem ze jednak naprawdę jest coś nie tak.
Wciskając przycisk AUTO od razu czuje lekko spadające obroty (kompresor załączony) oraz automatyczne uruchamia się wiatrak. Nawet po przejechaniu 100km nadal wszystko pracuje. Zarazem wg. instrukcji obsługi wciskając ECON, wyłączam dogrzewanie silnika (3- świece przy głowicy na króćcu wodnym) i sytuacja zamyka blednę koło. Przez co silnik dłużej się nagrzewa.
Na VCDSie sprawdzałem tylko błędy oraz output test, pełnej diagnostyki w BS, MS nie robiłem, bo w sumie jeszcze nie wiem jak.
Rok temu nie zauważyłem tego problemu - wiatrak się skończył i wymieleniem go dopiero w połowie lata 2015 na nowy.
Dodam:
-mam fabryczne webasto, ale tez bez sensu jest je włączać kilka razy w ciągu dnia jako dogrzewanie, zwłaszcza jak wiatrak od klimy schładza silnik.
- trybie ECON bardzooo rzadko kiedy mi parują szyby.
- kolega ma AVF w C5 i u niego przy temp poniżej -5*C klima i wiatrak się nie włącza, chyba ze wciśnie szybki nawie na przednia szybę

Jeśli ktoś ma, lub miał podobny problem chętnie posłucham udzielonych wskazówek, ponieważ nie wiem od czego zacząć (zwłaszcza w takie mrozy) <stres> :)
AWX 175KM/380NM

Awatar użytkownika
rasti86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 17:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: rasti86 » 03 sty 2016, 22:50

Kolego nie wiem czy cie dobrze zrozumiałem... jakbyś mógł wytłumaczyć twoją przypadłość dokładniej.


Jeżeli włączasz ogrzewanie i przycisk econ (diodka) się świeci to znaczy że klima jest wyłączona - jeżeli się nie świeci to znaczy że klima pracuje - oczywiście przy włączonym panelu.

"Wciskając przycisk AUTO od razu czuje lekko spadające obroty (kompresor załączony) oraz automatyczne uruchamia się wiatrak" - to jest normalne - na biegu jałowym powinieneś odczuć chwilowe "opadnięcie obrotów", po każdym załączeniu econ - wiatrak klimy będzie się kręcił cały czas kiedy klima pracuje

To że silnik dłużej się nagrzewa to normalne na tych mrozach... wiadomo w lecie jest szybciej w zimie dłużej...
Don't drink & drive Just Smoke & Fly

Bylo: Golf MK2 Country 1.8 4x4 Syncro; Opel Omega 2.0; WV Passat B4 1.6; Opel Corsa B 1.2 - Aktualnie Audi a6 c5 1.8T

Awatar użytkownika
chris1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
Imię: Krzychu
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sz-N

Post autor: chris1987 » 03 sty 2016, 23:19

Dobrze zrozumiałeś.

Przyciskam AUTO (econ - wyłączony, bez czerwonego światełka) klima odrazu staruje. Czuje to po spadających lekko obrotach, oraz od razu automatycznie uruchamia się elektryczny wiatrak od klimatyzacji i to chyba na II-gim biegu.
Mogę tak przejechać klika km i się nie wyłączy. Nic bym do tego nie miał, gdyby nie to że dzieje się to w niskich temperaturach. Po co ma mi wiatrak chłodzić zimny silnik na mrozie? Np. dziś przy -10*C
Wiem ze silnik w zimę się dłużej nagrzewa....
Rok temu jeździłem nieświadomie z zepsutym wiatrakiem, który w ogóle nie działał. Cały czas klimatornik był na AUTO, nagrzewał się szybciej. Ponieważ w tybie ECON w dieslu NIE złączają się dodatkowe elektryczne grzałki silnika, które bardzo przyspieszają nagrzewania cieczy.

Wiec:
Albo uruchamiam tryb AUTO z pracującym kompresorem i wiatrakiem, lub ECON bez wiatraka i klimy, oraz reszty pomocnych podgrzewaczy.
Dodam ze w trybie ECON szybciej się nagrzewa.


U kolegi w avf tego nie ma. Dziś sprawdzałem u mojej matki w a4 b6 1,6 i również wiatrak i kompresor się nie włącza. No chyba ze wciśnie się nawiew na przednia szybę to po obrotach widać ze coś się dzieje.

Czujniki:
-G65- w lato z uszkodzonym wiatrakiem sobie poradził. Wyłączył kompresor, gdy ciśnie było za duże.
-Temperatury- wszystkie pokazują prawidłowa temperaturę

Przekaźniki tez są ok ponieważ przełączając na tryb ECON-omiczny odłączą sprężarkę i wiatrak.
Podejrzenie, aby wiatrak był spięty równolegle z przekaźnikiem od elektromagnesem również odpada. W lato działają dwa biegi (szybszy i wolniejszy), nie widziałem jakieś elektrycznej partyzantki w wiązce.

Jedynie na myśl mi przychodzi klimatornik źle zakodowywany, lub uszkodzony.
Ostatnio zmieniony 03 sty 2016, 23:25 przez chris1987, łącznie zmieniany 1 raz.
AWX 175KM/380NM

Awatar użytkownika
rasti86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 17:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: rasti86 » 03 sty 2016, 23:23

"Przyciskam AUTO (econ - wyłączony, bez czerwonego światełka) klima odrazu staruje."

Jeżeli czerwona diodka przy przycisku econ się nie świeci to znaczy że klima jest załączona.
Don't drink & drive Just Smoke & Fly

Bylo: Golf MK2 Country 1.8 4x4 Syncro; Opel Omega 2.0; WV Passat B4 1.6; Opel Corsa B 1.2 - Aktualnie Audi a6 c5 1.8T

Awatar użytkownika
chris1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
Imię: Krzychu
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sz-N

Post autor: chris1987 » 03 sty 2016, 23:27

Tak.

Diódka ECON świeci. Klima nie działa. Nie działa również dogrzewanie <--czyli OK. Tak powinno być

Diódka ECON nie świeci. Klima z wiatrakiem staruje w mrozach. Uruchamia się dogrzewanie silnika. <-- tak raczej nie powinno być, a na pewno bez wiatraka.
Ostatnio zmieniony 03 sty 2016, 23:57 przez chris1987, łącznie zmieniany 1 raz.
AWX 175KM/380NM

Awatar użytkownika
rasti86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 17:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: rasti86 » 03 sty 2016, 23:36

A więc w czym problem?


Jeżeli diodka się świeci to wiatrak i sprężarka nie chodzą bo Klimatyzacja jest wyłączona....

Działa wtedy zwykły nawiew i nagrzewnica jeśli podniesiesz temperaturę.
Jeżeli włączysz klimatyzację (dioda przy przycisku econ nie świeci) to startuje klimatyzacja - a wtedy zawsze załącza się sprężarka i wiatrak.

Tryb AUTO - automatycznie załącza klimatyzację w samochodzie.
Don't drink & drive Just Smoke & Fly

Bylo: Golf MK2 Country 1.8 4x4 Syncro; Opel Omega 2.0; WV Passat B4 1.6; Opel Corsa B 1.2 - Aktualnie Audi a6 c5 1.8T

Awatar użytkownika
chris1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
Imię: Krzychu
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sz-N

Post autor: chris1987 » 03 sty 2016, 23:50

Dalej nie rozumiesz...

Problem w tym, ze nie chce aby chodziła klimatyzacja, a raczej nie powinna działać w mrozach. A jak dam tak, aby diódka ECON się świeciła- wyłącza mi się kompresor i pakiet zima... czyli dogrzewanie silnika (to jest tylko w dieslu), podgrzewane lusterka, automatyczne podgrzewanie tylnej szyby po kilku minutach itd. (tak przynajmniej pisze w instrukcji)

Tryb AUTO sam ustala, czy ma włączyć kompresor i wiatrak. Nie jest to przycisk który jednoznacznie uruchamia zawsze klimę na stale, nawet przy -30*C.

Jeszcze pół biedy jakby tylko kompresor chodził, ale wiatrak?
Podłącz u siebie wiatrak od klimy na stale bezpośrednio pod akumulator i pojeździj trochę po mieście to będziesz wiedzieć o co mi chodzi :]
AWX 175KM/380NM

Awatar użytkownika
rasti86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 17:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: rasti86 » 04 sty 2016, 00:20

W trybie econ w dieslu wyłaczane jest także dodatkowego ogrzewania.

Tryb auto zapewnia tylko utrzymanie optymalnej temperatury i osuszanie powietrza w samochodzie.

Ogrzewanie lusterek i tylnej szyby działa niezależnie od klimy i przycisk auto nie uruchamia tych funkcji. Ogrzewaniem tylnej szyby steruje się ręcznie poprzez włacznik i ogrzewanie szyby wyłącza się automatycznie po około 10 minutach.

Wracając do klimy to jeśli klima jest włączona (dioda przy econ wyłaczona) to wiatrak klimy będzie pracował cały czas dopóki nie wyłączysz klimy, niezależenie od temperatury zewnętrznej - według mnie tak jest poprawnie - ale niech wypowie się jeszcze ktoś z forum na ten temat - bo może jestem w błedzie...

Ps. w lecie jeździłeś na właczonej klimie i niedziłacym wentylatorze?
Don't drink & drive Just Smoke & Fly

Bylo: Golf MK2 Country 1.8 4x4 Syncro; Opel Omega 2.0; WV Passat B4 1.6; Opel Corsa B 1.2 - Aktualnie Audi a6 c5 1.8T

Awatar użytkownika
chris1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
Imię: Krzychu
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sz-N

Post autor: chris1987 » 04 sty 2016, 00:46

W lecie jeździłem na właczonej klimie i niedziałającym wentylatorze. Ale to może z 1tydzien.
W trasie, poza miastem itd działała bez problemu. Ponieważ wiatrak automatycznie się wyłącza, jego robotę przejmuje pęd wiatru. Jeśli stałem w korku to po 3-5minutach klima przestała działać + zapala się diódka przy ECON (klimatornik w trybie awaryjnym). Po dłuższym postoju, gdy ciśnienie spadło dalej działała. W vcds wywalił błąd czujnika G65, za duże ciśnienie. W blokach mierzonych również można sprawdzić ciśnienie - było za duże. Po testach i wymuszaniu pracy wiatraka zorientowałem się ze to on jest winny. Pomyślałem, ze po zimie zawiesiły się szczotki, wiec dostał trochę WD40 i klika gumowych młotków - ożył. Lecz po 2miesiacach padł na amen (skończyły się szczotki). Kupiłem nowy firmy NFR? albo GATE. Nie pamiętam. Ale po wymianie chodziło wszystko elegancko.

Wiskoza działa ok.
Ogrzewanie lusterek i tylnej szyby działa niezależnie od klimy i przycisk auto nie uruchamia tych funkcji. Ogrzewaniem tylnej szyby steruje się ręcznie poprzez włacznik i ogrzewanie szyby wyłącza się automatycznie po około 10 minutach.
ale ECON wyłącza te udogodnienia dopóki sami manualnie ich nie włączymy..... z tego co pamiętam. Możliwe ze przed i po lifty miały trochę inaczej. Zresztą nie istotne. Mi bardziej zależy na dogrzaniu silnika. W trybie ECON na pewno nie działa, a w Auto lub bez ECON robi się paradoks. Na dogrzewający się silnik dmucha wentylator przez co jeszcze dłużej sie nagrzewa. ;)

Na dniach przestudiuje schematy z elsy, oraz kodowania to może do czegoś dojdę.
AWX 175KM/380NM

Awatar użytkownika
rasti86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 17:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: rasti86 » 04 sty 2016, 01:01

wiatrak od klimy możesz "wyłaczyć ręcznie" przy zbiorniczku płynu od wspomagania jest wtyczka od tego wiatraka możesz ją rozłączyć - przynajmniej u mnie, nie wiem jak w tdi.
Don't drink & drive Just Smoke & Fly

Bylo: Golf MK2 Country 1.8 4x4 Syncro; Opel Omega 2.0; WV Passat B4 1.6; Opel Corsa B 1.2 - Aktualnie Audi a6 c5 1.8T

Awatar użytkownika
chris1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
Imię: Krzychu
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sz-N

Post autor: chris1987 » 04 sty 2016, 01:05

W tdi jest tak samo. Ale to nie jest rozwiazanie.
AWX 175KM/380NM

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 04 sty 2016, 10:22

poszukaj w ELSIE - w 1.9TDI masz czujnik temperatury na wyjściu z chłodnicy (Radiator fan thermal switch F18/F54 ) odłącz go i zobacz czy wentylator się wyłączy

Awatar użytkownika
chris1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
Imię: Krzychu
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sz-N

Post autor: chris1987 » 04 sty 2016, 17:22

Radiator fan thermal switch F18/F54 jest to właśnie czujnik G65 ten pod prawą przednia lampą.

Dzis rano nie zwróciłem uwagi, ale jak wracałem z pracy po 16 wiatrak się nie uruchomił. A było około -6*C
AWX 175KM/380NM

Awatar użytkownika
rasti86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 17:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: rasti86 » 04 sty 2016, 18:09

Kolego sprawdziłem dzisiaj: po wyjściu z pracy włączyłem tryb AUTO grzanie na 24 stopnie i masz rację wentylator od klimy się nie włączył - włączył się dopiero jak zaparkowałem w garażu.

A może masz po prostu zaśniedziałe jakieś styki? poruszaj całą wiązką kabli aż do kabiny - posprawdzaj może to jest problem.
Don't drink & drive Just Smoke & Fly

Bylo: Golf MK2 Country 1.8 4x4 Syncro; Opel Omega 2.0; WV Passat B4 1.6; Opel Corsa B 1.2 - Aktualnie Audi a6 c5 1.8T

Awatar użytkownika
chris1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
Imię: Krzychu
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sz-N

Post autor: chris1987 » 23 maja 2016, 23:05

Problem rozwiązany.
Przyczyną był uszkodzony czujnik ciśnienia układu klimatyzacji.
Z biegiem czasu przekłamywał i pokazywał sterownikowi za duże ciśnienie w układzie, do tego stopnia, aż zawiesił się na 32BAR i przestała działać.

Przy okazji wymieniłem osuszacz i filierek. Klima teraz chłodzi bardzo bardzo dobrze.
Włącza i wyłącza się wtedy kiedy trzeba.
AWX 175KM/380NM

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl