[ A6 C6] Wypalanie DPF
Podaj wartości z bloku 104, to bedzie mozna coś więcej powiedziećMatizzulo pisze:witam
proszę o pomoc. Komputer wywalił błąd zapełnionego filtra dpf i auto weszło w tryb awaryjny. W żadnych blokach nie mogę sprawdzić procentu zapełnienia dpf. Czy ktoś ma jakiś pomysł? spr bloki 68,70,75.od 100-107 i nic. w niektórych jakieś wartości a w niektórych pusto.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Z ciekawości sprawdziłem wczoraj błędy w swoim aucie i pokazało jeden dotyczący DPF:
009263 - Filtr cząstek stałych
P242F - 000 - zapełniony/zablokowany
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 254
Przebieg: 260903 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2015.11.25
Czas: 23:13:58
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Prędkość: 0.0 km/h
(bez jednostek): 4.5
(bez jednostek): 10.5
Przebieg: 140 km
Czas: 0.00 s
(bez jednostek): 1.0
Kody gotowości: 0 0 0 0 0.
Po skasowaniu go wyskakuje po kilku sekundach ponownie, ale częstość błędu jest kasowana, liczy od 1. Dzisiaj zrobiłem wypalanie DPF (wartość obliczona była już rzędu 14), trwało prawie 40 minut i zakończyło się sukcesem. Po wypaleniu skasowałem błąd i musiałem jechać do miasta. Po powrocie sprawdziłem czy jest. Znów był ten błąd mimo, że obliczona i rzeczywista wartość sadzy była na poziomie 4, a wypalanie robione 20 km temu. Dziwne jest to, że błąd wyskakuje przy zerowej prędkości i obrotach. Wystarczy włożyć kluczyk i włączyć zapłon i już jest. Nie pali się 'check' i auto nie straciło mocy. W grupie 102.3 jest 13 mbar, a przy obrotach 2 tyś. 44 mbary. Pole 102.4 w obu przypadkach wynosi 0 mbar. Nie wiem jakie powinny być prawidłowe wartośći dla czujnika G450. Może trzeba zrobić adaptację tego czujnika na nowo? Jakieś sugestie?
[ Dodano: 2015-12-08, 13:15 ]
Rozwiązane.
Po wypaleniu serwisowym DPF (kod 27971) zrobiłem adaptację czujnika różnicy ciśnień (G450) i wyzerowałem ustawienie DPF. Pomogło błąd nie wrócił .
009263 - Filtr cząstek stałych
P242F - 000 - zapełniony/zablokowany
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 254
Przebieg: 260903 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2015.11.25
Czas: 23:13:58
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Prędkość: 0.0 km/h
(bez jednostek): 4.5
(bez jednostek): 10.5
Przebieg: 140 km
Czas: 0.00 s
(bez jednostek): 1.0
Kody gotowości: 0 0 0 0 0.
Po skasowaniu go wyskakuje po kilku sekundach ponownie, ale częstość błędu jest kasowana, liczy od 1. Dzisiaj zrobiłem wypalanie DPF (wartość obliczona była już rzędu 14), trwało prawie 40 minut i zakończyło się sukcesem. Po wypaleniu skasowałem błąd i musiałem jechać do miasta. Po powrocie sprawdziłem czy jest. Znów był ten błąd mimo, że obliczona i rzeczywista wartość sadzy była na poziomie 4, a wypalanie robione 20 km temu. Dziwne jest to, że błąd wyskakuje przy zerowej prędkości i obrotach. Wystarczy włożyć kluczyk i włączyć zapłon i już jest. Nie pali się 'check' i auto nie straciło mocy. W grupie 102.3 jest 13 mbar, a przy obrotach 2 tyś. 44 mbary. Pole 102.4 w obu przypadkach wynosi 0 mbar. Nie wiem jakie powinny być prawidłowe wartośći dla czujnika G450. Może trzeba zrobić adaptację tego czujnika na nowo? Jakieś sugestie?
[ Dodano: 2015-12-08, 13:15 ]
Rozwiązane.
Po wypaleniu serwisowym DPF (kod 27971) zrobiłem adaptację czujnika różnicy ciśnień (G450) i wyzerowałem ustawienie DPF. Pomogło błąd nie wrócił .
Ostatnio zmieniony 08 lut 2016, 17:29 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Proszę bardzo o to odpowiedź w poście 11 tego tematu: adaptacja G450. W skrócie musisz:
- wypalić DPF za pomocą procedury w VCDSie (musi zakończyć się sukcesem),
- zrobić adaptację czujnika G450, czyli w VCDSie wchodzisz w Silnik [01] -> Adaptacja [10] -> w kanale 83 zmieniasz wartość na 1 -> akceptujesz i wychodzisz z programu -> wyłączasz zapłon oraz wyciągasz kluczyk i czekasz ok. 15 sekund (lepiej trochę więcej),
- zresetować zawartość filtra, czyli w VCDSie wchodzisz w Silnik [01] -> Adaptacja [10] -> w kanale 81 zmieniasz wartość na 1 -> akceptujesz i wychodzisz z programu -> wyłączasz zapłon oraz wyciągasz kluczyk i czekasz ok. 15 sekund (lepiej trochę więcej).
Po tym ponownie uruchamiasz program i kasujesz błędy, które masz. Teraz nie powinny ponownie się pojawić. Ja miałem tylko błąd 009263, nie wiem jakie ty masz. W kanale 104 w blokach pomiarowych w silniku powinny pojawić się zera (niekoniecznie wszędzie), zamiast konkretnych wartości. W razie pytań pisz.
Pozdrawiam.
- wypalić DPF za pomocą procedury w VCDSie (musi zakończyć się sukcesem),
- zrobić adaptację czujnika G450, czyli w VCDSie wchodzisz w Silnik [01] -> Adaptacja [10] -> w kanale 83 zmieniasz wartość na 1 -> akceptujesz i wychodzisz z programu -> wyłączasz zapłon oraz wyciągasz kluczyk i czekasz ok. 15 sekund (lepiej trochę więcej),
- zresetować zawartość filtra, czyli w VCDSie wchodzisz w Silnik [01] -> Adaptacja [10] -> w kanale 81 zmieniasz wartość na 1 -> akceptujesz i wychodzisz z programu -> wyłączasz zapłon oraz wyciągasz kluczyk i czekasz ok. 15 sekund (lepiej trochę więcej).
Po tym ponownie uruchamiasz program i kasujesz błędy, które masz. Teraz nie powinny ponownie się pojawić. Ja miałem tylko błąd 009263, nie wiem jakie ty masz. W kanale 104 w blokach pomiarowych w silniku powinny pojawić się zera (niekoniecznie wszędzie), zamiast konkretnych wartości. W razie pytań pisz.
Pozdrawiam.
Cześć wszystkim. Przeczytałem calutki temat ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem - może akurat teraz mi się uda. Jakiś czas temu zauważyłem że mam podwyższony poziom oleju. Pomyślałem w pierwszej kolejności że to wtryskiwacze tak jak gdzieś zawsze mi tłumaczono. Jednakże potem przypomniałem sobie że były one wymieniane całkiem niedawno (informację o wymianie wtrysków mam z aso z przeglądu przed zakupem). Potem znalazłem między innymi ten temat gdzie dowiedziałem się że to pewnie DPF bo jeżdże ostatnio dużo po mieście.
Podpiąłem vcds'a (11.6.0 a potem także 11.3.0) i niestety we wskazanym polu 068 było pusto a w 075 niestety nic wartościowego (żadnych jednostek gr i %).
Pozwoliłem sobie zamieścić poniżej kilka screen'ów z odczytami z innych grup jak np. 104(bo pamiętam, że ktoś pisał, że to może być pomocne).
Zdjęcia VCDS'a
Czy powinienem to sprawdzić gdzie indziej?
Sprawdzałem przy tylko włączonym zapłonie a potem przy odpalonym silniku i nawet później po krótkiej podróży.
W bagażniku mam wklejkę z informacją że mam DPF (mechanicznie nie mam pojęcia czy był wycinany dpf - mogę to jakoś prosto sprawdzić programem?)
Wielkie dzięki za jakąkolwiek pomoc.
Podpiąłem vcds'a (11.6.0 a potem także 11.3.0) i niestety we wskazanym polu 068 było pusto a w 075 niestety nic wartościowego (żadnych jednostek gr i %).
Pozwoliłem sobie zamieścić poniżej kilka screen'ów z odczytami z innych grup jak np. 104(bo pamiętam, że ktoś pisał, że to może być pomocne).
Zdjęcia VCDS'a
Czy powinienem to sprawdzić gdzie indziej?
Sprawdzałem przy tylko włączonym zapłonie a potem przy odpalonym silniku i nawet później po krótkiej podróży.
W bagażniku mam wklejkę z informacją że mam DPF (mechanicznie nie mam pojęcia czy był wycinany dpf - mogę to jakoś prosto sprawdzić programem?)
Wielkie dzięki za jakąkolwiek pomoc.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga