Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Alternator Valeo zmiana na Bosch Problem

Elektryka
ODPOWIEDZ
BafixIV
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 11 kwie 2015, 22:19
Lokalizacja: Włocławek

Alternator Valeo zmiana na Bosch Problem

Post autor: BafixIV » 31 gru 2015, 16:32

Witam, potrzebuje fachowej porady a mianowicie, mam audi A6 C5 z motorkiem 1.8 T (APU) i siedzi tam alternator valeo ale padają mi łożyska w nim i postanowiłem założyć sobie Boscha 120A i jest problem taki że przewód wzbudzenia do valeo jest z wtyczką do Boscha jest oczko na śrubke m5 i teraz po założeniu alternatora do auta i przerobieniu wtyczki na kabelek z oczkiem i skręceniu wszystkiego nie ładuje alternator, co się okazało moje audi ma na tym kabelku wzbudzenia takie napięcie jak akumulator a kolega ma A4 z takim alternatorem Boscha i na tym kabelku ma 1,35 napięcie i co jest powodem że on ma takie małe napięcie co bym potrzebował żeby zmienić to napięcie na mniejsze?????

jac_ek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 19 wrz 2009, 14:48
Lokalizacja: Toruń

Post autor: jac_ek » 01 sty 2016, 12:20

Cos chyba nie tak. we wtyczce powinny byc dwa przewody ale ok. Tak jak podlaczyles po przegazowaniu samochodu powinno byc ladowanie, jesli brak to alternator nie laduje. Srobka o ktorej mowisz slluzy do wzbudzenia alternatora z malych obrotow i informacji o ladowaniu (kontrolka).Aby nie miec problemow kombinacji kup alternator taki jak powinien z wtyczka jaka miales.

BafixIV
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 11 kwie 2015, 22:19
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: BafixIV » 01 sty 2016, 21:37

Alternator jest ok sprawdzony pod obciążeniem kabelek który dochodzi z auta ma jeden pin a w alternatorze kostka wychodząca ma dwa piny i o teraz oco chodzi w tym wszystkim a audi a4 nie ma kostki tylko ma oczko na śrubke m5 i są inne napięcia kurcze i gdzie jest cwancyk że w a4 jest zmniejszony prąd

jac_ek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 19 wrz 2009, 14:48
Lokalizacja: Toruń

Post autor: jac_ek » 02 sty 2016, 09:53

BafixIV pisze:Alternator jest ok sprawdzony pod obciążeniem
Nie rozumiem tego. Nie laduje wcale czy nie wzbudza sie z malych obrotow. Jesli masz podlaczony kabel od akumulatora do alternatora i na ta srobke m5 dolozysz ladunek dodatni powinno nastapic ladowanie, dlatego pisalem o podniesieniu obrotow silnika. Co do tego kabelka jest to sygnal z kontrolki ladowania i jak wiesz w liczniku nie ma zarowki tylko dioda. Jak jest sygnal generowany przez licznik tego nie wiem. Sam zdecyduj czy lepiej kombinowac z tym czy dac alternator z takim regulatorem napiecia zeby pasowal.

BafixIV
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 11 kwie 2015, 22:19
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: BafixIV » 02 sty 2016, 16:39

A widzisz kolego obroty czy na wolnych czy na większych jest to samo, ale jest problem z tym kabelkiem wzbudzenia pisałem już wyżej oco chodzi u mnie jest dawany jeszcze sygnał do ECU z tego kabelka a w audi które miały orginalnie oczko m5 tego nie ma jest tylko samo wzbudzenie wolał bym założyć Boscha niż Valeo dlatego że Bosch ma lepsze ładowanie

jac_ek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 19 wrz 2009, 14:48
Lokalizacja: Toruń

Post autor: jac_ek » 02 sty 2016, 16:59

Oczywiscie ze zaloz boscha ja tez wole od valeo. Pisalem o dolozeniu ladunku dodatniego zrobiles tak? jezeli po takim zabiegu nie bedzie ladowal to jest uszkodzony, nawet bez tego po uzyskaniu obrotow musi ladowac.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl