Ustawienie świateł mijania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 93
- Rejestracja: 23 paź 2014, 10:57
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wawa ->Poznań
Ustawienie świateł mijania
Często jak jadę, to auta z nadprzeciwka mrygają mi długimi, bo myślą, że jadę na długich. W jaki sposób to ustawić, aby było poprawnie? Czy w C6 są jakieś mechanizmy do samodzielnej regulacji? No i jak wysoko mogę ustawić te światła?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 162
- Rejestracja: 01 sty 2011, 14:05
- Imię: Przemo
- Rocznik: 2016
- Moje auto: Allroad C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Krak
Witam
Zobacz w obudowie reflektora są dwa gniazda na imbus lub na klucz nasadkowy - nie pamiętam dokładnie (mają charakterystyczny biały kolor)
Jeden jest do regulacji góra-dól, drugi lewo-prawo. Oba regulują ustawienie odbłyśnika i soczewki.
Najlepiej podjechać tam gdzie profesjonalnie ustawiają światła - najtrudniej jest ustawić geometrię strumienia światłą w lewo i prawo.
Pozdro
Przemo
Zobacz w obudowie reflektora są dwa gniazda na imbus lub na klucz nasadkowy - nie pamiętam dokładnie (mają charakterystyczny biały kolor)
Jeden jest do regulacji góra-dól, drugi lewo-prawo. Oba regulują ustawienie odbłyśnika i soczewki.
Najlepiej podjechać tam gdzie profesjonalnie ustawiają światła - najtrudniej jest ustawić geometrię strumienia światłą w lewo i prawo.
Pozdro
Przemo
Od lat juz na żadnej stacji nie potrafia normalnie ustawic świateł. W kilku miastach sprawdzałem i obecnie zawsze po przegladzie jak mi tam cos nachrzani poprawiam bo nic nie widac w nocy tak nisko skrecone. Żenada.KL4K50N pisze:A jak zwykły halogen to na stację będzie najszybciej podjechać i będziesz miał idealnie ustawione.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 162
- Rejestracja: 01 sty 2011, 14:05
- Imię: Przemo
- Rocznik: 2016
- Moje auto: Allroad C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Krak
Witam
Gniazda są na imbus. Oba pokrętła są z tył lampy bliżej środka. Jedno u góry, drugie na dole.
Lampę reguluje się ręcznie - nie jest do tego potrzeby komp. Jest potrzebny do uruchomienia i adaptacji czujnika pochylenia/wysokości.
Jest duży problem z regulacją świateł a SKP i ASO bo nie ma odpowiedniej tablicy, ściany pomiarowej. Bez problemu regulujesz góra-dół, problem jest w lewo i prawo (chodzi o oś strumienia światła względem osi auta) tak żeby dobrze doświetlał pobocze.
Pozdro
Przemo
Gniazda są na imbus. Oba pokrętła są z tył lampy bliżej środka. Jedno u góry, drugie na dole.
Lampę reguluje się ręcznie - nie jest do tego potrzeby komp. Jest potrzebny do uruchomienia i adaptacji czujnika pochylenia/wysokości.
Jest duży problem z regulacją świateł a SKP i ASO bo nie ma odpowiedniej tablicy, ściany pomiarowej. Bez problemu regulujesz góra-dół, problem jest w lewo i prawo (chodzi o oś strumienia światła względem osi auta) tak żeby dobrze doświetlał pobocze.
Pozdro
Przemo
Owszem maja od nastu lat ten sam sprzet i co z tego? Nascie lat temu ustawiałem na SKP światła by były prawidłowo(czyt.bezpiecznie oświetlały droge)Ale to sie od paru lat zmieniło. 70% aut jadacych po naszych drogach mających zwyczajne lampy wali po oczach tak że po godzinie jazdy nocnej czuje się jak po 30godzinach niespania. Ja sprawdzałem swoje auta w warunkach drogowych i elegancko,po przeróbce lamp...3lata po przeróbce jak ten sam diagnosta sie zesrał (wynik jego niewiedzy przepisów) zmieniłem SKP i tam skontrolowali mi moje ustawienie i...było wzorowo!
Linia światłocienia xenonów odcina sie rowno natomiast halogeny daja poblask który ma doświetlac nam droge ponad zasięgiem i nie jest to oslepiające ale niektorzy diagności ten poblask własnie skręcaja na dół na tej maszynce zamiast skupic się na własciwym snopie światła-efekt-mamy droge oświetloną na 5-10m przed autem![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Linia światłocienia xenonów odcina sie rowno natomiast halogeny daja poblask który ma doświetlac nam droge ponad zasięgiem i nie jest to oslepiające ale niektorzy diagności ten poblask własnie skręcaja na dół na tej maszynce zamiast skupic się na własciwym snopie światła-efekt-mamy droge oświetloną na 5-10m przed autem
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 162
- Rejestracja: 01 sty 2011, 14:05
- Imię: Przemo
- Rocznik: 2016
- Moje auto: Allroad C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Krak
Jeżeli jest w VCDS procedura regulacji świateł to super. Ale do prawidłowego ustawienia wysokości świecenia lamp nie wystarczy sam VCDS. Trzeba pokręcić śrubami na lampach. Potem zapamietać to za pomocą VCDS. Czy tak ma być?kamil666 pisze:W VCDS jest procedura dla regulacji świateł, a nie adaptacji czujników.
Na ok. 5-6 stacji SKP jakie znam wszystkie mają ten sprzęt do regulacji/ustawiania świateł:
Obrazek
A na tym sprzęcie z SKP (widzę można dobrać kolor do ścian) ustawiasz jedynie wysokość.
Żeby ustawić prawidłowo snop/strumień światła potrzebny jest ekran i tak by to trzeba zrobić
https://www.google.pl/imgres?imgurl=htt ... t=c&ictx=1
Nie ma znacżenia czy ksenon czy żarówka, jedynie górna cześć odcięcia inaczej wygląda.
Jeżeli nie mam racji to proszę o wytłumaczenie.
Pozdro
Prżemo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Odpalasz VCDS wprowadzasz tryb regulacji lamp i dopiero kręcisz i regulujesz - po regulacji kończysz procedurę zapamiętując ustawienie, jeśli wyregulujesz wcześniej to po ustawieniach i ponownym uruchomieniu auta poziom xenonów wraca do tego sprzed zmian. Ktoś kiedyś regulował na chybił trafił przy zgaszonym aucie, odpalał i sprawdzał czy jest ok i podobno to pamiętało.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 162
- Rejestracja: 01 sty 2011, 14:05
- Imię: Przemo
- Rocznik: 2016
- Moje auto: Allroad C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Krak
No to po piwkukamil666 pisze:Odpalasz VCDS wprowadzasz tryb regulacji lamp i dopiero kręcisz i regulujesz - po regulacji kończysz procedurę zapamiętując ustawienie, jeśli wyregulujesz wcześniej to po ustawieniach i ponownym uruchomieniu auta poziom xenonów wraca do tego sprzed zmian. Ktoś kiedyś regulował na chybił trafił przy zgaszonym aucie, odpalał i sprawdzał czy jest ok i podobno to pamiętało.

I spać
Pozdro
Przemo
Tych spotykam tylko czasami i jesli maja te żarniki w zwykłej lampie to juz kompletnie nic nie widac tylko ich na drodze nadjeżdżających jak sąd ostateczny....KL4K50N pisze:Apophis, Dodałbym jeszcze, że jakaś spora część jeździ na dziadowskich - chińskich żarnikach w zwykłych reflektorach o barwie 8000K...