Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AGA 2.4 165 KM] Co to za ustrojstwo... Czyszczenie odmy.

Silniki benzynowe
Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

[AGA 2.4 165 KM] Co to za ustrojstwo... Czyszczenie odmy.

Post autor: Moreno » 01 sty 2016, 22:03

Witam serdecznie.

Jestem w trakcie wymiany zapchanego eźektora i zastanawiam się czy element (zaznaczony na poniższych zdjęciach) jest sprawny. A jeśli nie, to proszę o podanie jego nr-u OE, jeśli ktoś zna.

Oczywiście najlepiej byłoby gdyby ktoś z Was opisał co to jest, jaką funkcję pełni i jak działa. Wtedy będę wiedział jak zweryfikować jego sprawność i czy niezbędna jest jego wymiana. :)

Za wszystkie istotne informację z góry dziękuję. :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

//edit: zmiana tytułu w celu lepszej identyfikacji wątku dla zainteresowanych.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2016, 18:59 przez Moreno, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 sty 2016, 22:49

nie jest dostępny oddzielnie tylko z odmą , tam jest membrana ze sprężyną

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 01 sty 2016, 22:55

Czyli to jednak zawór zwrotny.
A wiesz może w którą stronę puszcza przepływ?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 sty 2016, 22:57

sprawdzałem jak miałem nową odmę w rękach i chyba puszcza z pokryw w dolot , na logikę

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 01 sty 2016, 23:09

Czyli to jest zabezpieczenie w przypadku zapchania się eźektora, tak? ..no bo jak eżektor się zapcha, to wtedy kolektor nie zasysa oparów z odmy i wtedy tworzy się ciśnienie w skrzyni korbowej, i opary są wypychane pod ciśnieniem poprzez ten zawór do kolanka przed przepustnica. Czy mam rację? ...no bo jak inaczej wytłumaczyć pojawienie się tej żółtej zawiesiny (środkowe zdjęcie w pierwszym poście)?
Przepustnicę wymontowywałem i przeczyściłem włącznie z kolankiem niecałe 200 km wcześniej.

PS.
Czyli możliwe, że ten zawór jest sprawny i nie trzeba go wymieniać? ...taką mam nadzieję. :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 sty 2016, 23:19

wydaje mi się że podciśnienie z ezektora otwiera tą membranę

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 02 sty 2016, 22:28

Jeśli jest tak jak mówisz, to u mnie ten zawór jest spier***, bo olej dostaje się do kolanka. Ale staram się nie szarpać sobie nerwów zawczasu i próbuję tą zasadę działania wziąć jakoś na logikę. :)
Gdyby zawór pozwalał na przepływ powietrza z kolanka do kolektora (czyli tak jak mówisz), wtedy można by było rzec, że przepływ ten nie jest kontrolowany przez przepustnicę. ..i tutaj jest zagwozdka, dlaczego przepustnica ma kąt otwarcia 3.5 przy unieruchomionym silniku, a przy odpalonym zimnym jest otwarta na około 10 stopni? ...tak tak, ja wiem, że przepływ tym zaworem ma swoją wydajność, ale wątpię żeby inżynierzy to policzyli i ten przepływ miałby omijać przepustnicę, bo przecież ona ma za zadanie kontrolować przepływ powietrza dostającego się do kolektora ssącego. :)

Jest jeszcze jeden istotny fakt, że opary oleju i spalin są cięższe od powietrza, więc eżektor nie zasysałby ich z silnika, a prosto z kolanka (krótsza droga więc ma lżej). :) Wtedy opary musiałyby być wypychane siłą przedmuchów. ...a co jeśli silnik jest nowy i nie ma przedmuchów? ...hmm? :)

[ Dodano: 2016-01-02, 22:28 ]
Czy ktoś z Was wie w którą stronę ten zawór (zaznaczony na zdjęciach) przepuszcza powietrze, a którą nie powinien? ...bo u mnie olej dostaje się do kolanka dolotowego i nie wiem czy demontować ten zawór czy zostawić go w spokoju.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 sty 2016, 22:32

ale jego nie zdemontujesz samego ;)

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 03 sty 2016, 03:45

...ja nie zdemontuje? ;p
A tak na poważnie to jutro idę sprawdzić czy zamyka przepływ w którąkolwiek stronę. Bo pomimo, że jego obudowa (umiejscowione blisko siebie króćce z odmy i do eżektora) pasuje do mojej teorii kierunku działania, nie oznacza, że on nie może "puszczać" w obydwu kierunkach w wyniku zmęczenia membrany lub przez zalegający syf. ...prawda?
Jeśli okaże się czarny scenariusz, wtedy trzeba będzie inaczej podejść do sprawy. :]

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 03 sty 2016, 10:00

no ale potniesz przewody odmy ( jest bardzo krucha po paru latach ) i ciężko będzie sztukować - przerabiałem to ;)


zdaj relacje co tam wyszło

Awatar użytkownika
yaszczur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 03 sty 2016, 10:52

Sam zawór/filterek raczej nie występuje, jest dostępny razem z górną odmą. Polecam kupić zamiennik firmy HansPreis/Topran (koszt około 80zł) wymienić całość i mieć spokój. Oryginał kosztuje w ASO około 400zł (kawałek rurki, masakra).

Dobrze jest zdemontować i przeczyścić również dolną-krótką odmę, odpowietrzającą skrzynię korbową. Trzeba się trochę nagimnastykować, żeby ją wypiąć, ale warto, żeby było zrobione porządnie.

nr kat. 111 303
Obrazek
Pozdrawiam...

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 03 sty 2016, 16:22

krótką tez lepiej kupić bo jest duża szansa że się rozpadnie ;)

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 03 sty 2016, 21:50

No więc tak...
Wymontowałem kolanko dolotowe po raz trzeci (1-demontaż i czyszczenie przepustnicy, 2-wymiana uszczelki/kołnierza) żeby mieć dostęp do tej złączki odmy co idzie do kolanka dolotowego, wziąłem gumowy wąż, obciąłem jeden koniec na równo, docisnąłem go do tej złączki (drugi koniec trzymam w ustach), no i dmuchnąłem a potem zaciągnąłem się, i... ku***wa za****... zaworek puszcza w obydwie strony <wnerw> ...nawet dmuchałem i na przemian zaciągałem się manewrując wężem przy złączce mając nadzieję, że może nieszczelnie docisnąłem, ale to tylko potwierdziło, ze zawór jest cały czas otwarty. <wnerw>
A zatem oprócz eźektora muszę jeszcze zaworek wymieniać albo całą odmę. :[

Dziękuję Panowie za porady. :)
Jak zmienie to wszystko to poinformuję i możliwe, że nagram jakiś filmik poprawnie działąjącej odmy.

[ Dodano: 2016-01-03, 21:50 ]
Panie i Panowie, zaczyna się robić ciekawie - wymontowałem obydwie odmy. ...całe. <radocha>
Relacje już wkrótce...

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 03 sty 2016, 21:52

ja wymieniałem krótką bez ściągnięcia przepustnicy - level hard <lol>

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 03 sty 2016, 22:46

Straszny mi wyczyn, wsadzić dwa płaskie śrubokręty... <lol>

[ Dodano: 2016-01-03, 22:46 ]
Tak czy inaczej ten zaworek to chyba nie jest zawór typu otwarty/zamknięty.
Ten zawór działa chyba na zasadzie ograniczania przepływu powietrza od strony kolanka dolotowego, a od strony odmy przepływ jest swobodniejszy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja