Usunięcie końcowych tłumików dla lepszego dźwięku
Usunięcie końcowych tłumików dla lepszego dźwięku
Chciałbym aby moje V8 miało lepszy basowy i głosniejszy dźwięk, czy wystarczy wywalenie koncowych tłumików i wstawienie prostych rur ? Tzw. Straight Pipe. Czy nie straci wtedy na mocy i nie pogorszy dźwieku jak w jakims starym aucie ?
pewnie że straci na mocy. to silnik wolnossący i wbrew pozorom końcowy ma decydujące znaczenie.
Masz dość nową furę za któr ą na pewno tak mało nie zapłaciłeś, dlateg opodjedź do jakiegoś zakładu co zajmuje się sportowymi układami wydechowymi i kup coś dedykowanego, lub na zamówienie.
to co chcesz zrobić to bez urazy, ale do uno można dać. Bo spadku mocy nie odczujeesz bo to i tak nie jedzie, a będzie Ciebei słychać z 15 kilometrów.
I trochę się Tobie dziwię, ze założyłś taki temat. Nie ta fura kolego, do takich "tuningów"...
Masz dość nową furę za któr ą na pewno tak mało nie zapłaciłeś, dlateg opodjedź do jakiegoś zakładu co zajmuje się sportowymi układami wydechowymi i kup coś dedykowanego, lub na zamówienie.
to co chcesz zrobić to bez urazy, ale do uno można dać. Bo spadku mocy nie odczujeesz bo to i tak nie jedzie, a będzie Ciebei słychać z 15 kilometrów.
I trochę się Tobie dziwię, ze założyłś taki temat. Nie ta fura kolego, do takich "tuningów"...
Seba
Jest tyle firm zajmujących się sportowymi układami wydechowymi, że na pewno coś znajdziesz. Wywalenie końcowego tłumika może spowodować znaczne zmniejszenie ciśnienia w układzie wydechowym i suma sumarum jak kolega pisze zmniejszenie mocy. Dodatkowo odgłos wydechu raczej nie będzie miły. Złą drogę chyba obrałeś do poprawienia odgłosu. Nie wiem jak w 8 garach ale w 6 pięknie sprawdzają się wydechy Milteca. Słychać ten miły pomruk na wolnych obrotach a przy wysokich jest po prostu "piekło na ziemi". Poszukaj na YT jest chyba kilka filmików z V8 z różnymi wydechami. Coś na pewno dla siebie znajdziesz.
Jest tyle firm zajmujących się sportowymi układami wydechowymi, że na pewno coś znajdziesz. Wywalenie końcowego tłumika może spowodować znaczne zmniejszenie ciśnienia w układzie wydechowym i suma sumarum jak kolega pisze zmniejszenie mocy. Dodatkowo odgłos wydechu raczej nie będzie miły. Złą drogę chyba obrałeś do poprawienia odgłosu. Nie wiem jak w 8 garach ale w 6 pięknie sprawdzają się wydechy Milteca. Słychać ten miły pomruk na wolnych obrotach a przy wysokich jest po prostu "piekło na ziemi". Poszukaj na YT jest chyba kilka filmików z V8 z różnymi wydechami. Coś na pewno dla siebie znajdziesz.
- fireman.uns
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 08 cze 2013, 12:30
- Lokalizacja: Warmia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 346
- Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Mój brat zrobił wolne wydechy w kamaro,v8 5.0.Na wolnych chodził pięknie ale podczas jazdy to był czołg.W środku nie szło wysiedzieć.Stracił moc i moment i to odczuwalnie.
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
jak zrobi się cieplej to będę w v6 wycinał ostatni tłumik i zamiast niego pójdzie rura z kwasiaka z podwójną końcówką.powinno być przyjemnie.miałem już kilka aut tak zrobionych i zawsze było ok.dało się jeździć i wysiedzieć w środku nawet kilka set km.owszem w passacie 2,0 miałem pewien zakres obrotów przy którym robiło się głośno(ok 1500-1700) ale np w 2,8 vr6 w golfie mam tylko środkową patelnie i dźwięk jest bajka.
z moich obserwacji doszedłem do wniosku ze najbardziej wycisza środkowy tłumik.
z moich obserwacji doszedłem do wniosku ze najbardziej wycisza środkowy tłumik.
Witam, chce zmodyfikować układ wydechowy jak kolega powyżej, najprościej bylo by zmienić tylne tłumiki na sportowe - basowe, tak aby silnik mruczał,
Ostatnio miałem dziurę w przegubie łącznika i aż milo było posłuchać "ryku" silnika.
Teraz jest zupełna cisza.
Nie chce na razie demontować tez środkowego i zastepować go strumienicą.
Koszt jaki mógłbym przeznaczyć to około 800 zł (po 400 na kazdy tłumik.
Czy ktoś testował może tzw okrągłe mniejsze wersje tlumika "mugen" "uster"??
Czy czasami nie powoduja gwizdania i "pierdzenia" w wydechu, a moze powinna to być wielka duża pucha przelotowa, powodująca basowe brzmienie?
Dziękuję za wsparcie

Ostatnio miałem dziurę w przegubie łącznika i aż milo było posłuchać "ryku" silnika.
Teraz jest zupełna cisza.
Nie chce na razie demontować tez środkowego i zastepować go strumienicą.
Koszt jaki mógłbym przeznaczyć to około 800 zł (po 400 na kazdy tłumik.
Czy ktoś testował może tzw okrągłe mniejsze wersje tlumika "mugen" "uster"??
Czy czasami nie powoduja gwizdania i "pierdzenia" w wydechu, a moze powinna to być wielka duża pucha przelotowa, powodująca basowe brzmienie?
Dziękuję za wsparcie

Powered by A6 Allroad 4.2
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
ja u siebie zastąpiłem katalizatory dwoma tłumikami przelotowymi
środkowy tłumik zastąpiłem dwiema strumienicami łuskowymi
końcowe tłumiki seryjne (ale już trochę pierdzą czasami)
układ nie jest szczelny bo ciężko mi uszczelnić te opaski łączące wydech na środku...
ale dźwięk się zmienił na zewnątrz dalej stłumione ale lekko agresywne V6 końcowych ruszać nie będę ale myślę o wstawieniu końcówek jakichś dużych bo teraz są zawinięte w dół seryjne i tak dźwięk najpierw idzie w ziemie a jakby był skierowany prosto to pewnie jeszcze inaczej by to brzmiało
też kiedyś zastanawiałem się nad zamiennikami końcowych normalne tłumiki ale nie mam pojęcia co by tu wstawić jakby się wysrały seryjne...
no i u mnie czuć spadek momentu obrotowego po wycięciu katów... nie wiem jak z mocą ale może przejade się kiedyś na hamownie![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
środkowy tłumik zastąpiłem dwiema strumienicami łuskowymi
końcowe tłumiki seryjne (ale już trochę pierdzą czasami)
układ nie jest szczelny bo ciężko mi uszczelnić te opaski łączące wydech na środku...

ale dźwięk się zmienił na zewnątrz dalej stłumione ale lekko agresywne V6 końcowych ruszać nie będę ale myślę o wstawieniu końcówek jakichś dużych bo teraz są zawinięte w dół seryjne i tak dźwięk najpierw idzie w ziemie a jakby był skierowany prosto to pewnie jeszcze inaczej by to brzmiało
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
też kiedyś zastanawiałem się nad zamiennikami końcowych normalne tłumiki ale nie mam pojęcia co by tu wstawić jakby się wysrały seryjne...
no i u mnie czuć spadek momentu obrotowego po wycięciu katów... nie wiem jak z mocą ale może przejade się kiedyś na hamownie
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
_________________________________ Audi Quattro______________________________
Siema.
Chcialem przerobic caly uklad wydechowy tzn od kolektora, wywalic katy, dac strumienice itp, ale po wizycie u Kalińskiego w Chybach, stwierdzili, zeby wymienic tylko tlumik koncowy na cos innego i dopasowac wybrane przeze mnie koncowki. Przerabial moze ktos taki temat? Oplaca sie taki zabieg, czy lepiej modyfikowac caly uklad? Z gory wielkie dzieki za odpowiedź. Celem jest poprawienie dźwięku i "zlikwidowanie" dziury w zderzaku (auto przedlifotowe, zderzak polift)
[ Dodano: 2015-12-29, 22:25 ]
Dla tych, którzy się zastanawiają.
Wymieniłem tłumik końcowy - tylko i wyłącznie
I dołożyłem końcówki ozdobne.
Podsyłam małe porównanie przed i po:
Sorki za jakość, robione fonem...
Chcialem przerobic caly uklad wydechowy tzn od kolektora, wywalic katy, dac strumienice itp, ale po wizycie u Kalińskiego w Chybach, stwierdzili, zeby wymienic tylko tlumik koncowy na cos innego i dopasowac wybrane przeze mnie koncowki. Przerabial moze ktos taki temat? Oplaca sie taki zabieg, czy lepiej modyfikowac caly uklad? Z gory wielkie dzieki za odpowiedź. Celem jest poprawienie dźwięku i "zlikwidowanie" dziury w zderzaku (auto przedlifotowe, zderzak polift)

[ Dodano: 2015-12-29, 22:25 ]
Dla tych, którzy się zastanawiają.
Wymieniłem tłumik końcowy - tylko i wyłącznie

Podsyłam małe porównanie przed i po:
Sorki za jakość, robione fonem...