a8 d3 poezja, d2 też super. a6 c5 fajna fura, a6 c6 też (gdyby nie ten rozrząd) ale chyba podziękuje.
często auto będzie niedogrzane bo po 6 km silnik stop, po 30 minut znowu start i po 6 km stop.
te fury z dużymi silnikami to w dłuższe trasy. tak jak Gosia pisze, od tankowania do tankowania zatrzymuje się raz.
zostaje mi chyba a4 b6 lub b7 z 1.8T (quattro musi być i kombi też)
a tak chciałem poczuć moc z tego 4.2.
chyba że coś małego na trasy po 6 km a dużego do pracy i z powrotem.
albo zostane przy obecnym i aż go rdza nie zje do zera.
dziękuje wszystkim za podjęcie dyskusji.
co wyjdzie to wyjdzie, czas pokaże.
powodzenia i szerokości
[ INNY] Audi A6 C5 Silnik benzynowy jaki wybrać?
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Moje auto: S4 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
Zabierają za rażące przekraczanie prędkości w terenie zabudowanym. Wystarczy jechać "10 mniej", czyli np. 90 i mogą skoczyćFumFelos pisze:Szczególnie przy obecnej nagonce na przekraczanie prędkości.metyoo pisze: Poza tym mocny samochód daje więcej możliwości i częściej z tej możliwości się korzysta.
Zapomniałem dodać jeszcze jedną rzecz ap ropo spalania. To nie zasada 1-1,5-2trl LPG więcej niż benzyny tylko średnio +20% do spalania benzyny.Każdy rozgarnięty instalator ci to powie. Nie sztuką jest jeździć na ubogiej mieszance i stopić silnik, tylko przepalić więcej paliwa i jeździć długo i bezawaryjnie.
metyoo, Ta ta, to wiadomo. Z mojego doświadczenia jest to ok. 1,5 litra przy normalnej jeździe i +2 litry przy jeździe 160 i wzwyż. Z resztą to też w dużej mierze zależy od jakości gazu zatankowanego. Zdarzyło mi się spalić 25 litrów na 100 przy lekkiej jeździe... kiepski gaz niby z lotosa. Po tankowaniu na Orlenie problem ustąpił
W każdym razie ja bym nie przesadzał pisząc, że 20 litrów. Pewnie, że spali i 40 jak się człowiek postara... ale przy spokojnej przepisowej jeździe to trasa do 15LPG spokojnie. Miasto w okolicach 18-20 gazu.
W każdym razie ja bym nie przesadzał pisząc, że 20 litrów. Pewnie, że spali i 40 jak się człowiek postara... ale przy spokojnej przepisowej jeździe to trasa do 15LPG spokojnie. Miasto w okolicach 18-20 gazu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 14 lip 2015, 20:50
- Lokalizacja: GCZ
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 14 lip 2015, 20:50
- Lokalizacja: GCZ
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 10 gru 2014, 16:08
- Imię: Bartek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Poznań
No chyba teraz popłynąłeś . . . Podaj jakieś racjonalne powody , miałeś ten motor ?Apophis pisze:Z dala od 3.0 jak nie zalezy ci na dużej mocy to V6 2,4 lub 2.8 spokojnie. Na forum jest temat o silnikach w A6
Jak się dba tak się ma , mam 3.0 ASN i silnik jest rewelacyjny Nie jest to 4.2 wiadomo ale kultura pracy rewelacja. A jak ktoś katuje zimny motor nie dba o oleje temperaturę itp itd to potem w jakimś pęka tuleja cylindra lub jak ktoś spapra rozrząd i są odchylenia w grupach 90-93 . . .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 22 gru 2015, 18:35
- Lokalizacja: Dolnyśląsk / Kłodzko
Dorzucę parę groszy od siebie. Miesiąc temu stałem przed podobnym wyborem przy kupnie właśnie A6 C5. Brałem pod uwagę tylko benzynę z LPG. Wstępnie chciałem kupić 2.8 V6 jednak po kilku egzemplarzach które oglądałem dałem sobie spokój. Dlaczego?? W prawie każdym egzemplarzu były wycieki spod dekli obu głowic, silniki te lubią brać olej w mniejszym bądź większym stopniu a poza tym koszty eksploatacji są duże. Na dzień dobry przy aucie ściągniętym z Niemiec są duże opłaty rejestracyjne (około 2800zł), dobra instalacja gazowa koszt minimum 3400zł pomijając już fakt droższego rozrządu, większej ilości świec itp. Ostatecznie kupiłem 1.8T 150km. Instalacja LPG BRC kosztowała 2500zł i powiem szczerze różnicy w jeździe na benzynie czy LPG puki co nie widać. Spalanie po mieście około 12l w trasie podobno da się zejść do 9l (tak twierdzi mój znajomy który zrobił już na LPG przy tym silniku 100000km bez jakichkolwiek problemów) u mnie na chwilę obecną w tracie mam okolo 10l. Co do osiągów to pomimo braku pomruku V6 auto jest w miarę dynamiczne i da się nim jeździć a co najważniejsze w razie wzrostu apetytu na moc zawsze można zropić CHIP
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga