Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] Termostat jakiej firmy wybrać?

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
3siek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 07 lut 2013, 08:19
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Eindhoven

Post autor: 3siek » 28 cze 2015, 18:16

wojciech007 pisze:gdzie Wy kupujecie te termostaty i jakich firm?
w serwisie :)
Połakomiłem się na tańszego o 50zł gate'sa i po niecałym miesiącu musiałem znowu wymieniać. (chcesz zaoszczędzić - płacisz x2)
Nie zapomnij o uszczelkach pod kolektorem dolotowym (groszowe sprawy)

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 28 cze 2015, 22:37

Ile płaciłeś za Gates'a, a ile w serwisie (jakiej był firmy)?
Czy jak nie będę zdejmował kolektora tylko go podnosił to będzie możliwość wymiany uszczelek?

Awatar użytkownika
ratchet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 13 lip 2014, 15:39
Moje auto: S6 Plus C4
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Wrocław

Post autor: ratchet » 03 lip 2015, 08:02

Ja za ori placiłe w serwisie około 320 zł, gates na iparts.pl około 210

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 03 lip 2015, 08:10

wojciech007, koszt tych uszczelek to śmieszne pieniądze... nie warto oszczędzać szczególnie, że te gumki mogą być już sparciałe po latach...

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 04 lip 2015, 07:02

0x4B25A pisze:wojciech007, koszt tych uszczelek to śmieszne pieniądze... nie warto oszczędzać szczególnie, że te gumki mogą być już sparciałe po latach...
Nie chodziło mi o koszt tylko czy w przypadku niezdejmowania kolektora da się je wymienić?

andi50
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 22 lip 2013, 18:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

termostat

Post autor: andi50 » 18 sie 2015, 20:44

Witam !

Panowie jestem po wymianie termostatu , i tu ciekawe pytanie czy plyn moze byc zapowietrzony ?? , robi sie cos takiego odpalam rano jade nawet 20 km wolno dochodzi do 90 stopni , ale jak sie zatrzymam nawet po 7 km i wylacze silnik , po chwili odpale silnik mam 90 stopni .... szukam dobrze zapowietrzony uklad ??

pozdrawiam

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 19 sie 2015, 10:22

On się sam odpowietrza... po zmianie termostatu otwierasz korek zbiornika wyrównawczego, włączasz silnik i uzupełniasz płyn, gdy termostat będzie się otwierał podczas rozgrzewania silnika... tyle... z drugiej strony może być tak, że silnik zwiększa chwilowo temperaturę, gdy go wyłączysz, bo nie ma już ruchu chłodziwa... więc jak za moment włączysz, to teoretycznie może wskazywać więcej... ale to bardziej na VCDSie widać...

Moim zdaniem dalej wadliwy termostat... chyba, że czujnik temperatury, ale wątpię, bo one dość binarnie działają... poza tym, sprawdzić można temperaturę za pomocą VCDSa, aby się upewnić, jaka jest naprawdę...

Nie chodziło mi o koszt tylko czy w przypadku niezdejmowania kolektora da się je wymienić?
Nie, musisz ściągnąć kolektor... a jeśli go nie ściągasz, to nie ma potrzeby wymieniać...

andi50
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 22 lip 2013, 18:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

termostat

Post autor: andi50 » 19 sie 2015, 19:02

Witam !
Moj Mechanik tez tak mowi ze termostat musi byc walniety , kurcze ja szukam innej wady chyba macie racje ... a co do VCDS mam ale jak to spr.. mozecie opisac krok po kroku ?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 20 sie 2015, 08:33

Jeszcze jedno mi do głowy przyszło... słaba wydajność pompy wody... była kiedyś wymieniania? <mysli>

andi50
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 22 lip 2013, 18:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

termostat

Post autor: andi50 » 20 sie 2015, 09:23

Hmm. ... ale jeśli coś z pompą to by się przegrzewal ?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 20 sie 2015, 12:43

Tak, jeśli obieg płynu chłodniczego jest niewystarczający... ale to niech ktoś jeszcze się wypowie...

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 20 sie 2015, 22:08

0x4B25A pisze:Tak, jeśli obieg płynu chłodniczego jest niewystarczający... ale to niech ktoś jeszcze się wypowie...
Potwierdzam. Przy uszkodzonej pompie wody silnik będzie się przegrzewał.

gamenet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 23 cze 2015, 15:06
Lokalizacja: podlasie

Post autor: gamenet » 03 sty 2016, 10:05

Podejrzewam że mam termostat do wymiany ale chcę żeby ktoś mi to potwierdził.
Jadąc dzisiaj przy temp. na zewnątrz -17 st C odcinek 25 km auto rozgrzało mi się po 10km do ok 65-70 st C a po 25km do 80-85 st C. Prędkość to 80-90 km/h. Mam LPG ale to chyba nie ma znaczenia.
Kiedy temperatury na zewnątrz były dodatnie to auto spokojnie rozgrzewało się do 90 st C bezproblemowo.
I tu moje pytanie: czy to normalne przy takich mrozach czy jednak po kilku przejechanych kilometrach powinienem mieć już 90 st C.
Dodam że poziom płynu chłodzącego jest OK.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 sty 2016, 16:29

U mnie przy wyłączonym ogrzewaniu osiąga 90*C po maksymalnie 10 km (zależy od temperatury na zewnątrz). Po włączeniu ogrzewania spada do 70*C, ale potem powoli rośnie i po kilkunastu minutach znów jest 90*C. Zawsze przez pierwsze kilka km jeżdżę na wyłączonym ogrzewaniu, zostawiam tylko włączone grzanie foteli.

Nr termostatu (zawiera uszczelkę) do Twojego auta: 06E 121 111 G.
Koszt w ASO: ok. 350 zł.

lukasv6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 04 paź 2015, 10:36
Lokalizacja: Przyszowa/Paderborn

Post autor: lukasv6 » 03 sty 2016, 17:53

kolego gamenet z termostatem to masz raczej wszystko ok.tylko teraz jak jest mrozik to dmuchawe dajesz pewnie na full i krótki dystans robisz to silnik się jeszcze schładza.
ja jak miałem walnięty termostat to temp. skakała 90c i spadała do60c
ja zapłaciłem 280pln w aso

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga