Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] Wypalanie DPF

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
Matizzulo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 136
Rejestracja: 23 maja 2012, 15:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Matizzulo » 28 paź 2015, 09:54

witam

proszę o pomoc. Komputer wywalił błąd zapełnionego filtra dpf i auto weszło w tryb awaryjny. W żadnych blokach nie mogę sprawdzić procentu zapełnienia dpf. Czy ktoś ma jakiś pomysł? spr bloki 68,70,75.od 100-107 i nic. w niektórych jakieś wartości a w niektórych pusto.

Arksi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 23 wrz 2013, 09:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Arksi » 06 lis 2015, 01:31

Matizzulo pisze:witam

proszę o pomoc. Komputer wywalił błąd zapełnionego filtra dpf i auto weszło w tryb awaryjny. W żadnych blokach nie mogę sprawdzić procentu zapełnienia dpf. Czy ktoś ma jakiś pomysł? spr bloki 68,70,75.od 100-107 i nic. w niektórych jakieś wartości a w niektórych pusto.
Podaj wartości z bloku 104, to bedzie mozna coś więcej powiedzieć

Matizzulo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 136
Rejestracja: 23 maja 2012, 15:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Matizzulo » 06 lis 2015, 10:15

Juz wykonane wypalanie z kompa :-) Dziwiło mnie że popiół miałem tylko na poziomie chyba niecałe 10g.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 gru 2015, 13:15

Z ciekawości sprawdziłem wczoraj błędy w swoim aucie i pokazało jeden dotyczący DPF:
009263 - Filtr cząstek stałych
P242F - 000 - zapełniony/zablokowany
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 254
Przebieg: 260903 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2015.11.25
Czas: 23:13:58

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Prędkość: 0.0 km/h
(bez jednostek): 4.5
(bez jednostek): 10.5
Przebieg: 140 km
Czas: 0.00 s
(bez jednostek): 1.0

Kody gotowości: 0 0 0 0 0.

Po skasowaniu go wyskakuje po kilku sekundach ponownie, ale częstość błędu jest kasowana, liczy od 1. Dzisiaj zrobiłem wypalanie DPF (wartość obliczona była już rzędu 14), trwało prawie 40 minut i zakończyło się sukcesem. Po wypaleniu skasowałem błąd i musiałem jechać do miasta. Po powrocie sprawdziłem czy jest. Znów był ten błąd mimo, że obliczona i rzeczywista wartość sadzy była na poziomie 4, a wypalanie robione 20 km temu. Dziwne jest to, że błąd wyskakuje przy zerowej prędkości i obrotach. Wystarczy włożyć kluczyk i włączyć zapłon i już jest. Nie pali się 'check' i auto nie straciło mocy. W grupie 102.3 jest 13 mbar, a przy obrotach 2 tyś. 44 mbary. Pole 102.4 w obu przypadkach wynosi 0 mbar. Nie wiem jakie powinny być prawidłowe wartośći dla czujnika G450. Może trzeba zrobić adaptację tego czujnika na nowo? Jakieś sugestie?

[ Dodano: 2015-12-08, 13:15 ]
Rozwiązane.
Po wypaleniu serwisowym DPF (kod 27971) zrobiłem adaptację czujnika różnicy ciśnień (G450) i wyzerowałem ustawienie DPF. Pomogło błąd nie wrócił <lol>.
Ostatnio zmieniony 08 lut 2016, 17:29 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

ice331
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 13 lis 2015, 02:34
Lokalizacja: poznan

Post autor: ice331 » 29 gru 2015, 02:51

mat1324 - możesz podać op[is jak zrobiłeś adaptację czujnika ( G450) i wyzerowałeś ustawienia DPF

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 gru 2015, 19:35

Proszę bardzo o to odpowiedź w poście 11 tego tematu: adaptacja G450. W skrócie musisz:
- wypalić DPF za pomocą procedury w VCDSie (musi zakończyć się sukcesem),
- zrobić adaptację czujnika G450, czyli w VCDSie wchodzisz w Silnik [01] -> Adaptacja [10] -> w kanale 83 zmieniasz wartość na 1 -> akceptujesz i wychodzisz z programu -> wyłączasz zapłon oraz wyciągasz kluczyk i czekasz ok. 15 sekund (lepiej trochę więcej),
- zresetować zawartość filtra, czyli w VCDSie wchodzisz w Silnik [01] -> Adaptacja [10] -> w kanale 81 zmieniasz wartość na 1 -> akceptujesz i wychodzisz z programu -> wyłączasz zapłon oraz wyciągasz kluczyk i czekasz ok. 15 sekund (lepiej trochę więcej).
Po tym ponownie uruchamiasz program i kasujesz błędy, które masz. Teraz nie powinny ponownie się pojawić. Ja miałem tylko błąd 009263, nie wiem jakie ty masz. W kanale 104 w blokach pomiarowych w silniku powinny pojawić się zera (niekoniecznie wszędzie), zamiast konkretnych wartości. W razie pytań pisz.
Pozdrawiam.

ksek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 01 lut 2016, 16:38
Lokalizacja: Polska

Post autor: ksek » 07 lut 2016, 13:05

Cześć wszystkim. Przeczytałem calutki temat ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem - może akurat teraz mi się uda. Jakiś czas temu zauważyłem że mam podwyższony poziom oleju. Pomyślałem w pierwszej kolejności że to wtryskiwacze tak jak gdzieś zawsze mi tłumaczono. Jednakże potem przypomniałem sobie że były one wymieniane całkiem niedawno (informację o wymianie wtrysków mam z aso z przeglądu przed zakupem). Potem znalazłem między innymi ten temat gdzie dowiedziałem się że to pewnie DPF bo jeżdże ostatnio dużo po mieście.
Podpiąłem vcds'a (11.6.0 a potem także 11.3.0) i niestety we wskazanym polu 068 było pusto a w 075 niestety nic wartościowego (żadnych jednostek gr i %).

Pozwoliłem sobie zamieścić poniżej kilka screen'ów z odczytami z innych grup jak np. 104(bo pamiętam, że ktoś pisał, że to może być pomocne).

Zdjęcia VCDS'a

Czy powinienem to sprawdzić gdzie indziej?
Sprawdzałem przy tylko włączonym zapłonie a potem przy odpalonym silniku i nawet później po krótkiej podróży.

W bagażniku mam wklejkę z informacją że mam DPF (mechanicznie nie mam pojęcia czy był wycinany dpf - mogę to jakoś prosto sprawdzić programem?)

Wielkie dzięki za jakąkolwiek pomoc.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 lut 2016, 21:44

Według grupy 104 filtr jest sprawny, nie powinno przybywać oleju. Filtr był wypalony 340 km temu. Wartości są jak najbardziej ok.

ksek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 01 lut 2016, 16:38
Lokalizacja: Polska

Post autor: ksek » 08 lut 2016, 10:48

Dzięki za odpowiedź! Dowiedziałem się też że 6.5 (pozycja 3) oznacza gramy popiołu z mojego bloku 104, tak? A czy wiadomo co oznacza pozycja pierwsza i druga?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 lut 2016, 15:39

Druga pozycja oznacza ilość obliczoną przez komputer, trzecia natomiast rzeczywista. Pierwsza nie wiem.

ksek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 01 lut 2016, 16:38
Lokalizacja: Polska

Post autor: ksek » 08 lut 2016, 16:19

mat1324 Dzięki za odpowiedź.
Chciałbym jeszcze wiedzieć jaka jest różnica pomiędzy wartością rzeczywistą a obliczoną przez komputer? Albo może raczej kiedy która wartość jest brana przez komputer pod uwagę?
Jak należy interpretować każdą z tych dwóch wartości?

Awatar użytkownika
hawajos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 13 cze 2015, 00:23
Lokalizacja: Limanowa

Post autor: hawajos » 09 lut 2016, 10:11

Witam. Z góry przepraszam że piszę w niedopowiednim dziale. Jak sprawdzić czy w moim 3.0tdi BMK jest filtr cząstek stałych?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 09 lut 2016, 11:09

Sprawdzić w kodach wyposażenia czy w ogóle był, a jeśli był to wejść pod auto i zobaczyć na wydech.
motostacja - części samochodowe.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 lut 2016, 13:19

Jeszcze prostszym sposobem jest sprawdzenie jakiego koloru są końcówki wydechu. Jeśli czarne to nie ma filtra, jeśli widać chrom na nich to filtr jest.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 09 lut 2016, 14:10

Oj z tym to nie do końca się zgodzę. Kolega ma 2.0 z pełnym przelotem i czyściutkimi końcówkami. Jak po trasie lecieliśmy teraz (Miechów-Radom) to nawet dymka nie puściło auto, a wolno nie było.
motostacja - części samochodowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga