Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Usunięcie końcowych tłumików dla lepszego dźwięku

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
sebaaudi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 01 lut 2012, 13:10
Lokalizacja: Wrocław

Usunięcie końcowych tłumików dla lepszego dźwięku

Post autor: sebaaudi » 18 mar 2014, 09:33

Chciałbym aby moje V8 miało lepszy basowy i głosniejszy dźwięk, czy wystarczy wywalenie koncowych tłumików i wstawienie prostych rur ? Tzw. Straight Pipe. Czy nie straci wtedy na mocy i nie pogorszy dźwieku jak w jakims starym aucie ?

Fontesen

Post autor: Fontesen » 18 mar 2014, 10:18

pewnie że straci na mocy. to silnik wolnossący i wbrew pozorom końcowy ma decydujące znaczenie.
Masz dość nową furę za któr ą na pewno tak mało nie zapłaciłeś, dlateg opodjedź do jakiegoś zakładu co zajmuje się sportowymi układami wydechowymi i kup coś dedykowanego, lub na zamówienie.
to co chcesz zrobić to bez urazy, ale do uno można dać. Bo spadku mocy nie odczujeesz bo to i tak nie jedzie, a będzie Ciebei słychać z 15 kilometrów.
I trochę się Tobie dziwię, ze założyłś taki temat. Nie ta fura kolego, do takich "tuningów"...

Awatar użytkownika
krejzy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 27 lip 2013, 21:56
Lokalizacja: Płock

Post autor: krejzy » 18 mar 2014, 11:19

Seba

Jest tyle firm zajmujących się sportowymi układami wydechowymi, że na pewno coś znajdziesz. Wywalenie końcowego tłumika może spowodować znaczne zmniejszenie ciśnienia w układzie wydechowym i suma sumarum jak kolega pisze zmniejszenie mocy. Dodatkowo odgłos wydechu raczej nie będzie miły. Złą drogę chyba obrałeś do poprawienia odgłosu. Nie wiem jak w 8 garach ale w 6 pięknie sprawdzają się wydechy Milteca. Słychać ten miły pomruk na wolnych obrotach a przy wysokich jest po prostu "piekło na ziemi". Poszukaj na YT jest chyba kilka filmików z V8 z różnymi wydechami. Coś na pewno dla siebie znajdziesz.

ZET
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 27 kwie 2013, 23:16
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: ZET » 18 mar 2014, 19:45

Co do dźwięku będzie miazga :) jeździłem D2 z V8 bez końcowego , głowy przechodniów mało co się nie ukręcały , co do mocy to się nie wypowiadam , zdania są podzielone.
Było szybkie VR6 jest wygodne V6 .
Regulamin, Punkt 99

Awatar użytkownika
fireman.uns
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 08 cze 2013, 12:30
Lokalizacja: Warmia

Post autor: fireman.uns » 18 mar 2014, 19:48

nie ta generacja, ale myślę, że u Ciebie zabrzmiałoby podobnie na Straight Pipe:



jak dla mnie całkiem nieźle :]

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 20 mar 2014, 22:17

Po 10 minutach jazdy w takim hałasie urwie łeb. Koleś napisał, ze zrobił to dla zabawy przed założeniem nowych tłumików...

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 21 mar 2014, 11:07

Mój brat zrobił wolne wydechy w kamaro,v8 5.0.Na wolnych chodził pięknie ale podczas jazdy to był czołg.W środku nie szło wysiedzieć.Stracił moc i moment i to odczuwalnie.
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 25 mar 2014, 13:13

jak zrobi się cieplej to będę w v6 wycinał ostatni tłumik i zamiast niego pójdzie rura z kwasiaka z podwójną końcówką.powinno być przyjemnie.miałem już kilka aut tak zrobionych i zawsze było ok.dało się jeździć i wysiedzieć w środku nawet kilka set km.owszem w passacie 2,0 miałem pewien zakres obrotów przy którym robiło się głośno(ok 1500-1700) ale np w 2,8 vr6 w golfie mam tylko środkową patelnie i dźwięk jest bajka.
z moich obserwacji doszedłem do wniosku ze najbardziej wycisza środkowy tłumik.

obsession
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 20 lis 2013, 20:30
Imię: Sławek
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: obsession » 25 mar 2014, 18:45

dźwięk na filmie miazga, brzmi jak stare musclecary <lol> no ale tak jak piszą koledzy - w kabinie może być ciężko przejechać jakąś dłuższą trasę..
Jest:
A3 8L 1.8
A6 C6 4.2

Było:
A4 B5 2.6
A6 C5 2.7 BIT
https://a6klub.pl

wojo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 15 lis 2010, 17:02
Lokalizacja: małopolska

Post autor: wojo » 04 kwie 2014, 21:38

W polsce ktoś zajmuje się robieniem wydechów do audi?
Jakieś namiary podpowiedzi a może ma ktoś już doświadczenie w tym temacie?

sebaaudi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 01 lut 2012, 13:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sebaaudi » 23 kwie 2014, 16:51

To już nie wiem czy wycinać końcowe czy nie.... Chciałbym tanim kosztem (tłumikarz krzyknoł 150 zł za wspawanie dwóch kwasówek po obu stronach) poprawić dzwięk, ale boje się, że straci moc chociaż widzę, że zdania są podzielne ?????

e_dzik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 25 kwie 2014, 00:06
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: e_dzik » 03 maja 2014, 00:29

Witam, chce zmodyfikować układ wydechowy jak kolega powyżej, najprościej bylo by zmienić tylne tłumiki na sportowe - basowe, tak aby silnik mruczał,
Ostatnio miałem dziurę w przegubie łącznika i aż milo było posłuchać "ryku" silnika.
Teraz jest zupełna cisza.
Nie chce na razie demontować tez środkowego i zastepować go strumienicą.
Koszt jaki mógłbym przeznaczyć to około 800 zł (po 400 na kazdy tłumik.
Czy ktoś testował może tzw okrągłe mniejsze wersje tlumika "mugen" "uster"??
Czy czasami nie powoduja gwizdania i "pierdzenia" w wydechu, a moze powinna to być wielka duża pucha przelotowa, powodująca basowe brzmienie?
Dziękuję za wsparcie
<mysli>
Powered by A6 Allroad 4.2

_Bartek_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 30 sty 2013, 22:19
Lokalizacja: Legnica

Post autor: _Bartek_ » 29 lip 2015, 09:29

Witam

Czy wstawienie prostych rur zamiast końcowych tłumików coś da przy 3.0 TDI?
Pytam serio, bo mam dużą ochotę to zrobić.
Chcę otworzyć końcowe tłumiki, wywalić wszystko co w środku i wstawić prostą rurę na wylot.

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 07 sie 2015, 16:33

ja u siebie zastąpiłem katalizatory dwoma tłumikami przelotowymi

środkowy tłumik zastąpiłem dwiema strumienicami łuskowymi

końcowe tłumiki seryjne (ale już trochę pierdzą czasami)

układ nie jest szczelny bo ciężko mi uszczelnić te opaski łączące wydech na środku... <uoee>

ale dźwięk się zmienił na zewnątrz dalej stłumione ale lekko agresywne V6 końcowych ruszać nie będę ale myślę o wstawieniu końcówek jakichś dużych bo teraz są zawinięte w dół seryjne i tak dźwięk najpierw idzie w ziemie a jakby był skierowany prosto to pewnie jeszcze inaczej by to brzmiało :]

też kiedyś zastanawiałem się nad zamiennikami końcowych normalne tłumiki ale nie mam pojęcia co by tu wstawić jakby się wysrały seryjne...

no i u mnie czuć spadek momentu obrotowego po wycięciu katów... nie wiem jak z mocą ale może przejade się kiedyś na hamownie :]
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Kulis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 16 sie 2010, 21:25
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: Kulis » 29 gru 2015, 22:25

Siema.
Chcialem przerobic caly uklad wydechowy tzn od kolektora, wywalic katy, dac strumienice itp, ale po wizycie u Kalińskiego w Chybach, stwierdzili, zeby wymienic tylko tlumik koncowy na cos innego i dopasowac wybrane przeze mnie koncowki. Przerabial moze ktos taki temat? Oplaca sie taki zabieg, czy lepiej modyfikowac caly uklad? Z gory wielkie dzieki za odpowiedź. Celem jest poprawienie dźwięku i "zlikwidowanie" dziury w zderzaku (auto przedlifotowe, zderzak polift) :)

[ Dodano: 2015-12-29, 22:25 ]
Dla tych, którzy się zastanawiają.
Wymieniłem tłumik końcowy - tylko i wyłącznie !! I dołożyłem końcówki ozdobne.
Podsyłam małe porównanie przed i po:


Sorki za jakość, robione fonem...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl